Hva med å "dele" skyld med kontrolletaten...?

Her kan du starte og/eller delta i diskusjoner knyttet til lastebiler og transport generelt. Diskusjonene skal ha et relativt saklig innhold, og ikke inneholde støtende kommentarer.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg Tangen » Ons Mai 27, 2009 17:40

Jeg er medlem i Transportarbeiderforbundet, å kommer tel å melde meg ut hvert øyeblikk. Om de er medlem av LO eller ikke er ikke så viktig for meg, men det som teller er hva de kan gjøre for MEG. Jeg betaler kontigent, men hva har jeg igjen for det? Ikke får jeg bedre lønn, å ikke får jeg hjelp til andre ting når jeg trenger det. Trur aldri jeg har vært borti så frekke og uduglig folk som i transportarbeiderforbundet. Men har hørt at YTF er bra da, så skal melde meg inn der nå ;)
noen kjører scania, mens andre kommer seinere
Tangen
Lærling

Innlegg Charlzhen » Ons Mai 27, 2009 17:59

jvsandem, Har ingen problemer med å forstå eller respektere det. Var selv medlem i Transportarbeiderforeningen og har intet negativt å si om de.

I forhold til tilknytningen til LO så kan det nok menes så mangt. Gir egentlig f.. i hvem forbund som kunne ha blitt benyttet, men bare tenkte at det nok hadde vært bedre med ett stort.. For disse små bruker for mye krefter på å sloss med hverandre enn å stå samlet...
Mørkets Fyrste
If you can't pedal 55mph, get the fuck off the road!
Charlzhen
Bileier

Innlegg læregutten,, » Lør Aug 01, 2009 14:01

Noe må gjøres.... det er helt klart...
Scania V8 POWER
Brukerens avatar
læregutten,,
Distribusjonssjåfør

Innlegg The Cowboy » Lør Aug 01, 2009 14:18

Mange har problemer med å melde seg inn i foreninger utav den ene grunnen her : Folk er ego!
Er for mange som tenker på seg og sitt, ikke på at det er andre i samme situasjon.. Jeg var med på å prøve å gjøre mitt firma til noe bedre (ikke at det virka, siden alle fikk sparken men dog.. Det var ikke pga foreningen, det var for at bedriften ville spare ved å bruke polakker)..
Og jeg var med på å gjøre dette for at jeg ville at ikke bare jeg, men alle som jobbet med meg, og de som kom etter meg, skulle kunne nyte godt av en god bedrift..

Mange vil heller ikke melde seg inn pga at de ikke tror det hjelper, og der har de desverre litt rett, siden en sjef står fritt til å sparke flk og annsette billige polakker istedenfor! Eneste er at man må ha en gyldig grunn.. Og den er desverre lettere å finne enn mann skulle tro! Men er man ikke medlem i en forening, får man hvertfall IKKe hjelp om man havner i en slik situasjon!

Mange vil heller ikke melde seg inn i NTF pga LO sitt sammarbeid og rævsleiking av stoltenberg.. Og den er jeg med på.. Men dog, jeg er medlem i NTF uansett, pga at det er den største, som hadde mest makt til å hjelpe meg om jeg skulle trenge det (noe jeg gjorde, og fikk hjelp!)..

Men for de som vil være meldemmer i en forening som er stor og sterk, men ikke vil betale AP for det, stem FrP til høsten! De vil beholde foreningene, men sparke de ut av det politiske sidespranget de holder på med i LO!

Jeg hadde likt å sett norge gjøre slik som i spania og frankrike.. Men her er det for mange ego folk som jobber! Som ikke kunne brydd seg 5 øre om sidemann.. Og det er synd.. Veldig synd! Ja, vi kjører i en egen lastebil.. Men vi passerer mange kolegaer hver dag, som kjører på nett samme vei som oss, som opplever nett det samme som oss på veien! Hva med å tenke på de før det skjer de noe, og ikke bare etter når familien sitter igjen knust!!
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg HeismannH » Man Sep 28, 2009 18:37

Hva om vi starter et eget parti? Vi er jo så mange som er ansatt eller driver innen transporten i Norge at vi skulle bli ganske så store?
Det hjelper så forbanna lite at vi sitter her på nettet og er enige om at vi må stå sammen. Det er i Real Life det må skje!
Skal vi stå samlet, så må vi stå samlet og ikke bare snakke om det.
"Sammen er vi flere"
HeismannH
Hjelpemann

Innlegg Charlzhen » Man Sep 28, 2009 18:49

Transportpartiet.... :roll: HeismannH Du har rett...
Mørkets Fyrste
If you can't pedal 55mph, get the fuck off the road!
Charlzhen
Bileier

Innlegg HeismannH » Man Sep 28, 2009 19:10

Da er navnet satt..
"Sammen er vi flere"
HeismannH
Hjelpemann

Innlegg Scania Freaken » Ons Nov 18, 2009 13:57

Tangen skrev:Jeg er medlem i Transportarbeiderforbundet, å kommer tel å melde meg ut hvert øyeblikk. Om de er medlem av LO eller ikke er ikke så viktig for meg, men det som teller er hva de kan gjøre for MEG. Jeg betaler kontigent, men hva har jeg igjen for det? Ikke får jeg bedre lønn, å ikke får jeg hjelp til andre ting når jeg trenger det. Trur aldri jeg har vært borti så frekke og uduglig folk som i transportarbeiderforbundet. Men har hørt at YTF er bra da, så skal melde meg inn der nå ;)

Og tror du at YTF er så forbannet mye bedre, så må du tro om igjen gitt.

Har jobbet i et firma der de fleste var YTF organiserte, første spørsmål på min første dag i firmaet var om hvor jeg var organisert.

Svarte som sant var at jeg stod i NTF, fikk da beskjed om at bedriften helst så at deres ansatte var organisert i YTF da de var lettere og ha med og gjøre.

Og akkurat det utsagnet sier vel mye om YTF.
Og spesiellt sia den YTF organsirte tillitsmannen i bedriften forhandla bort helgetillegget vårt, samt forhandla frem at Diett ikke skulle utbetales før man hadde kjørt 50 mil i Norge og 40 mil utenlands. Bare for og få 1 kr mer pr km....
Noen kjører Scania, andre kommer senere
Scania Freaken
Lærling

Innlegg Ludvig » Tor Feb 10, 2011 15:12

Dagis skrev:Har selv vært organisert i over 20 år og ikke angret en dag...! Men i og med at jeg ikke vil betale halve kontigenten til en udugelig tosk av en statsminister (les; Stoltenberg/arbeiderpartiet) så skygga jeg unna LO... Så for av de av oss som ikke er så flink å synge internasjonalen på 1. mai finnes www.ytf.no

;) ;) ;) ;) ;)

I likhet med deg Dagis har jeg vært organisert all den tid jeg har vært i arbeid, og har også dårlig sangstemme, så jeg er tilsluttet YTF..
Har i løpet av min vel 20 år lange karriere i transportbransjen hatt veldig lite problemer med lønn og arbeidsmiljø i de bedriftene jeg har jobbet for, så jeg har ikke benyttet mine medlemsfordeler på disse punktene. Men, og det er ett stort men, hva gjør disse organisasjonene for arbeidsmiljøet vårt når det kommer til vegvedlikehold og trafikksikkerhet??
Dette er det punktet som for meg er viktigst. Mine arbeidsgivere har gjennom alle år kjøpt arbeidsverktøy for flere millioner kroner til meg for at jeg skal ha best mulig arbeidsmiljø, og kunne gjøre en effektiv jobb. Men det hjelper så lite når en stor del av arbeidsmiljøet mitt er staten Norge sitt ansvar, og de tar ikke dette ansvaret på alvor.
Om det viser seg at NTF setter fullt fokus på dette så lærer jeg meg gladelig Internationalen og flytter over til dem, selv om se støtter Jensemann og hans disipler..

Er for tiden sykemeldt pga. dårlige arbeidsforhold grunnet elendig vedlikehold av veiene. Samme var det for ca. ett år siden...
Brukerens avatar
Ludvig
Bileier

Forrige

Gå til Diskuter lastebiler og transport

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest