bil rekvisita?

Her kan du starte og/eller delta i diskusjoner knyttet til lastebiler og transport generelt. Diskusjonene skal ha et relativt saklig innhold, og ikke inneholde støtende kommentarer.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

bil rekvisita?

Innlegg Emy » Man Sep 18, 2006 19:46

I Nederland er det veldig lett å pynte opp bilen litt med forskjellige lys, puter, juletreer, navneplater.
Man kan kjøpe sånne ting på bensinstasjon på motorveien og så har vi forskjellige internetbutikker.

Men her in Norge har jeg ikke (ennå) fant mye sånn. På Biri var der en stand men det var bare litt med lyss og de forferdelige kvite terninger. (veldig harry dette!!)

Det er ikke bare pynt, men også kaffetrakter, kjøleskap 24/12v. Denne har jeg bare sett på bobilbutikker.

Hvor finner man litt stiligere saker, eller er det bare i utlandet man finner sånn? Noe spesjalisert i lastebiler?
Hilsen

Emy ( http://www.hososs.net )
Brukerens avatar
Emy
Hjelpemann

Innlegg Rubber Duck » Man Sep 18, 2006 20:55

Det skal vel finnes litt på enkelte bensinstasjoner, men ikke det helt store utvalget. Nærmeste for deres del er vel på Dag&Natt på Dombås, de har noe stasj i hyllene. Ellers vet jeg at det er noe på Shellstasjonen på Hanestad og på stasjonen ved Myklagard. Finner også et begrenset utvalg på de enkelte lastebilleverandørene som feks Volvo og Scania, iallefall i Trondheim.

Det er nok best utvalg på nettet, du kan handle på feks TM Shop (Transportmagasinet), samt på Convoymail, men det er mye "lassoklær" der, samt litt stasj til lastebiler. Det beste utvalget finner du nok på nettbutikker i ditt gamle hjemland, Emy! Hollendere har skjønt det når det i forhold til å pynte bilene sine! :D
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Stuttjukken » Man Sep 18, 2006 20:58

Har dei ikkje noko på Furulund i Vestfold, tru........
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg brukar » Tir Sep 19, 2006 14:33

Tror nok R.D. har rett der, Emy. Her i landet har de ikke skjønt markedet for "personifisering" av en lastebil. Det betyr ganske enkelt å gjøre bilen til sin personlige arbeidsplass. Uten at man demonterer hele innredningen.
Men jeg så noen biler på messa på Biri som jeg heller ikke villet ha satt min fot i. Mest fordi jeg ikke liker å kjøre uten å ha noe form for skotøy på beina. Kjøre i sokkelesten kan fort bli så man til slutt også må gå på sokkelesten og. Resten av livet. Hvist man er så heldig. Ok, jeg sklei ut , - igjen.

Mekonomen, Biltema og Bilextra er vel de stedene i Molde som kan ha litt "juggel" som min gamle far kalte det. Samt noen av merkeforhandlerne, - kanskje.
Vet at Volvo i Molde har ( har hatt??) en kaffetrakter som jeg kunne ha tenkt meg, - men den koster skjorta(dyr). Den var hvist i børstet stål, og etter min mening et praktisk og nyttig hjelpemiddel for en som "BARE MÅ" ha et par-tre hundre "kaffekjefter" i løpet av en dag. (Ok, ta bort en null da, - etter komma)
Så det meste jeg har skaffet meg i den sjanger, er kjøpt i Tyskland. De og har skjønt dette med lastebil-stæsj.

Var inne på TM Shop og Convoymail. Ingen av de nettstedene syntes jeg hadde skjønt behovet. Den ene hadde for lite, og den andre mange "kuguttstøvler" etter min mening. Vel, vel, hver sin smak sa katta hun sleika seg......ja det kan nå være det samme.
Flemming
Motto: Le, det smitter!

Vennlig hilsen
Flemming
brukar
Lensmann

Innlegg Emy » Tir Sep 19, 2006 15:41

Dette jeg leter etter trenger ikke å være harry ting 8-)
men praktiske ting, som bord oppe i kabinen, lys nær senga, adapter for kaffetrakter, bærbar pc og microbølge ovn. Eller spesjelle kaffetrakter, og ovn for 24 v.

Men kanskje det trenger en ekstra besøk til Nld eller tyskland til å kjøpe en fin julegave til Martin... :D

Det er jo trivelig å ha en litt personlig arbeidsplass. sikkert for den som kjørere langt

Jeg liker ikke lastebiler med så mye plusj inn i. Det er som sagt en arbeidsplass.
Men selv da jeg brukte å jobbe på kontor, hadde jeg litt personlig rund meg der. Bilde, kosedyr, vannkoker etc.. Så lenge der var nok plass til å jobbe.

Tenkte litt på kaffetrakteren.. kan du ikke kjøpe en 24 --> 220/230 adapter? så kan du bruke en fin vanlig kaffetrakter og spare panger. Men en vanlig kaffetrakter i børstet stål koster jo mye og!

Og hva tenker dere på støfsuger på 24 v?? spesjelt for alle harry biler!! :flire:
Hilsen

Emy ( http://www.hososs.net )
Brukerens avatar
Emy
Hjelpemann

Innlegg Nido Stratos;) » Tir Sep 19, 2006 16:21

er det nokon i dette forumet som veit kvar me kan få kjøpt vimpler,flagg,sigarett tenner ting so dei sell på bensin stastasjoner rundt i landet,På internett.....noken som kan gje meg ei internett side til di som produserer dette??
Ville ikkje hatt ein man om de hadde dyppet den i sirup,og kledd den i marsipan....
Brukerens avatar
Nido Stratos;)
Langtransportsjåfør

Innlegg topline164 » Tir Sep 19, 2006 16:25

Rubber Duck skrev:Det er nok best utvalg på nettet, du kan handle på feks TM Shop (Transportmagasinet),

:roll:
Brukerens avatar
topline164
- MODERATOR -

Innlegg adri » Tir Sep 19, 2006 17:29

Emy skrev:Tenkte litt på kaffetrakteren.. kan du ikke kjøpe en 24 --> 220/230 adapter? så kan du bruke en fin vanlig kaffetrakter og spare panger. Men en vanlig kaffetrakter i børstet stål koster jo mye og!

Jeg kjøpte en såkalt power konverter på Clas Ohlsson.
Den gjør om strømmen fra 12 til 230V og tåler 150W tror jeg.
Kostet meg 500kr
Counting all the assholes in the room. Well I'm definitely not alone.

www.mooypictures.com
Brukerens avatar
adri
Co-administrator

vimpler og pynt

Innlegg CB 6145 » Lør Sep 23, 2006 10:18

Nido Stratos;) skrev:er det nokon i dette forumet som veit kvar me kan få kjøpt vimpler,flagg,sigarett tenner ting so dei sell på bensin stastasjoner rundt i landet,På internett.....noken som kan gje meg ei internett side til di som produserer dette??
hei, prøv på truckingparts.se dei har en del tøft, kan sende norske penger ved avtale, greie typer :!:
Brukerens avatar
CB 6145
Lærling

Re: vimpler og pynt

Innlegg Rubber Duck » Lør Sep 23, 2006 13:05

CB 6145 skrev:
Nido Stratos;) skrev:er det nokon i dette forumet som veit kvar me kan få kjøpt vimpler,flagg,sigarett tenner ting so dei sell på bensin stastasjoner rundt i landet,På internett.....noken som kan gje meg ei internett side til di som produserer dette??
hei, prøv på truckingparts.se dei har en del tøft, kan sende norske penger ved avtale, greie typer :!:

Hei CB 6145, velkommen til forumet, bra link du kom med her, legger den i lenkesamlingen vår jeg :tommel:
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg tutigard » Søn Okt 06, 2013 12:52

Hvor handler dere stropper, kjettinger osv henne?
tutigard
Sykkelbud

Innlegg guff1 » Søn Okt 06, 2013 19:55

flom kjetting har alt dette
surrekjetting og kjetting til hjul og stropper , både for løft og surring
www.flom.no
ellers finnes det sikkert mange fler :flire:
Brukerens avatar
guff1
Distribusjonssjåfør

Gå til Diskuter lastebiler og transport

Hvem er i forumet