Hvordan tar DU bildene dine?

De fleste av oss her på forumet har stor glede av å se fotografier av lastebiler, og kanskje like stor glede av å fotografere lastebiler. Som med alt annet her i livet, er det alltid noe nytt å lære, så også i forhold til fotografering. Dette er tråden til spørsmål, tips og svar knyttet til fotografering.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Hvordan tar DU bildene dine?

Innlegg Andreaskj-94 » Søn Okt 07, 2012 23:49

Jeg må innrømme at jeg egentlig er en pingle når det gjelder å ta bilder.

F.eks: om du ser det står den HEFTIGE lastebilen borte på hjørnet, og du ser det sitter en kar i den bilen. Bare tar du bildet, gjømmer deg og tar et snikbilde eller spør du sjåføren om å ta bilde av lastebilen?

Og når lastebilen kommer i fart, hva tenker du når lastebilen kommer og du skal ta bildet?

Jeg må ærlig innrømme at jeg er en pingle når det gjelder sånn. Kan ofte bli litt "flau". Både når det gjelder å ta bilde av lastebiler som kommer i fart: jeg tenker liksom: vil sjåføren bli sur for at jeg tar bilde av bilen hans eller vil han bare smile og blinke med lysa?

Samme er det med stillestående biler: om jeg ser noen som er i nærheten, tør ikke jeg ta bilder.

For noen år siden så stod jeg på berger grustak og var ikke flau ellernoe i det hele tatt. Så dette er noe som har kommet underveis..

HAR DERE NOEN TIPS? NOE SOM FÅR SELVTILLITEN LITT OPP?

Fortell også gjerne hva dere gjør. Blir glad for svar :)
Brukerens avatar
Andreaskj-94
Langtransportsjåfør

Innlegg mbakken » Søn Okt 14, 2012 11:18

Har tatt en del bilder av biler som står stille, og som er i fart både av folk jeg kjenner og ikke kjenner og har ikke vært borti at folk har blitt sure på noe som helst måte;) Folk syntes det er greit at bilen blir tatt bilde av, og står bilen stille så senker de bilen og er skikkelig ivrige selv (ihvertfall de jeg har tatt bilder av) :) Så det er absolutt ingenting å være redd for, for har som sagt aldri vært borti folk som er sure hverken nordmenn eller utlendinger ;) Stå på ! :D
mbakken
Sykkelbud

Innlegg Andreaskj-94 » Man Okt 15, 2012 16:46

mbakken, Okei, tusen takk for svar :D Som sagt så var jeg ikke sånn før, men får vel bare høre på dere som har stått langs veien osv :) Du tar veldig fine bilder forresten :)
Brukerens avatar
Andreaskj-94
Langtransportsjåfør

Innlegg jaran » Ons Nov 14, 2012 18:26

Andreaskj-94,
Når eg tar bilder av lastebil, så bare tar eg bilder når den kommer imot meg, og rett før den paserer, tar eg hovudet vekk fra kamera og hilser på sjåføren, somregel hilser alle :) og mangle blinker og tuter, men eg har tross av alt stått og tatt bilder og filmet lastebiler i snart 3 år :) så mange av dei som kjem, kjenner meg nok att :) Har tatt litt over 25 000 bilder, så begyner og bli ein del biler også :)
.........Volvo eller ingenting :).......
live er før kort.. til å kjøyra scania!
Brukerens avatar
jaran
Langtransportsjåfør

Innlegg Andreaskj-94 » Søn Nov 25, 2012 23:34

jaran Oj, det er såpass ja :) Jeg har blitt litt flinkere til det med bildr nå. Men er morro å se at folk ikke slutter å engasjere seg om å ta bilder av lastebiler. Men det var en smart ting å gjøre da, da får du jo tøffe bilder hvor lastebilen blinker f.eks :D
Brukerens avatar
Andreaskj-94
Langtransportsjåfør

Gå til Fotografering, råd og tips

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest