GPS navigerings systemer.

Vårt eget lille datahjørne hvor vi samler ulike tips, programmer og spørsmål knyttet data. GPS diskuteres også i denne tråden.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg nitedals » Søn Sep 14, 2008 11:20

har kjøpt meg en ny sony, hos volvo, :o) Må si jeg fikk testet den ut sist uke da jeg var i oslo og rotet. Den har det unike at man kan legge inn lastebil. Første gang jeg har sett det på en gps. Denne har også høyderbegrensninger, så alt under 4 meter for min del blir luket bort. Må innrømme jeg kjørte meg bort i byen ja, men det var min feil, da jeg IKKE stolte på gpsen, jeg såg jo at det umulig kunne være mulig og kjøre der med ett vogntog (trodde jeg) Men hadde jeg gjort som gpsen sa, så hadde det ikke vært noe problem, Kan si jeg havna oppe i holmenkollen, helt feil retning av hva jeg skulle. :rødme: fikk jo snudd der oppe etter mye om og men..og masse sure folk der oppe. Kryssa under ring3 og rett frem sammen med en trikk og noen utrolig pene damer som satt inni den :-P og vipps så var jeg på rett vei igjen. fant ut den uken at jeg var nødt til og stole på gpsen. den fant de korteste rutene, og lagde ikke noe krøll videre. Må si jeg er meget godt fornøyd med den. og den tar også disse nye fotoboksene som henger inne i tunnellene der ved sinsen og den rett før man kjører ut på drammensveien fra ring3. de små man nesten ikke ser. det er radarvarsler på den som gjør dette, fanger opp signalet til disse boksene :o)
Brukerens avatar
nitedals
Lærling

Innlegg heyho » Tor Sep 18, 2008 16:48

nitedals skrev:har kjøpt meg en ny sony, hos volvo, :o) Må si jeg fikk testet den ut sist uke da jeg var i oslo og rotet. Den har det unike at man kan legge inn lastebil. Første gang jeg har sett det på en gps. Denne har også høyderbegrensninger, så alt under 4 meter for min del blir luket bort. Må innrømme jeg kjørte meg bort i byen ja, men det var min feil, da jeg IKKE stolte på gpsen, jeg såg jo at det umulig kunne være mulig og kjøre der med ett vogntog (trodde jeg) Men hadde jeg gjort som gpsen sa, så hadde det ikke vært noe problem, Kan si jeg havna oppe i holmenkollen, helt feil retning av hva jeg skulle. :rødme: fikk jo snudd der oppe etter mye om og men..og masse sure folk der oppe. Kryssa under ring3 og rett frem sammen med en trikk og noen utrolig pene damer som satt inni den :-P og vipps så var jeg på rett vei igjen. fant ut den uken at jeg var nødt til og stole på gpsen. den fant de korteste rutene, og lagde ikke noe krøll videre. Må si jeg er meget godt fornøyd med den. og den tar også disse nye fotoboksene som henger inne i tunnellene der ved sinsen og den rett før man kjører ut på drammensveien fra ring3. de små man nesten ikke ser. det er radarvarsler på den som gjør dette, fanger opp signalet til disse boksene :o)

Hvilken modell er det?
heyho
Sykkelbud

Innlegg Æljen » Ons Nov 19, 2008 20:19

espen skrev:http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=185825

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-histo ... tid=185867

Joda, de kjørte jo bare personbil. Men alikevel..., hørtes jo fantastisk ut :flire:

færst nå jeg så detta, men vil bare si at de to som kjørte den bilen, jobba jeg sammen med ;)
Æljen

Innlegg Ishift » Fre Nov 28, 2008 00:01

nitedals skrev: de små man nesten ikke ser. det er radarvarsler på den som gjør dette, fanger opp signalet til disse boksene :o)

Jeg vet dette er ganske gammelt innlegg, men jeg bare må kommentere det.

Fotobokser sender IKKE ut noe signal som en radarvarsler kan detektere.

GPS`n din har fotoboksenes posisjon lagret i minnet. Det kunne like gjerne vært en bensinstasjon eller en annen type POI som den varslet.
Brukerens avatar
Ishift
Lærling

Innlegg Jan Erik80 » Man Feb 08, 2010 21:35

har det kommet noe nytt på gps fronten som er fordelaktig får oss nå da?
Big Boyz, Big toyz
Jan Erik80
Hjelpemann

Innlegg The Cowboy » Man Feb 08, 2010 22:01

Jupp.. Har kommet en GPS som er ment for lastebiler.. Husker ikke hva den heter i farten, men var reklame for den i et av siste trailer bladene!
Selges i sverige, via en nettside (man kan jo selvsagt hente selv i butikken om man skulle være på de kanter men..hehe)

Kosta rundt 5 lapper tror jeg..

Man kan plotte inn høyde, bredde, lengde, vekt osv.. Og den finner den beste ruten som er tilgjengelig for deg!
Den har vist 41-42 europesike land inne, hvorav skandinavia er godt gjennomført i følge nettsiden (som jeg heller ikke husker navnet på i farten..sukk!)
Men er no fortsatt litt skeptisk til den og det norske føret jeg da.. hehe! Men, hadde jeg fått en slik, skulle den blitt brukt for alt den var verdt!! hehe..
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg Jan Erik80 » Tir Feb 09, 2010 00:49

hmmm intr. noen andre som vet hva denne heter?
Big Boyz, Big toyz
Jan Erik80
Hjelpemann

Innlegg Ishift » Man Jul 26, 2010 03:23

The Cowboy skrev:Jupp.. Har kommet en GPS som er ment for lastebiler.. Husker ikke hva den heter i farten, men var reklame for den i et av siste trailer bladene!
Selges i sverige, via en nettside (man kan jo selvsagt hente selv i butikken om man skulle være på de kanter men..hehe)

Kosta rundt 5 lapper tror jeg..

Man kan plotte inn høyde, bredde, lengde, vekt osv.. Og den finner den beste ruten som er tilgjengelig for deg!
Den har vist 41-42 europesike land inne, hvorav skandinavia er godt gjennomført i følge nettsiden (som jeg heller ikke husker navnet på i farten..sukk!)
Men er no fortsatt litt skeptisk til den og det norske føret jeg da.. hehe! Men, hadde jeg fått en slik, skulle den blitt brukt for alt den var verdt!! hehe..

5000,- ??

Da hadde jeg heller brukt lap top`n, og kjøpt dette programmet til under halve prisen.

http://directions.ltd.uk/bundles/naviga ... ceiver-usb

Jeg har prøvd den "vanlige" uten "truck" og den fungerer utmerket. Og når man bruker en laptop, eller carputer, så får man mye større kartbilde enn de knøttsmå GPS`ne
Brukerens avatar
Ishift
Lærling

Innlegg 69Mustang » Lør Mar 19, 2011 15:26

LordOfTheFords!!
69Mustang
Bileier

Innlegg Styve » Tir Jun 14, 2011 00:48

Jan Erik80 skrev:hmmm intr. noen andre som vet hva denne heter?

Nüvi. Finnes hos Bilextra
Styve
Sykkelbud

Forrige

Gå til Data, internett og GPS

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest