"Dumme spørsmål"? fra nybegynner

Dette er tråden for de av dere som er lærlinger i transportfag, og som skal bli yrkessjåfører. Her kan det stilles spørsmål knyttet til det å være lærlig og transportfag.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg Kjetil T » Lør Sep 24, 2011 18:12

agrowheels skrev:Kjetil T, badebassenget og Amalie Skram VGS blir ved sida av brannstasjonen ja.. Når vi er inne på truckstop(som vi vel egentlig ikkje har her i Norge, om vi tenker internasjonal standard), så legg eg ved link til Iowa 80, som skal ha plass til 800 semitrailerar, 250 bilar (personbil reknar eg med), og 20 bussar. Der fins òg: restaurant til 300 pers, div fastfood kjeder, tannlege, 24 private dusjar, truckvask, 60-seters Dolby Surround Sound® movie theater, chrome shop +++ 8-)

http://iowa80truckstop.com/

Ja, fyll igjen Store Lungårdsvannet og lag en slik i Bergen og. Det hadde vært saker det ;)
Kjetil T
Hjelpemann

Innlegg Polarbjørn » Man Jan 16, 2012 00:44

Hei Hei Skal søke meg nå til neste år på T&L Larvik men så lure jeg påå en liten ting er det mulig og koble sammen to utdanninger som f.eks yrkessjafør og Logistikkoperatør hade veldig gjerne list til det men aner ikke om det går. :?: :?:
Polarbjørn
Sykkelbud

Innlegg Roadfeeder » Tir Jan 17, 2012 00:54

Polarbjørn skrev:Hei Hei Skal søke meg nå til neste år på T&L Larvik men så lure jeg påå en liten ting er det mulig og koble sammen to utdanninger som f.eks yrkessjafør og Logistikkoperatør hade veldig gjerne list til det men aner ikke om det går. :?: :?:

Det trur jeg nesten du skal ringe rådgiver ved den skolen om eller lærlingkontoret eller hva det heter......
Brukerens avatar
Roadfeeder
Lærling

Innlegg King V8 » Tir Jan 17, 2012 08:31

Tviler på det, siden det er to forskjellige fagbrev.
Gaute Føyen
Brukerens avatar
King V8
Bileier

Innlegg Polarbjørn » Tir Jan 17, 2012 22:08

ok men takk alikevell for svaret tror nok da blir det yrkessjaføren liker ikke og jobbe bare ett sted i Norge ;)
Polarbjørn
Sykkelbud

Innlegg Bekkevold Jr » Ons Mai 23, 2012 23:50

Hei! :D Har ett spm angående lover og regler. Er det noen som har hørt om at det finnest en lov som begrenser hvor langt du kan kjøre som yrkessjåfør lærling, og om at du må ha med deg en annen mann på kjøringen? Har hørt rundt med opplæringskontor og skolene/lærerne jeg har hatt men alle svarer att de aldri har hørt om dette. jeg synes iallefall at det hørest helt absurd ut at det er begrensninger på slik, når en mann fra staten Norge har godkjent deg til å utføre denne jobben og gitt deg alle sertefikat. Alle svar motakes med stoor Takk! :)
Lærling i Slåttøy Transport! =) mer bilder her:
http://www.berglitruckstop.no/viewtopic ... sc&start=0
Bekkevold Jr
Distribusjonssjåfør

Innlegg royalflush » Tor Mai 24, 2012 00:19

På buss har man 50 Km begrensning i radius fra stasjoneringssted vet jeg. Om reglene har endret seg etter den tid jeg tok "DE" lappen vet jeg ikke. Holder meg til passasjerer som klarer å holde kjeften sin igjen til jeg er fremme (GODS) :D
Guttunger foretrekker V8 mens ekte mannfolk foretrekker 6!!!!
royalflush
Langtransportsjåfør

Innlegg Bekkevold Jr » Tor Mai 24, 2012 00:40

Takk! :) man for jo enda ikke være lærling i persontransport bransjen enda i Norge noe jeg enda ikke har dannet meg en mening om, men var Gods transport jeg tenkte på ja :D
Bekkevold Jr
Distribusjonssjåfør

Innlegg R-620 » Lør Mai 26, 2012 22:13

Polarbjørn skrev:Hei Hei Skal søke meg nå til neste år på T&L Larvik men så lure jeg påå en liten ting er det mulig og koble sammen to utdanninger som f.eks yrkessjafør og Logistikkoperatør hade veldig gjerne list til det men aner ikke om det går. :?: :?:

hvis det som King v8 sier stemmer, da kan jeg si deg at det ikke går, alternativet da er at du tar et fagbrev og det andre som privatist.
jeg er utdannet tømrer (med fagbrev) når jeg ville gå transportfag etterpå fikk jeg grei beskjed om at det ikke går etter som "staten" allerede hadde spandert et fagbrev, alternativet mitt da var som privtist.
ut i fra det brevet jeg fikk fra bergen kommune da sa de følgende at hver "elev" får et fagbrev hver det er det som går under "obligatorisk opplæring"
Brukerens avatar
R-620
Bileier

Forrige

Gå til Lærlinger- og utdanningstråden

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest