Bli Yrkessjåfør

Dette er tråden for de av dere som er lærlinger i transportfag, og som skal bli yrkessjåfører. Her kan det stilles spørsmål knyttet til det å være lærlig og transportfag.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg Snusovic » Tor Mai 24, 2012 23:40

T-E skrev:Snusovic, Mye som burde bli tatt med den hjullasteren med salt som du nevnte :tommel: Men der var jo litt positivt :D

Well; mest dreier det seg vel egentlig om at jeg av erfaring vet at det er maaange her som ikke deler min syn om jobben vi gjør. Mange elsker dette og kan aldri tenke seg å drive med noe annet enn dette, uansett betaling. Åssen kan jeg vite om du er mer som meg eller som dem? Det er jo klin umulig før du har fått prøvd deg...

Det eneste jeg prøver å si er at dette ikke er noe "normal" type jobb! Du må VIRKELIG brenne for lastebiler og være ute på veien for å like deg i denne jobben! Hvis du ikke føler att denne jobben ikke bare er en jobb uten også en form av fritid for deg så kommer du til å hate den like mye som jeg gjør, og være like fast i den som jeg.

Jonas Henriksen skrev:Hører også på dissa gamle gutta at de ikke kan forstå hvordan vi kan begynne med dette... Men med så få nyutdannede per år, og så mange gamle sjåfører som går av med pensjon om noen år, så kommer det til å bli enda lettere for oss å få gode jobber! ;D

"Gamle"?!?? :biltilsyn: Bare fordi man passert 30.......
Å få jobber er neppe et problem. Som jeg sagt til flere svenske venner og veninner; bare å si ifra hvis du har lyst til å jobbe så skal jeg fikse jobb i Norge!
Ulempen er når di fleste av dem har 140:-/h PLUS OB og overtidstillegg så er en norgesjobb en ren tapsaffære....
Selv? Jeg hadde flyttet tilbake til Sverige hvis det ikke var for at jeg genuint elsker dette landet mer enn det jeg er født i og aldri i livet sku bytte ut fjorder og fjell for rake motorveier og kravstore bileiere!!! Det er noe spesielt med Norge; når det en gang fått kloa i deg er det bare ikke et tema å skifte det mot noe annet....
Yrke: Kriminell
Brukerens avatar
Snusovic
Distribusjonssjåfør

Innlegg R-620 » Lør Mai 26, 2012 21:56

hei, jeg har riktig nok ikke noe fasit svar til deg, nå har ikke jeg kjørt lengre enn vell 6-7mnd men det jeg har lært i løpet av den tiden er at jeg stor trives, men da har jeg også hvert heldig å finne et flott firma som tar godt i mot "oss ferske" ikke minst er det en grei arbeidsgiver, samt kollegaer jeg har rundt meg som er mer enn behjelpelig hvis jeg står fast å trenger hjelp, uansett hvor teit eller stor/liten problemet måtte være.
men jeg stor trives, ser du vekk i fra at jeg ALDRI får nok timer bak rattet så er det ingenting jeg angrer på med valget mitt. men det er jo klart mye avhenger jo også av kollega og de nærmeste rundt deg. blir du tatt godt i mot blir det mye gøyere å begynne som fersking ikke minst det blir ikke et like stort "nederlag" hvis du er uheldig eller gjør en liten feil.
jeg skal ærlig innrøme at jeg har gjort skade på last jeg har transportert, kjørt meg fast ikke minst hvert usikker på hvordan jeg skulle løse forskjellige utfordringer som ar dukket opp. uansett hvor flaut/kjedelig det er å måtte spørre etter hjelp så er det ingen som har blitt sur på meg eller "kjeftet" jeg har stortsett fått hjelp/veiledning og en liten klapp på skulderen om at jeg nå har lært til neste gang. og ja det har jeg, for det å gjøre skade på gods det er utrolig kjedelig. er du like heldig som det jeg var med både bedrift og kollega, så tror jeg nok du skulle ønske arbeidsdagene aldri tok slutt :)
Brukerens avatar
R-620
Bileier

Innlegg T-E » Lør Mai 26, 2012 23:35

R-620, Du har fått det bra tydeligvis :D Er nok bare å håpe på at det blir like bra :D
Life's good!

Lærling Transferd Ålesund!
~Loud Pipes Saves Lives~
Brukerens avatar
T-E
Distribusjonssjåfør

Innlegg R-620 » Søn Mai 27, 2012 15:30

jeg har fått det veldig fint :-D de 6-7mnd jeg har kjørt har hvert den beste ferien jeg noen gang har hatt! :-D det har hvert både gode og dårlige dager, men uansett hvor mann befinner seg vil det alltid være gode og dårlige dager :)
Brukerens avatar
R-620
Bileier

Forrige

Gå til Lærlinger- og utdanningstråden

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest