Stipend til 19-ukerskurset

Dette er tråden for de av dere som er lærlinger i transportfag, og som skal bli yrkessjåfører. Her kan det stilles spørsmål knyttet til det å være lærlig og transportfag.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Stipend til 19-ukerskurset

Innlegg Slaskejanne » Søn Des 30, 2012 20:28

Hei,

Er da en gutt på 20 som har takket ja til plass på 19-ukerskurset.
Har søkt om stipend gjennom lånekassen 2 ganger men står at søknaden er ''utgått'' og grunnen til dette kan være:

Denne søknaden er ikke lenger aktiv. Grunnen kan være at:
- Du har kontaktet oss og søknaden er annullert på bakgrunn av henvendelsen din.
-Du har søkt om støtte til et annet studium etter at du sendte inn denne søknaden.

Skjønner ikke helt dette? Har fått stipend for 3 tidligere skoleår som jeg har bestått me glans. har jeg ikke rettighet lenger? Har bare søkt for støtte for halvt år (vår) da jeg prøve nå.

er avhengig av å få stipend for å klare meg gjennom kurset.
Slaskejanne
Sykkelbud

Re: Stipend til 19-ukerskurset

Innlegg domain » Søn Des 30, 2012 20:34

Slaskejanne skrev:Hei,

Er da en gutt på 20 som har takket ja til plass på 19-ukerskurset.
Har søkt om stipend gjennom lånekassen 2 ganger men står at søknaden er ''utgått'' og grunnen til dette kan være:

Denne søknaden er ikke lenger aktiv. Grunnen kan være at:
- Du har kontaktet oss og søknaden er annullert på bakgrunn av henvendelsen din.
-Du har søkt om støtte til et annet studium etter at du sendte inn denne søknaden.

Skjønner ikke helt dette? Har fått stipend for 3 tidligere skoleår som jeg har bestått me glans. har jeg ikke rettighet lenger? Har bare søkt for støtte for halvt år (vår) da jeg prøve nå.

er avhengig av å få stipend for å klare meg gjennom kurset.

Må da være bedre og kontakte lånekassen. Da får du nok det svaret du trenger.
domain
Distribusjonssjåfør

Innlegg Slaskejanne » Søn Des 30, 2012 20:59

Har gjort det. men de tar seg meget god tid før de svarer :) Spesielt i juletiden.

Takker for svar
Slaskejanne
Sykkelbud

Innlegg Woodly » Man Des 31, 2012 16:19

Når jeg søkte stipend for skulegang etter 3 års tidligere skulegang kunne jeg ikke få stipend, men jeg kunne få stipendlån, og noe av det vil bli gjort om til vanlig stipend etter endt skolegang.
Renault Magnum Vega... Drømmen på veien.
Woodly
Distribusjonssjåfør

Innlegg Slaskejanne » Tir Jan 01, 2013 16:10

Woodly skrev:Når jeg søkte stipend for skulegang etter 3 års tidligere skulegang kunne jeg ikke få stipend, men jeg kunne få stipendlån, og noe av det vil bli gjort om til vanlig stipend etter endt skolegang.

Ja,okei

Da må jeg sikkert også ta stipendlån. vet du sånn ca hvor mye som blir gjort om?
Slaskejanne
Sykkelbud

Innlegg Woodly » Tir Jan 01, 2013 20:22

Er veldig usikker. Hos meg ble veldig lite gjort om, av en eller annen merkelig grunn. Alt dette skal det stå opplyst om på www.lanekassen.no :)
Renault Magnum Vega... Drømmen på veien.
Woodly
Distribusjonssjåfør

Gå til Lærlinger- og utdanningstråden

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest