Gode råd? Jeg skal ta eksamen i Yrkessjåførfaget

Dette er tråden for de av dere som er lærlinger i transportfag, og som skal bli yrkessjåfører. Her kan det stilles spørsmål knyttet til det å være lærlig og transportfag.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Gode råd? Jeg skal ta eksamen i Yrkessjåførfaget

Innlegg Martin Holm » Ons Nov 20, 2013 00:41

Jeg hadde ingen planer om å tilbringe en rekke år innenfor veitransporten, men slik ble det altså. Kjørt buss og lastebil i snart 10 år, men det har blitt mest lastebil. For tiden kjører jeg ikke fast, men jobber fortsatt i transportbedrift, så det blir nok om alt går bra på den skriftlige prøven fagprøve på buss.

Jeg er nokså tilbakelent, så jeg har ikke gjort store forberedelser. Har bladd litt i noen lærebøker for noen år siden, men føler meg ganske teoretisk robust. Er oppdatert på det meste innen lover og forskrifter som vedgår bransjen, og følger med på det politiske bildet som preger bransjen. Har også brukbar økonomisk forståelse av det som skjer.

Hva slags prøve er det egentlig jeg kan få? Hva må jeg kunne? Jeg gruer meg ikke, og målet er ikke noen god karakter. Jeg ønsker å bestå slik at jeg kan ta fagprøven etter hvert. Dette er et ønske for å skaffe formell kompetanse på et yrke jeg er brennende opptatt av - og som har preget livet på en fin måte.

Setter pris på alle tilbakemeldinger, datoen er 6. desember 2013.
Martin Holm
Sykkelbud

Gå til Lærlinger- og utdanningstråden

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest