STOPP ons. 27. februar kl. 12 i 2 minutt.

Dette er tråden til våre Sjåførombud, og vil inneholde egne tråder og informasjon knyttet til sjåførenes liv og virke på veien. Mer info kommer.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg JANO » Ons Feb 27, 2008 20:58

HillBillyGirl skrev:sto på Husøy i haugesund og holdt på å losse. stoppa trucksjåføren i to min. men han hadde lest avisa og forsto meg veldig godt. var støttende å stå der. så ikke noen andre rundt meg. så fikk ikke med meg om det var andre i haugesund som stoppa..

:arrow: Kjempe tiltak, ta med deg venninda di på tur å , så hun får se hva du holder på med :flire:
JANO

Innlegg Paal » Ons Feb 27, 2008 21:11

Stoppa i Krokstadøra "sentrum", mellom kirka og Mesta plassen der på rv 714.
HOB GODS A/S
Paal
Lærling

Innlegg thomasf » Ons Feb 27, 2008 21:14

sto på en busslomme mellom hamar og myklegaard...
Brukerens avatar
thomasf
Distribusjonssjåfør

Innlegg michelin-gubben » Ons Feb 27, 2008 21:52

sto på ei busslomme på 120 mellom moss og elvestad. Der var det en semi fra hanevold som satt i tlf, skulle til å kjøre da han så meg å rygget tilbake.Ellers ingen som kom kjørende.
4ever scania power
Brukerens avatar
michelin-gubben
Lærling

Innlegg Søten » Ons Feb 27, 2008 22:05

Söten kom akkuratt på utsiden av porten til Hydro på Herøya før han stoppa i 2 min....
Ladies and gentlemen, take my advice, pull down your pants and slide on the ice
Brukerens avatar
Søten
Veteran

Innlegg formann » Ons Feb 27, 2008 22:16

Markeringen var vellykket!
Drit i de som ikke stoppet.
Tenk heller på at idag tok VI to minutters stillhet, med alle salgs yrkessjåfører fra hele landet, SAMMEN!
Har en kamerat som fikk et uventet oppdrag. Han gjorde som Hillbillygirl og snakket med truckføreren. Truckføreren stilte seg ved siden av bilen, så langt unna at gaflene såvidt lå innpå planet, slik at ingen kom forbi, og ingen fikk lastet/losset der mens han tok to minutters stillhet!
Tenk også på hvor mange som kan ha stått rundt omkring på lite trafikerte veier, og som derfor blir ganske usynlige.
Tenk på hvor mange som kan ha stått på ei ferge, sto på laste losse plass eller av andre grunner ikke var ute på veien klokka tolv... Jeg vil forøvrig også nevne at jeg nettopp har hørt rykter om at Bastø-Fosen, fergen mellom Horten og Moss stoppet maskineriet midtfjords i to minutter, som en støtte til yrkessjåførenes markering!!!
Det var meningen at ingen skulle bli plaget av denne markeringen, og det var et sterkt ønske om å ikke lage noe bråk. Siden jeg ikke har hørt noe om bråk eller tull betyr vel at også på dette punktet var markeringen vellykket!
Det var også et håp om at media ville ta tak i dette med manglende fokus på trafikksikkerhet fra myndighetenes side noe de absolutt har gjort, så det også må sies og være vellykket vel?
mvh "formann" i Korketrekkern Sjåførklubb
CB 6207
Brukerens avatar
formann
Bileier

Innlegg r1morten » Ons Feb 27, 2008 22:42

Erik skrev:Jeg stoppet ved straume i dag.. Flere lastebiler feis no forbi, for det meste dumperbiler.. Men de bryr no seg ikke så mye siden de kjører "lokalt".. 5-6 lastebiler kjørte forbi meg de 2 min :roll: :evil:

Vel,jeg kjører dumperbil og sto stille i 2 minutt,alene langt oppe på riksvei 41.
Og mange av oss som kjører dumperbil har kjørt langtransport før så vi bryr oss vi også,slike kommentarer er unødvendig!
Brukerens avatar
r1morten
Bileier

Innlegg formann » Ons Feb 27, 2008 22:51

r1morten skrev:
Erik skrev:Jeg stoppet ved straume i dag.. Flere lastebiler feis no forbi, for det meste dumperbiler.. Men de bryr no seg ikke så mye siden de kjører "lokalt".. 5-6 lastebiler kjørte forbi meg de 2 min :roll: :evil:

Vel,jeg kjører dumperbil og sto stille i 2 minutt,alene langt oppe på riksvei 41.
Og mange av oss som kjører dumperbil har kjørt langtransport før så vi bryr oss vi også,slike kommentarer er unødvendig!

Jeg kjører også "dumperbil", sto stille i to minutter, på Menstadbrua i Skien. Men jeg bryr meg ikke om slike lite gjennomtenkte kommentarer .
CB 6207
Brukerens avatar
formann
Bileier

Innlegg Silvercrow » Ons Feb 27, 2008 22:55

Jeg var skuffet tidligere i dag, - ettersom jeg fikk inntrykk av at aksjonen hadde heller dårlig oppsluttning.

Nå er derimot humøret mye bedre. Denne markeringen er behørig dekket av media og det er bra!

Mange steder har det vært nok oppsluttning til at det ble lagt merke til.

Dagsrevyen 21 og Midt-Nytt viste en reportasje fra Sandmoen, - hvor et 40 talls sjåfører hadde parkert og samlet seg for to minutters stillhet. Det var en verdig og flott reportasje som understreket budskapet vårt på en utmerket måte.

Så selv om mange ikke stoppet, - så må jeg si meg enig med formann. Dette var en suksess! Og neste gang drar vi med oss resten! :D
Brukerens avatar
Silvercrow
Lærling

Innlegg Erik » Ons Feb 27, 2008 22:58

Neste gang bør vi stå 1 time minst ;)
Brukerens avatar
Erik
Bileier

Innlegg vabis8 » Ons Feb 27, 2008 23:29

Får man ikke folk til å stoppe 2 min, stopper dem ikke 1 time... men ser poenget dit. samtidig som det var mer en minnemarkering enn en protest..

MEN om vi skulle hatt ein sak å kjempe for, Parkeringer,lover og regler,behandligen vi opplvever fra statens mann og sånne saker så vil jeg så absolutt si at 1 time er minimum....
Can I Play With Madness
Brukerens avatar
vabis8
- Fløtepusen -

Innlegg Stuttjukken » Tor Feb 28, 2008 09:05

Visst var oppslutninga skuffande, men det er sant som formann nemner, nemleg at minnemarkeringa vart vellukka. Det er årevis sidan sist det var så mange yrkessjåførar som stoppa på ein gong, slik det skjedde i går. Like interessant var det å sjå korleis det står til med samhaldet, og der har yrkessjåførane ein svært lang veg å gå. Det positive var at no fekk me sjå det sjølv, og då bør me forstå at det må gjerast noko drastisk med samhaldet. Hugs at T.I.A. og Yrkessjåførombudet er verktøy for å byggja opp att samhaldet som yrkessjåførane ein gong i tida kunne vera stolte av. Eg trur me skal klara å få til samhaldet att, men det krevst beinhard jobbing.
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg Scania jenta » Tor Feb 28, 2008 09:38

Du klarer å se det positive i det meste du Formann;-) Nå du oppsumerer det slik så blir jeg jo faktisk litt glad inni meg alikavel. Om jeg ikke er en sjåfør og ikke blir det på mange år,så er jeg alikavel litt sjåfør i sjela(lol)Må være enig i det Stuttjukken sier om at samholdet er ikke det beste,men jeg har også troa på å få tilbake den etter myyye jobbing. Som andre her inne har skrevet bør vi tenke på vår egen kjørestil. Jeg har faktisk tatt meg sjøl i nakken og kjører fartsgrensa,og om jeg ikke gjør det så slipper jeg forbi meg tuntrafikken. Om jeg er perfekt? nei langt ifra,men det er jo lov til å forbedre seg. :-)
Hva løvebakken angår må det tyngre skyts enn to min stillhet,(nå var ikke denne markeringen direkte rettet mot løvebakken),men jeg håper og tror att sjåfører og bileiere en dag har fått soppas nok av dårlige veier, høye avgifter(bom,pigdekk osv) nok kolleger som har blitt skadet el drept til att dere virkelig setter på brekket. Det er ikke løvebakken som sitter med makta,det er dere som sitter i lastebilene og lastebileierene som har det,og for å nå helt fram må lastebilyrket stå sammlet.. Har ikke sakt att det blir lett,men noe må iallefall gjøres og det så raskt som mulig.
Ja ja,nok oppgulp fra meg,skal nå ut og prøve meg på rv3 i dag også,har jo gått bra før....
www.Dvergstuen.com
Vi er alt det vi har opplevd...
Brukerens avatar
Scania jenta
Veteran

Innlegg formann » Tor Feb 28, 2008 19:33

Tenk dere alle sammen, at de som var med på denne markeringen er like frustrerte over trafikksikkehet, og dårlige forhold som vi er. Derfor velger jeg å tro at de fleste av disse også ville være med på f.eks. å ta sine lovpålagte tre kvarter, midt i veien. Da må også alle de som ikke "gadd" å delta denne gangen også stoppe! Det organiseres enkelt ved at to sjåfører, som kommer hver sin vei, stopper ved siden av hverandre. Altså en i en nordgående fil og en i en sørgående fil (eller øst/vest da selfølgelig), og da vil absolutt ALT stoppe opp. Eller tar jeg feil?
CB 6207
Brukerens avatar
formann
Bileier

Innlegg crazy1 » Tor Feb 28, 2008 19:42

formann skrev: Altså en i en nordgående fil og en i en sørgående fil (eller øst/vest da selfølgelig), og da vil absolutt ALT stoppe opp. Eller tar jeg feil?

Enkel matematikk d du, forutsetter at det er ei hovedfartsåre og slik at det blir litt "virkning" av stuntet :flire: :flire:, er det foresten ikke en ide å låse hytta og kaste nøkkelen i tillegg slik at det blir litt mer vrient å få flyttet doningen, når øvrigheta ankommer :?: :?: :D :D
crazy1
Distribusjonssjåfør

ForrigeNeste

Gå til Yrkessjåførombudet, medmennesker på vegen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest