Hva med oss da, Tirsdag 18 Nov skal vi stoppe igjen????????

Dette er tråden til våre Sjåførombud, og vil inneholde egne tråder og informasjon knyttet til sjåførenes liv og virke på veien. Mer info kommer.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Bør de som kaller seg Ombud reagere i slike saker

Tja
2
22%
Ja
7
78%

Antall stemmer : 9

Hva med oss da, Tirsdag 18 Nov skal vi stoppe igjen????????

Innlegg Sølvreven » Lør Nov 15, 2008 22:16

Hvor er DU OMBUDET????
Er ikke dette en sak som vi alle bør reagere på.
Hva med en stopp fra 1100 til 1130 Tirsdag 18 utenfor Trondheim Politikammer å lage litt kaos en halvtimes tid

Tre store transportforbund vil markere sin frustrasjon og sin avmakt over dommen mot Ola Sandøy etter dødsulykken i Trondheim. Tirsdag inntar de Storgata i Molde med lastebiler.

Støtteggruppa for yrkessjåfør Ola Sandøy bekrefter at TIRSDAG DEN 18 blir aksjonsdagen i Molde.

Under mottoet "Uheldig eller uaktsom – arbeidsulykke eller drap?" møter tre forbund og en rekke støttespillere på Alexandra Hotell førstkommende tirsdag.
Sølvreven
Bileier

Innlegg The Cowboy » Lør Nov 15, 2008 23:40

bra tiltak.. skulle fint hvert med på den.. men da tror jeg sjefen hadde tiltet (er ikke helt med på den derre "det beste for våre sjåfører" saken de!!! mere "sjåfører kan byttes ut..")

håper dette blir den store aksjon dere håper på.. dere har hvertfall et par støtter her fra grenland! (sikkert langt flere og men..hehe)
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg formann » Søn Nov 16, 2008 04:13

Joda, denne aksjonen har full støtte fra min side, men beskjeden jeg fikk på Fredag var at aksjonen skal være neste Fredag, Lørdag morgen våknet jeg opp til at aksjonen var fremskyndet til Tirsdag. vanskelig å organisere noe på så kort varsel vet du. Den stoppen i to minutter ble så stor fordi at sms aksjonen gikk i halvannen uke i forveien. Oppfordrer alle til å vise sin støtte til aksjonen men klarer ikke å organisere noe skikkelig.

Er heller med på det gamle forslaget til Desperado, som innebærer at alle fast ansatte sjåfører i norske firma tar sin rettmessige ferie (fem uker) i fellesferien.
mvh "formann" i Korketrekkern Sjåførklubb
CB 6207
Brukerens avatar
formann
Bileier

Innlegg Sølvreven » Søn Nov 16, 2008 20:36

formann skrev:Joda, denne aksjonen har full støtte fra min side, men beskjeden jeg fikk på Fredag var at aksjonen skal være neste Fredag, Lørdag morgen våknet jeg opp til at aksjonen var fremskyndet til Tirsdag. vanskelig å organisere noe på så kort varsel vet du. Den stoppen i to minutter ble så stor fordi at sms aksjonen gikk i halvannen uke i forveien. Oppfordrer alle til å vise sin støtte til aksjonen men klarer ikke å organisere noe skikkelig.

Er heller med på det gamle forslaget til Desperado, som innebærer at alle fast ansatte sjåfører i norske firma tar sin rettmessige ferie (fem uker) i fellesferien.

Desperado har sikkert et velmenende poeng, men det er ikke gjenomførbart og stoppe all yrkestrafikk 5 uker. Men at det er et godt poeng, ja det støtter jeg oxo.
Men Formann vi alle som kjører lastebil, kan før eller senere havne i en lignende situasjon. Å så langt jeg har funnet ut av det, er det ingen som mister lappen om en ramler ned fra et tak eller lignende. Har heller ikke sett noen mistet lappen etter andre arbeidsulykker, men med en gang det er på veg, ja da ryker lappen. DETTE må det bli en slutt på.....
Så da er min oppfordring.
La oss "Ofre en lørdag" og gå i tog i de store byene hvor viu krever lik behandling for lik hendelse.
La oss også dra med alle som bedriver transport, Taxi Buss Ambulanse Brann Nyttetransport Egentransport Tipp og Lang ja alle.
Men dette krever da en ny sms aksjon, og at vi stiller opp
Sølvreven
Bileier

Innlegg Stuttjukken » Søn Nov 16, 2008 22:22

Bare-Stig spør etter kor ombudet er hen og kva ombudet skal gjera i denne saka. Denne saka er ført an av andre organisasjonar, men me støttar saka og det som skal føregå. I slike saker er ombudet for lite til og organisera slike ting på kort varsel. Det er det berre større organisasjonar med eit stort apparat som kan klara. Ombudet består av nokre få yrkessjåførar som stiller med sitt engasjement som dei enkeltpersonane dei er.
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg Sølvreven » Søn Nov 16, 2008 23:43

Stuttjukken skrev:Bare-Stig spør etter kor ombudet er hen og kva ombudet skal gjera i denne saka. Denne saka er ført an av andre organisasjonar, men me støttar saka og det som skal føregå. I slike saker er ombudet for lite til og organisera slike ting på kort varsel. Det er det berre større organisasjonar med eit stort apparat som kan klara. Ombudet består av nokre få yrkessjåførar som stiller med sitt engasjement som dei enkeltpersonane dei er.

:?: :?: :?:
Sølvreven
Bileier

Innlegg Sølvreven » Ons Nov 19, 2008 22:48

The Cowboy skrev:bra tiltak.. skulle fint hvert med på den.. men da tror jeg sjefen hadde tiltet (er ikke helt med på den derre "det beste for våre sjåfører" saken de!!! mere "sjåfører kan byttes ut..")

håper dette blir den store aksjon dere håper på.. dere har hvertfall et par støtter her fra grenland! (sikkert langt flere og men..hehe)

Aksjonen i Molde ble etter det jeg har funnet ut både stor og ikke minst velykket.
Det at din eier ikke vil at du stopper, betyr ikke at du ikke bryr deg.
Noen er heldigere med sine arbeidsfivere enn andre, sånn er det bare.

Vi har tidligere bevist at vi som sjåfører klarer og stå samlet om viktige saker, og det tror jeg skjer i fremtiden også.
Sølvreven
Bileier

Innlegg akv » Søn Des 14, 2008 12:44

Bare-Stig skrev:
Stuttjukken skrev:Bare-Stig spør etter kor ombudet er hen og kva ombudet skal gjera i denne saka. Denne saka er ført an av andre organisasjonar, men me støttar saka og det som skal føregå. I slike saker er ombudet for lite til og organisera slike ting på kort varsel. Det er det berre større organisasjonar med eit stort apparat som kan klara. Ombudet består av nokre få yrkessjåførar som stiller med sitt engasjement som dei enkeltpersonane dei er.

:?: :?: :?:

Yrkessjåførombudet er personer som tar på seg dette her, viser at vi er der for våre kollegaer som kommer ut for ett eller annet.. Vise at vi er et medmenneske..
Bare at vi pr dato er ikke mange nok til å "fronte" en stor aksjon som våre organisasjoner kan gjøre.

EN start for at vi kan bli flere er at flere støtter opp om vis hensyn-aksjonen som også går i disse dager 4-5 steder i landet.. :)
akv
Hjelpemann

Gå til Yrkessjåførombudet, medmennesker på vegen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest