Takk for det dere gjør for oss sjåfører!

Moderatorer: Knut Viggen, Frode Tellevik, Svein-Ove Arnesen, Njål Hagen

Takk for det dere gjør for oss sjåfører!

Innlegg JvhScania » Ons Sep 10, 2008 16:06

Synes dere har gjordt en fantastisk jobb med Tungt.no! Vil tro det er mange som er enige med meg, dette er noe vi har trengt lenge!
Tippbil historie, Veitransport hstorie, kjører krokbil jeg gitt :)
Brukerens avatar
JvhScania
Bileier

Innlegg urmakern » Lør Aug 08, 2009 22:23

Tja venter på den store jobben dere skal gjøre jeg.Da det er stort sett er dårlige updates dere driver med.
Brukerens avatar
urmakern
Hjelpemann

Innlegg speed45 » Ons Okt 14, 2009 23:19

urmakern skrev:Tja venter på den store jobben dere skal gjøre jeg.Da det er stort sett er dårlige updates dere driver med.
TM har kommet seg veldig det siste året, både med updates og andre ting og det virker som de har øyne og ører ute på mange steder.

Husk at det er dere sjafører som er de øynene som ser det meste av hva som skjer på og langs vegene og som kan "raportere inn" på de forumene som er oprettet for nettop dere.

"Den store jobben" kan nok gjøres en dag og det finnes muligheter til å nå ut til myndighetene, tror mange politikere følger med på tungt.no og hva andre skriver så fortsett med dette , bare ha litt tolmodighet .
Brukerens avatar
speed45
Lærling

Innlegg trucker'n » Søn Jul 18, 2010 15:01

noe må ivertfall gjøres snart, før vi ikke lenger har sjåfører igjen i dette yrket..eller dvs norske sjåfører..hvem som gjør hva og hvor er en annen sak, bare det blir gjort noe, for slik regelverket og dens oppfølging er opplagt for oss sjåførane idag, går det ikke and å holde på..tror faktisk at de som går utdanning og rekruterer seg til dette yrket, ikke helt hvet hva slags hverdag de går til...det gjorde tydlivis ikke jeg for 6 år siden..den gleden har dagens myndigheter tatt livet av så til di grader
Mads'n CB NR 6396
Brukerens avatar
trucker'n
Bileier

Innlegg Sheriffen » Søn Jul 18, 2010 16:37

Det er klart at tidene har forandret seg, det ser jeg og, etter 21 år på veien. Men nå hiver jeg antageligvis inn en brannfakkel av dimensjoner....... Tror det er mange her inne som kansje tror at sjåfør yrket er noen 9 til 16 jobb. Det har det aldri vært og kommer aldri til å bli.
Greit at det kansje er mange kontroller, men egentlig så skulle det vært mye mer, det ser man bare på trafikken som går over Svinesund. Det er jo bare en brøkdel som blir sjekket. Det er ikke få tusen tyngre kjøretøy som passerer inn og ut over grensene i døgnet. Det som det må gjøres noe med, er forholdet til kjøre og hviletid, muligheter for hvil langs veien, rasteplasser, toaletter.
Skulle ønske at vi sjåfører ikke stresset så mye, ingen som har tid til å ta en kaffekopp lenger heller, men det kommer sikkert av at alle skulle helst lastet eller losset igår...........
Dette ble litt surt oppgulp fra min side, men Tungt gjør en kjempejobb, både for næringen og oss sjøfører.
Ønsker alle en fortsatt god sommer, både til de som fortsatt har ferie og til de som kjører på ferie-fylte veier og slåss med tyske bobilturister og andre som kansje bare kjører 8 000 km i året.
Sheriffen 0047 48 28 91 68

CB 6510
Sheriffen
Distribusjonssjåfør

Innlegg trucker'n » Søn Jul 18, 2010 21:05

forholdene er ikkje lagt til rette nei..men da burde det vel også gå and at myndighetene ser litt ann situasjonen og heller hører på hva vi sjåføra har å si til nettopp hvorfor vi måtte kjøre de ekstra 10-15 minuttene over?? det var ikke diskusjonstema engang når jeg ble stoppet..
har aldri stressa så mye før som jeg gjør nå med digital skriver..har knapt nok tid til å stoppe for en kaffikopp imellom kjøreyktene...f.eks diselfylling fåregår på 15 minutters pausen, noe som egentlig skal stå på annet arbeid? snakk om stressa hverdag...
Mads'n CB NR 6396
Brukerens avatar
trucker'n
Bileier

Innlegg trucker'n » Søn Jul 18, 2010 21:13

men for å holde oss litt til topic her da, så gjør dere en kjempejobb med tungt, og det var meget hyggelig å prates på gardemoen i år :)
Mads'n CB NR 6396
Brukerens avatar
trucker'n
Bileier

Innlegg The Cowboy » Man Jul 19, 2010 22:51

speed45 skrev:Husk at det er dere sjafører som er de øynene som ser det meste av hva som skjer på og langs vegene og som kan "raportere inn" på de forumene som er oprettet for nettop dere.

"Den store jobben" kan nok gjøres en dag og det finnes muligheter til å nå ut til myndighetene, tror mange politikere følger med på tungt.no og hva andre skriver så fortsett med dette , bare ha litt tolmodighet .

Må nok skuffe deg.. Tror ikke det er så mange politikere som følger med på hva "grasrota" sier lenger.. Eneste jeg vet om som gjør dette, er en god del fra FrP, og en del fra Høyre.. Og som kjent, de styrer ikke landet..

AP som tror de ER grasrota, har jo fulstendig hoppet av samfunnet ellers, og kommer det ikke på twitter eller fjesboka, så er det knapt nok noen der i gården som vet hvem dag det er (virker hvertfall slik..)
SV og SP har vel delt ut sine siste kort innenfor norsk politikk, så de gir jo reint faen og prøver å nyte de siste åra de har igjen som ministere..

Nei, er ikke mange politikere som følger med på det som skjer.. Igrunn er dette brta, for det betyr at de få som faktisk følger med, kan bli valgt inn ved neste runde, da de sier akkurat hva menigmann i gata har sagt selv!!

så jeg håper våre RødGrønne står på og fortsetter i samme sporet de har gjort til nå.. En dag må saueflokken våkne og.. hehe :D
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg royalflush » Tir Jul 20, 2010 01:05

Sheriffen skrev:Det er klart at tidene har forandret seg, det ser jeg og, etter 21 år på veien. Men nå hiver jeg antageligvis inn en brannfakkel av dimensjoner....... Tror det er mange her inne som kansje tror at sjåfør yrket er noen 9 til 16 jobb. Det har det aldri vært og kommer aldri til å bli.
Greit at det kansje er mange kontroller, men egentlig så skulle det vært mye mer, det ser man bare på trafikken som går over Svinesund. Det er jo bare en brøkdel som blir sjekket. Det er ikke få tusen tyngre kjøretøy som passerer inn og ut over grensene i døgnet. Det som det må gjøres noe med, er forholdet til kjøre og hviletid, muligheter for hvil langs veien, rasteplasser, toaletter.
Skulle ønske at vi sjåfører ikke stresset så mye, ingen som har tid til å ta en kaffekopp lenger heller, men det kommer sikkert av at alle skulle helst lastet eller losset igår...........
Dette ble litt surt oppgulp fra min side, men Tungt gjør en kjempejobb, både for næringen og oss sjøfører.
Ønsker alle en fortsatt god sommer, både til de som fortsatt har ferie og til de som kjører på ferie-fylte veier og slåss med tyske bobilturister og andre som kansje bare kjører 8 000 km i året.

Her kunne jeg ikke vært mer enig!!! Det Tungt/TM har gjort, er å sette fokus på leverandører av lastebiler som bl.a. fokus på Volvo FH 2002/03 utgavene. Thats IT!!! At en eller annen politiker fremmer sjåførers hverdag skulle bare mangle når man tenker på at man fisker etter 50.000 sjåfører på sin stemme seddel. Skal det gjøres noe drastiske endringer mht. digitale skrivere, lengde på arbeidsdagen og ikke minst hvor fleksible kontrollørene skal være iforhold til altfor strenge regler iforhold til andre yrkesgrupper med liv som innsats, så må en hel europeisk yrkesgruppe stå sammen om de samme krav. Spørsmålet er om dette er realistisk eller ei!!! Jeg tror vi er skakk/ræv-kjørte samme hvor mye vi protesterer og det vet dessverre politikerne (nasjonalt og innen EU) så sant at vi hele gjengen fra Spania i sør til Norge i nord viser at nok er nok!
Guttunger foretrekker V8 mens ekte mannfolk foretrekker 6!!!!
royalflush
Langtransportsjåfør

Gå til Tungt.no

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest