Look to Sweden

Moderatorer: Knut Viggen, Frode Tellevik, Svein-Ove Arnesen, Njål Hagen

Look to Sweden

Innlegg Svein-Ove Arnesen » Tir Okt 14, 2008 16:08

For noen år tilbake var jeg på en konferanse i Sverige. Jeg husker ikke så mye om temaet for dagen, men jeg husker veldig godt praten jeg hadde med en av foredragsholderne i pausen. Han fortalte om Sverige og veiutbygging.

Les saken: http://www.tungt.no/transport/blogg/article981.ece
Brukerens avatar
Svein-Ove Arnesen
- Nettredaktør, tungt.no -

Innlegg The Cowboy » Fre Des 19, 2008 12:43

er helt enig med deg i den der.. (sorry seint svar forresten!)
men jeg må arrestere deg i en liten ting her.. det er ikke VI som ser på et som en utgift!! det er de lederne det glupe innbygger tallet her i landet har velgt å sette sin lit til.. selv etter skuffelser gang på gang på gang!!

bare å se på øko krisa nå.. for det første hadde det hvert en genial tid å bygge på, da alt koster slikk og ingenting.. og for det andre, FrP ledet massivt på div målinger før dette.. halveis inn i krisa hadde AP (som jeg mener er en god grunn til at norsk befolkning nå sliter, og ikke får igjen for det øko krisa har laget!) stiget høyt i rangen igjen.. hvorfor? for at folket ville føle seg trygge.. og da velger de det som de har blitt fortalt av far og mor og besteforeldre fra dagens morgen! nemlig AP! for AP er jo FOR arbeiderne.. er vel ikke en kjeft der som har hatt en ærlig dags jobb i sitt liv!! de tenker kun penger, penger og penger! som de skal ha NUH.. ikke om 10 år (derav utgift.. ikke innvestering!)

det gikk glipp av økonomi timene på den privat skolen de gikk på som sa "du må bruke penger nå, for å tjene penger i morgen!"
Norge AS er nok styrt etter slik MLM prinsip.. mao, bruke så lite som mulig til ingen ting, for å tjene masse penger på kort tid! (MLM = Multi Level Marketing)

ergo kommer de opp med masse nye skatter og avgifter og andre steder de kan dra inn kroner på, uten at de er så villig til å dele noe tilbake.. må spare til senere generasjoner og dårlige tider!!
vel, dette er en dårlig tid vil no jeg si.. og de senere generasjoner kommer jo til å være pisse forbannet på oss, siden de må bruke alt de har av penger da for å fikse opp landet!! er jo bedre å bruke penger på fiks av vei,skole,sykehus osv osv osv nå mens man ennå tjener penger! ikke når alt av økonomi stopper opp pga tom olje kilde, dårlig fiske eller what not!

nei, får jeg muligheten til å emigrere så forlater jeg dette landet før jeg får pakket ferdig!
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Gå til Blogger

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest