Kjøre og hviletidssak i Romerikes blad

Moderatorer: Frode Tellevik, Svein-Ove Arnesen, Njål Hagen, Knut Viggen

Kjøre og hviletidssak i Romerikes blad

Innlegg Frankie » Lør Jun 25, 2011 07:01

Frankie
Sykkelbud

Innlegg Snusovic » Lør Jun 25, 2011 12:53

"– Man kan stille spørsmål ved sikkerheten, men systemet har blitt betydelig sikrere etter at vi gikk over til elektroniske kort. Skal man gardere seg helt må man ta i bruk fingeravtrykk, eller noe, og der er vi ikke i dag, fastslår han."

Den dagen det blir tatt i bruk slutter jeg å kjøre! Mine fingeravtrykk får dem KUN hvis jeg blir arrestert, punktum! Di hamner aldri på sjåførkort, pass eller førerkort, da tar jeg heller trikken, jobber på lager og beveger meg aldri utenfor rikets grenser!

I tillegg synes jeg NLFs kommentar: "– Bevisste og systematiske brudd på bestemmelsene er helt uakseptabelt. Reglene er der for å ivareta sjåførenes arbeidsforhold og trafikksikkerheten på veiene. Seriøse aktører i bransjen følger opp dette tett, og uttrykker en klart negativ holdning til juks overfor sine sjåfører, sier Rynning til Romerikes Blad. " er et bevis på dobbeltmoral av helt syke proporsjoner da jeg foreløpig ikke møtt en eneste bileier (di mer seriøse innregnet) som ikke synes noen brudd på KoH er greit når det trenges for å få jobben gjort.

Med det sagt er jeg selvfølgelig enig i at denne typen brudd er uakseptabel, kansje ikke at 22 timer er så ille, men di 20 dagene ER ille, den hvilen trenger man.
Yrke: Kriminell
Brukerens avatar
Snusovic
Distribusjonssjåfør

Gå til Diskutér reportasjer og aktuelle saker

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest