..

Moderatorer: Frode Tellevik, Svein-Ove Arnesen, Njål Hagen, Knut Viggen

..

Innlegg Dennis » Tir Sep 16, 2008 21:25

..
Sist endret av Dennis den Tir Sep 30, 2008 05:25, endret 2 ganger.
Dennis
Bileier

Innlegg Svein-Ove Arnesen » Tir Sep 16, 2008 21:35

Kort innpå: I neste TransportMagasinet har vi en stor sak rundt dette temaet. Tipper det ligger i postkassa hos abonnenter i løpet av et par dager.
Vi har også planer om å føle opp temaet. Debatt, synspunkter og tips er derfor veldig velkomne, slik at vi får et nyansert og riktig bilde av virkeligheten.
Brukerens avatar
Svein-Ove Arnesen
- Nettredaktør, tungt.no -

Re: "Ett skudd med amfetamin"

Innlegg Ludvig » Tir Sep 23, 2008 13:52

Vabisdoktorn skrev:http://www.tungt.no/transport/article730.ece

Jeg siterer tungt.no artikkelen

Er dette ett resultat av en presset bransje, fremdeles, hvor ting tilsynelatende er forandret, mens for dem som kanskje har en lønnsavtale som går på prestasjon kanskje blir presset og gir etter for presset i form av kunstige stimuli?
Eller er dette noe man begynte med lenge før man begynte å kjøre bil?

Ifølge artikkelen fra Sauda videregående ser det ikke ut til at det er en presset bransje som gjør at sjåfører bruker kunstig stimuli, de skulle jo begynne på utdannelsen sin..

Personlig tror jeg ikke dette har noe med bransjen å gjøre, det finnes nok mange arbeidstakere i andre bransjer som også bruker en eller annen form for dop mens de er på jobb. Narkotikamisbruk er jo et stort samfunnsproblem som vi i transportbransjen ikke kan løse, og som du sier våknet nok ikke disse to en morgen og bare følte at i dag skal vi bruke dop. Problemet hadde de nok med stor sansynlighet før de begynte å kjøre lastebil.
Det som må på plass er kontrollrutiner som avdekker problemene før det går så galt som det har gjort i de to tilfellene som er nevnt.
Slike stikkprøver og kontrakter som det Sauda videregående bruker kan også benyttes ute i transportbedriftene for å avdekke rusproblemer. Jeg har selv jobbet i en bedrift der vi ble testet uvilkårlig og uten mistanke om bruk av dop, og har ingen betenkeligheter med å undertegne en lignende kontrakt i dag.
Brukerens avatar
Ludvig
Bileier

Innlegg speed45 » Tir Okt 28, 2008 10:29

Repotasjen "menn for sine hatter" .. synes nå redaktøren hadde den tøffeste hatten av de alle ;)

synes det er helt "normalt" å ha en slik hatt - har hatt den lenge å lo godt når jeg så repotasjen der :flire:
Brukerens avatar
speed45
Lærling

Gå til Diskutér reportasjer og aktuelle saker

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest