Norges Lastebileier Forbund oppfordrer til angiveri

Moderatorer: Frode Tellevik, Svein-Ove Arnesen, Njål Hagen, Knut Viggen

Innlegg DeLutte » Lør Des 13, 2008 20:08

Forhendværende kusk skrev:
Det har jo helt klart kommet fram at det er noen ytterst få som synes dette er OK og akseptabelt, og at noen allerede skal være angitt, men jeg tror ikke norske sjåfører generelt vil ha slike angivere blandt seg!

Nå begynner du å bli vel kjepphøy her !
Den setningen kan like gjerne snus på hodet.

"Det er noen ytterst få som anser dette som et problem, og du er en av dem."

Norske sjåfører vil ikke ha slike tilstander her. Og da sier man selvsagt i fra, i motsetning til å legge seg flat for utlendingene.

I praksis kommer det ikke til å skje noen verdens ting, noe de aller fleste med beina trygt plantet på jorden er klar over.
Virker som du lever i din egen drømmeverden. Har for tiden minst like god kontakt med miljøet, som det du måtte ha, der nede i Spania.

Flesteparten bare flirer av slike konspirasjons teorier :)

Dette handler ikke om å sko seg selv, men om å ha respekt for lover og regler!
Disse er til for å følges! Vi aksepterer ikke at folk kommer hit og tar seg tilrette.
Det står respekt av folk som kjemper for det som rettmessig er deres eget.

Dersom jeg mot formodning skulle komme over en del utlendinger som er i ferd med å tømme huset ditt for verdier, så angir jeg dem selvsagt til politiet, ved å ta en telefon.
Ja, jeg er en angiver! Jeg angir dem til politiet, for om mulig å redde det som rettmessig er ditt.

Begynner å få problemer med å ta deg seriøst.

De Lutte
Sist endret av DeLutte den Lør Des 13, 2008 20:27, endret 1 gang
Brukerens avatar
DeLutte
- MODERATOR -

Innlegg Forhendværende kusk » Lør Des 13, 2008 20:26

DeLutte skrev:Nå begynner du å bli vel kjepphøy her !
Den setningen kan like gjerne snus på hodet.

"Det er noen ytterst få som anser dette som et problem, og du er en av dem."

I praksis kommer det ikke til å skje noen verdens ting, noe de aller fleste med beina trygt plantet på jorden er klar over.
Virker som du lever i din egen drømmeverden. Vil påstå at jeg for tiden har mer kontakt med miljøet daglig, enn det du har der nede i Spania.

Flesteparten bare flirer av slike konspirasjons teorier :)

De Lutte

Ja, du har nok sikker rett! I noe. Blandt annet at du har bedre kontakt med miljøet enn jeg har.
Jeg har gjort mitt og måtte dessverre avslutte litt for tidlig. Men, slik er livet. Ikke alle er så heldige å beholde helsa helt til pensjonsalderen. Nå har jeg to år igjen, før jeg får pensjon og u-trygden renner ut i sanden.

Om det i praksis ikke blir gjort det som sjåførene blir oppfordret til, ville jeg bli glad for det. Jeg tror fortsatt at de aller fleste sjåfører er som de alltid har vært, ærlige og fornuftige folk, som gjør en meget god jobb og ikke aksepterer angivere og angiveri.

At jeg nevnte at noen synes angiveri er OK, kan jo tydelig leses i tidligere innlegg i denne tråden.
At noen alerede skal være "rapportert", kan også leses i denne tråden. Hvem som skal ha rapportert, blir jo ikke sagt. Men vi kan jo lese hvem som kom med dette.
Torgeir Abrahamsen
Brukerens avatar
Forhendværende kusk
Lærling

Innlegg DeLutte » Lør Des 13, 2008 20:44

Forhendværende kusk skrev: Jeg tror fortsatt at de aller fleste sjåfører er som de alltid har vært, ærlige og fornuftige folk, som gjør en meget god jobb og ikke aksepterer angivere og angiveri.

Snakk om å motsi seg selv :D
Folk flest er ærlige og fornuftige ja.
Og da aksepterer de selvsagt at personer som tyr til ulovligheter blir angitt.

Tror du bør studere ordet "angiver" og betydningen av det.
En angiver blir gjerne brukt om en som angir sine egne, noe som fører til at disse får problemer som en direkte følge av angiveriet.

Her er det derimot utlendingene som direkte får problemer som følge av angiveriet.
Ens egne blir ikke angitt og får ikke noen problemer. (utenom dine teoretiske beregninger)

De Lutte
Brukerens avatar
DeLutte
- MODERATOR -

Innlegg Forhendværende kusk » Lør Des 13, 2008 20:59

DeLutte skrev:Snakk om å motsi seg selv :D
Folk flest er ærlige og fornuftige ja.
Og da aksepterer de selvsagt at personer som tyr til ulovligheter blir angitt.

Tror du bør studere ordet "angiver" og betydningen av det.
En angiver blir gjerne brukt om en som angir sine egne, noe som fører til at disse får problemer som en direkte følge av angiveriet.

Her er det derimot utlendingene som direkte får problemer som følge av angiveriet.
Ens egne blir ikke angitt og får ikke noen problemer. (utenom dine teoretiske beregninger)

De Lutte

Om det fra min side er selvmotsigende eller ikke, lar jeg de fornuftige, ærlige og pliktoppfyllende sjåførene avgjøre selv.

Er ikke utenlandske sjåfører like mye verd som norske? :shock:
Jeg har alltid sett på utenlandske sjåfører som kolleger, der de aller fleste er like ærlige, fornuftige og pliktoppfyllende som sine norske kolleger.

Du sier at "Her er det derimot utlendingene som direkte får problemer som følge av angiveriet.
Ens egne blir ikke angitt og får ikke noen problemer. (utenom dine teoretiske beregninger)"

Nei vel. Da er vi jo enige om at dette er angiveri.
Så da er det altså helt i orden fra din side med angiveri så lenge det ikke er "Ens egne" som rammes. Hmmm... :roll:
Torgeir Abrahamsen
Brukerens avatar
Forhendværende kusk
Lærling

Innlegg DeLutte » Lør Des 13, 2008 21:47

Selvsagt er utlendingene like mye verdt som norske, så lenge de følger lover og regler.
Pr i dag er dette ikke tillatt, noe som vil få følger.

Når lovverket blir forandret, så stiller saken seg annerledes.
Du sliter fortsatt litt med forståelsen ser jeg. Det er helt i orden med "angivere", så lenge de skyldige rammes.
Rettferdighetsfølelse, sier det deg noe?

De Lutte
Brukerens avatar
DeLutte
- MODERATOR -

Innlegg Forhendværende kusk » Lør Des 13, 2008 21:58

DeLutte skrev:Selvsagt er utlendingene like mye verdt som norske, så lenge de følger lover og regler.
Pr i dag er dette ikke tillatt, noe som vil få følger.

Når lovverket blir forandret, så stiller saken seg annerledes.

De Lutte

Så du tror virkelig, ser det ut til, at man kan bli "venner" igjen etter å blitt utsatt for angiveri bare loven blir endret? :shock:

Jaja, da skal jeg ikke diskutere dette mer med deg.
Torgeir Abrahamsen
Brukerens avatar
Forhendværende kusk
Lærling

Innlegg DeLutte » Lør Des 13, 2008 22:46

Forhendværende kusk skrev:Så du tror virkelig, ser det ut til, at man kan bli "venner" igjen etter å blitt utsatt for angiveri bare loven blir endret? :shock:

Jaja, da skal jeg ikke diskutere dette mer med deg.

Det hadde hjulpet betraktelig om du hadde innsett at det går ikke automatikk i at folk vil få betydelige problemer i utlandet, om noen få sjåfører blir tatt for lovbrudd i Norge.
Det er en teori du lanserer selv. All erfaring viser at det fungerer ikke slik i praksis og omfanget er heller ikke stort nok til det.
Folk flest oppfører seg dessuten på en sivilisert måte, også i utlandet.
Registrerer at du fortsatt har en feilaktig forståelse, samt et fanatisk og negativt forhold til ordet "angiver" :D

Ja, det ville glede meg og andre om du kunne slutte med disse teoriene dine nå.
Har igrunnen bedre ting å ta meg til, men kan ikke la slikt svada stå uimotsagt.

De Lutte - fortsetter gjerne, om nødvendig.
Brukerens avatar
DeLutte
- MODERATOR -

Innlegg bigswede » Søn Des 14, 2008 01:10

Det fyles opp med lange innlegg her.. Men skal vi ikke heller snu litt på flisa, å angi NLF for å IKKE gjøre så mye, heller!!? Hadde vell vært bedre det.
~2006 Norge, Sverige, Finland, Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia, Frankrike, Spania, USA 2013~
Brukerens avatar
bigswede
Bileier

Innlegg Trøndern » Tir Des 30, 2008 00:58

Riktig. Men de har som sagt alle muligheter til å gjøre noe uten å bruke en sjåfør som angiver!

Din arbeidsplass er i fare uansett. Forbudet mot kabotasje går snart ut i alle fall. Se linken jeg la ut lenger oppe. Så nå forsøker noen å få satt alle norske sjåfører i et så dårlig lys at det i fremtiden kan bli vanskelig å få jobb. Det vil nok ikke være mange som er villige til å ansette angivere når slik kjøring blir lovelig. Hva da

Jeg må bare irettesette deg for det du sier her,
Nå er det en gang sånn at NLF og alle de andre organisajonene jobber for og få transport prisene opp sånn att vi får et levlig vilkår her i landet.
Og når det gjelder dette med at Cabotagekjøring skulle bli lovlig i 2009-2010 , så er ikke dette tilfelle i det hele tatt. dette tar jeg ut fra siste stormøte i Berlin. SÅ vist du vil se på at en russer tar lasset foran nesa di fordi han kjører billigere enn deg så vel bekomme , er det noe alle lastebileiere ønsker så er det å få opp prisen til riktig nivå i dag så ligger vi ca 2,4% under der vi burde vært dette tatt i betraktning at det var prisøkning i tredje kvartal 2008 på ca 2%.
Så jeg tror ikke det er noen som har problemer med å få seg jobb, men jeg er enig med deg at det er sjåføren som må gjøre jobben og det er til syvende og sist speditøren som bruker disse som for en smell og ikke noen andre.
Trøndern
Sykkelbud

Innlegg CoopDriver » Tir Des 30, 2008 13:37

Bare for å snu dette litt på hodet, hva om det var oss som hadde vært i den situasjon at det hadde vært mer lønnsomt for oss og kjøre en norskeid bil i utlandet, norske biler med norske sjåfører som da hadde gjort det samme i østblokk land, med det resultat at det var mindre jobber for sjåfører der pga oss, hadde dette blitt tolerert av disse tøffe karene der nede? eller hadde det resultert i at vi hadde blitt dradd ut av bilen å blitt slått både gul og blå?
R420 Higliner CoopDriver for Harlem Transport.

MSN: administraitor@msn.com

Kvinnekroppen skapte Gud for og distrahere mannen
Brukerens avatar
CoopDriver
Distribusjonssjåfør

Forrige

Gå til Diskutér reportasjer og aktuelle saker

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest