Originale vognkort på traller. NLF protesterer

Moderatorer: Knut Viggen, Frode Tellevik, Svein-Ove Arnesen, Njål Hagen

Innlegg Forhendværende kusk » Man Mai 18, 2009 14:51

http://www.lastebil.no/sentralt/xp/pub/ ... 428181.pdf

NLF har protestert mot at norske kontrollmyndigheter forlanger originale vognkort og ikke godtar kopier.

Vi som har vært med en stund, vet at det opp gjennom tidene har vært en god del "uregelmessigheter" angående opprinnelsesdokumenter på traller. Fordi det har vært profitt å gjøre dette, sparing av diverse avgifter m.m. har mange lastebileiere og andre i transportnæringen benyttet muligheten som fantes til å foreta juks som var vanskelig å oppdage.
At norske myndigheter nå vil prøve å sette en stopper for disse ulovligheter, protesterer altså LTL og NLF mot.

Dette er ikke overraskende :-))
Torgeir Abrahamsen
Brukerens avatar
Forhendværende kusk
Lærling

Innlegg The Cowboy » Man Mai 18, 2009 20:19

Husker jeg fikk påpakk for at jeg hadde kopier av vognkortet på ene chassiet vi hadde i GTI!
Da hadde jeg stått og kranglet med sjefen om at dette var ikke lovlig.. Så hvorfor ikke dra til biltilsynet å få dem til å gjøre det, samt stemple dette (jeg tenkte som så at dette måtte vel kunne være lovlig nok!!)

Da brøyt en annen befrakter inn og sa at det jeg foreslo hvertfall ikke var lovlig!! Men at sjefen sto og kopierte selv, nei det sa han ikke noe på!! hehe..

Nå skal det sies at ingen av disse to er noen skarpe kniver at det gjør noe så.. hehe!
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Gå til Diskutér reportasjer og aktuelle saker

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest