John`s Dagbok

Her finnes dagbøkene til de som er lærlinger innen transportfag. For å opprette en lærlingedagbok, SKAL du være ferdig med transportfag og ha startet på lærlingetiden din. Dagboken skal inneholde bilder og informasjon som viser hverdagen og arbeidet som lærling, det skal ikke være en tråd som bare fylles opp med bilder av lastebiler og andre bilder. Administrator forbeholder seg rettet til å stenge/slette lærlingedagbøker som ikke fyller nevnte kriterier, eller som bare brukes som bildetråd. Det er bare administrator og moderatorer som kan opprette en Lærlingedagbok, så send en PM til en av oss med forespørsel om mulighet til å opprette dagbok.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg veslemoen » Lør Jan 21, 2012 13:21

I sverige :

Bilde

Parkert for natten på pellviks AB i falkøping

Bilde

Jeg tror dette er ifra jeg var på vei igjennom Herrljunga?. litt usikker på når jeg tok bilde..
Ikke straff meg pga at det egentlig kun er lov med kjøretøy under 15m den lille stubben igjennom sentrum der :eek:

Bilde

På vei over til Gøteborg

Bilde

Brua ifra Stenungsund og over imot vallhamn

Bilde

Synd det var dårlig vær :(

Bilde

Denne stod på ett opprettingsverksted ved NB(nordic bulkers) på kaia i vallhamn, muligens så blir den tilhørende en glad eier etter oppretting og oppussing.

Er det noen som kan svare på om det er skallet til en pantera, pontiac eller en lamborghini? jeg er usikker..

Bilde

I Vallhamn

Bilde

Volvoen var ikke fornøyd med 28500kg på lasset opp igjen fra vallhamn..

Bilde

På svinesund møtte dette meg, en full parkering og deretter ett fullt kgh. men overraskende nok så gikk det bare 45min så je fikk da pausa mi som je skulle ha allikavæl! ;)

Bilde

Fint vær og føre ned Brattbakken på tretten etter levert drensrør. For de som har kjørt bakken så skjønner de hvorfor det ikke ble noe bilde på tur oppover:) det gikk faktisk akkurat uten kjettinger denne gangen og, muligens en blanding av flaks og dumdristighet ved nærmere ettertanke. men jeg kom da opp! :)

Bilde

Bilde når jeg lastet gulrot i valset,

og dette var bilde når jeg kom tilbake ifra samme veien med tomkasser:

Bilde

Det kom ned litt snø den dagen :p var på kolbu med 30 tonn gulrot og over der var det spennende med 8cm nysnø og kun 2 dekkspor ti vega og null brøyting.

Bilde

Ifra lossing på kolbu

Bilde

På transexpress på furuset så var det kaos når jeg kom så ble stående 1.5 t før je i det hele tatt fikk snudd å parkert for å laste opp. og lasten som kommer derfra er sjelden god å sikre, og denne gangen var det inget unntak! huff.

Dette var litt av min uke, og jeg må si jeg trives i yrket fortsatt selv om det var noen skikkelig blådager denna uka som bare var venting og træl! Men slik er vel livet for de fleste!
John Moen.

Lærling hos Kåre Maagaard Transport A/S

- Kjør pent, vær rask!
veslemoen
Hjelpemann

Innlegg veslemoen » Søn Jan 29, 2012 22:09

Jaja, da var ei ny uke gått og mye spennende opplevd og mye ikke fullt så spennende..

Første delen av uka mi var til og fra oslo med lass fra nycomed til Freja på frogner og da medhørende stykkgods plukk lass oppat for Nortransport.. Noe jeg ikke er helt fornøyd med, men det går da :)
Men på onsdag fikk jeg tilbud om tur til Stavanger, å jeg takka selfølgelig ikke nei! så da gikk turen til Stavanger selv med varsel om storm og dritt vær!

Ett bilde ifra stavanger turen :

Bilde

Men blåste gjorde det faen i meg! av og til slet jeg med å holde kjerra på linje med bilen, men det var bare å holde seg fast og vara klar for å gi på, så gikk det vel så svært det!

Og ett bilde ifra Fredag, Vel gjort papirarbeid og litt kaffe, eller jeg tok kaffen som dere ser til venstre i bildet, mens arne er i full sving med vaskekosten, for å rengjøre det vakre kjøretøyet som han er i besittelse av! :roll:

Bilde

i morra er det ny uke og nye muligheter! Ha en trivelig uke folkens!
John Moen.

- Kjør pent, vær rask!
veslemoen
Hjelpemann

Innlegg trucker'n » Man Jan 30, 2012 00:35

veslemoen skrev:
Bilde

På transexpress på furuset så var det kaos når jeg kom så ble stående 1.5 t før je i det hele tatt fikk snudd å parkert for å laste opp. og lasten som kommer derfra er sjelden god å sikre, og denne gangen var det inget unntak! huff.

fy f.. å jeg hater den plassen der, et helv.. å komme der litt utpå formiddagen/ettemiddagen :evil:
Mads'n CB NR 6396
Brukerens avatar
trucker'n
Bileier

Innlegg eirik_h » Tir Jan 31, 2012 20:05

veslemoen, er det du som stadig er forbi Kongsvinger? Synes jeg møter en sånn Volvo med kjerre (og reklame for parkett eller laminat eller noe sånt) på skapsidene.
Brukerens avatar
eirik_h
Distribusjonssjåfør

Innlegg mattias » Ons Feb 01, 2012 19:49

veslemoen skrev:I sverige :

Bilde

Denne stod på ett opprettingsverksted ved NB(nordic bulkers) på kaia i vallhamn, muligens så blir den tilhørende en glad eier etter oppretting og oppussing.

Er det noen som kan svare på om det er skallet til en pantera, pontiac eller en lamborghini? jeg er usikker..

lamborghini countach replika
Brukerens avatar
mattias
Distribusjonssjåfør

Innlegg veslemoen » Lør Feb 04, 2012 14:07

Eirik,

Ja, er nok meg det! er rimelig mye i Sverige og på Matrand med Drensrør :)
Du får bare blunke når du møter meg ;) er ikke alltid jeg ser men ! hehe..

ahh, Det er en replika av countach ja, Takk for opplysningen! :)

ble dårlig mee bilder denne uka, Har hatt noen småturer samt kjørt litt distribusjon for Nortransport 2 dager som vikar på en annen bil!
Får håpe på litt mere bilder neste uke og litt bedre turer :) så får det bli noen nye bilder da ! :)
John Moen.

- Kjør pent, vær rask!
veslemoen
Hjelpemann

Innlegg torsein » Lør Feb 04, 2012 14:20

veslemoen, var du på veg sørover i går? jeg og pappa møtte deg litt før øyer, i en Tine bil, med gilde logoer, hadde navneskilt med torstein i ruta ;) :-P
Brukerens avatar
torsein
Bileier

Innlegg veslemoen » Lør Feb 04, 2012 23:39

Jepp, det stemmer torstein, var på veg ifra Tretten til Matrand med ett lass drensrør!:)

blunk i lysa neste gang;)
John Moen.

- Kjør pent, vær rask!
veslemoen
Hjelpemann

Innlegg veslemoen » Lør Feb 04, 2012 23:46

Truckern Ja, På tibnor eller transexpress er det ett helvete! Når det bildet var tatt var hele øvre parkeringa full pluss rundt svingen og nede på snuplassen.. sto å venta på å få snudd i 1.5 time.. arrrg :twisted: [/b]
John Moen.

- Kjør pent, vær rask!
veslemoen
Hjelpemann

Forrige

Gå til Lærlingedagbøker

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest