Mobilprat

Her diskuterer vi alt som måtte behage oss på denne tråden, forumets "alt-mulig-tråd!" Fyll kaffekruset og sett deg godt tilrette.

Moderatorer: DeLutte, MOOY, topline164, Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem

Mobilprat

Innlegg Claes Lislerud » Man Mar 03, 2014 21:57

Starter kanskje en brannfakkeltråd her men...

Jeg er ikke yrkessjåfør selv, men når jeg kjør i trafikken, eller ser på personer som kjør (er mye ute å går med hund langs vei) så har det slått meg at flesteparten av sjåfører som snakker i håndholdt mobil er yrkessjåfører. Alt fra taxi sjåfører til buss/lastebilsjåfører. Seinest idag var det søppelbilsjåføren som kjørte lastebil, tømte søppel med sidelaster og snakket i mobil samtidig som han navigerte seg på en smal og trafikert bygate. Burde ikke yrkessjåfører gå forran med et godt eksempel og bruke handsfree som loven sier? Jeg har handsfree i bilen, men om den ikke skulle være på og mobilen ringer, svarer jeg ikke uten ringer opp seinere. Føler at i dagens samfund så har det blitt tabu å ikke svare!

Kjør debatt!
Modellhilsner
Claes
Claes Lislerud
Lærling

Re: Mobilprat

Innlegg The Cowboy » Man Mar 03, 2014 23:48

Her må jeg si meg ganske enig med deg..
Skal ikke si jeg er noen engel selv, men det meste av praten min går i blåtanna på øret.. Kun ved tomt batteri jeg kan ta telefon i hånden, men da bytter jeg så fort batteriet er ladet..

Men, tar jo instagram bilder i ny og ne, og disse blir jo tatt i fart en del ganger, og skriver litt under bildet.. Så helt feilfri er ikke jeg heller..

MEN, jeg sitter ikke i tett trafikk som går unna (f.eks oslo mens køen holder 80 km/h) og holder på..
Jeg gjør mitt beste for at omgivelsene er tilstede før jeg gjør noe..

Dog er jeg ikke helt overbevist om den handsfree samtalen.. Da det er mere samtalen, og ikke telefonen som forstyrrer..
Har man en bil med automatgir, trenger man jo bare en hånd for å kjøre.. Strengt tatt trenger man bare et bein og..
Men at det er en gode uansett, det syns jeg.. Skulle bare ønske batteriet holdt lenger.. hehe!!
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Gå til 45'minutter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest