Fotoprosjekt "Hviletid"

Her diskuterer vi alt som måtte behage oss på denne tråden, forumets "alt-mulig-tråd!" Fyll kaffekruset og sett deg godt tilrette.

Moderatorer: DeLutte, MOOY, topline164, Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem

Fotoprosjekt "Hviletid"

Innlegg Rubber Duck » Tir Mar 11, 2014 22:01

– De er helt alene der ute, til enhver tid. I et øde landskap midt i ingenting. Jeg klatrer opp stigetrinnet og banker på, spør om jeg kan få være der gjennom døgnhvilen deres. Vi kan sitte oppe, prate til de sovner. Så tar jeg bilder. Det er noe forsvarsløst over sovende mennesker. Noe sårbart. Det er noe fint i det å se store tøffe menn slik.

Bilde
Foto: (c) Line Ørnes Søndergaard

Fotojournaliststudent Line Ørnes Søndergaard har i én måned svingt av langs norske veier for å bli bedre kjent med noen av menneskene som holder tannhjulene i samfunnet vårt igang. Du kan lese mer om prosjektet hennes på denne siden.

Vil du se alle bildene - og noen kjentfolk fra Bergli, kan du sjekke Line sin veibok her.
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Re: Fotoprosjekt "Hviletid"

Innlegg Hanzye » Tir Mar 18, 2014 18:14

Virkelig verdt en titt :)
Inn med sperra, ut på tverra!

Det sies at tro kan flytte fjell,
personlig foretrekker jeg tungt maskineri.
www.klodeborg.no
Hanzye
Lærling

Innlegg Rubber Duck » Ons Mar 19, 2014 09:35

Yepp, spennende prosjekt og vinkling synes jeg, ikke minst fokus på hverdagshelter!
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Corvette_ » Lør Jun 07, 2014 23:29

Er kommet ut artikkel fra dette nå virker det som

http://www.dn.no/magasinet/2014/06/06/R ... astehvilen
Brukerens avatar
Corvette_
Langtransportsjåfør

Innlegg The Cowboy » Søn Jun 08, 2014 04:04

Felles virket å være at alle hadde en drøm om å kjøre lastebil.. (alle sa det ikke, men det virket ikke som om de hadde gjort annet)..
Nesten så jeg ønsker jeg hadde tatt kontakt med reporteren selv. For å gi en annen versjon av yrket.. Jeg som ikke ånder og lever for lastebilen, men ånder og lever pga lastebilen (vel å merke enn så lenge.. Om noe annet finner min vei, blir 50% av bergli glade, da de mener jeg ikke har noe bak ratte å gjøre! hehe :D )
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg Corvette_ » Man Jun 09, 2014 21:11

The Cowboy skrev:Felles virket å være at alle hadde en drøm om å kjøre lastebil.. (alle sa det ikke, men det virket ikke som om de hadde gjort annet)..
Nesten så jeg ønsker jeg hadde tatt kontakt med reporteren selv. For å gi en annen versjon av yrket.. Jeg som ikke ånder og lever for lastebilen, men ånder og lever pga lastebilen (vel å merke enn så lenge.. Om noe annet finner min vei, blir 50% av bergli glade, da de mener jeg ikke har noe bak ratte å gjøre! hehe :D )

Han eine hadde jo vært soldat i fremmedlegionen framgikk det da Roger.. hehe
Brukerens avatar
Corvette_
Langtransportsjåfør

Innlegg Rubber Duck » Ons Jun 11, 2014 17:05

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Gå til 45'minutter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest