Selvkjørende lastebil.

Her diskuterer vi alt som måtte behage oss på denne tråden, forumets "alt-mulig-tråd!" Fyll kaffekruset og sett deg godt tilrette.

Moderatorer: DeLutte, MOOY, topline164, Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem

Selvkjørende lastebil.

Innlegg 69Mustang » Fre Jul 04, 2014 04:31

LordOfTheFords!!
69Mustang
Bileier

Re: Selvkjørende lastebil.

Innlegg The Cowboy » Fre Jul 04, 2014 13:58

Kan være greit dette, på motorveien!
Blir jo rimelig morro når førstemann prøver dette over en av våre fjellpass midtvinters.. (egentlig blir det morro på sommerføre og... hehe)
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg 69Mustang » Fre Jul 04, 2014 22:09

The Cowboy skrev:Kan være greit dette, på motorveien!
Blir jo rimelig morro når førstemann prøver dette over en av våre fjellpass midtvinters.. (egentlig blir det morro på sommerføre og... hehe)

Ja, og hva sier de blåregjeringen om dette?? :)
LordOfTheFords!!
69Mustang
Bileier

Innlegg The Cowboy » Fre Jul 04, 2014 23:45

69Mustang skrev:

Feilstaving tiltross, jeg skjønte hva du mente.. Men hvordan kan jeg svare?
Vet ikke om de en gang har sett dette greiene, langt mindre tenkt hvordan innvirkning dette kan få får dette landet!

Nå vil jo disse (blåblå) faktisk lage skikkelige veier i dette landet da, dog her vel FrP pådriveren der, og de har jo som kjent den minste delen av makten i denne regjeringen.. Så hvordan dette kommer til å gå, er ukjent for samtlige i dette landet ennå..
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg 69Mustang » Lør Jul 05, 2014 17:51

The Cowboy skrev:
69Mustang skrev:

Feilstaving tiltross, jeg skjønte hva du mente.. Men hvordan kan jeg svare?
Vet ikke om de en gang har sett dette greiene, langt mindre tenkt hvordan innvirkning dette kan få får dette landet!

Nå vil jo disse (blåblå) faktisk lage skikkelige veier i dette landet da, dog her vel FrP pådriveren der, og de har jo som kjent den minste delen av makten i denne regjeringen.. Så hvordan dette kommer til å gå, er ukjent for samtlige i dette landet ennå..

Jeg tenkte mest på "Dødsveien" mellom Bergen og Voss, hvordan vil det går med førerløs biler og tunge kjøretøy??
LordOfTheFords!!
69Mustang
Bileier

Innlegg The Cowboy » Lør Jul 05, 2014 19:10

69Mustang skrev:Jeg tenkte mest på "Dødsveien" mellom Bergen og Voss, hvordan vil det går med førerløs biler og tunge kjøretøy??

Kjører der ofte selv jeg.. Syns den veien er helt grei.. Vet ikke hvorfor det har skjedd så mange ulykker der, men det er vel ikke noen flere der, enn mange andre utsatte steder i landet..
Men uansett, der driver de og utbedrer for harde livet for tiden.. Kan blir riktig så fint der..
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg Hanzye » Søn Jul 13, 2014 13:54

Nå er min erfaring med framtidsvisjoner og konsepter at man ofte kan "doble" antallet år fram i tid før det blir noe utbredt. Men de første kan nok være i interntrafikk på terminaler, havner, gruver osv i løpet av relativt få år. Kanskje også på de minst kompliserte strekkene på kontinentet. Førerløse biler har vært en drøm for mange i en årrekke, og det begynner å bli stund siden det var "rett rundt hjørnet" og "snart allemannseie"

Robotisering og automatisering av fabrikker, lagre, rigger o.l er kommet langt, men antallet ansatte har ikke sunket på langt nær så mye som de første spådommene for 50 år siden. Førerløse, operatørløse og nærmest autonome enheter krever oppsyn og vedlikehold i større grad enn tilsvarende bemannede løsninger.

Men det er absolutt spennende prosjekter som lenge før de er gjennomført og utbredt vil gagne trafikksikkerheten på flere måter ved å bruke de teknologiske nyvinninger som utvikles :D
Inn med sperra, ut på tverra!

Det sies at tro kan flytte fjell,
personlig foretrekker jeg tungt maskineri.
www.klodeborg.no
Hanzye
Lærling

Innlegg 69Mustang » Fre Jul 31, 2015 00:17

LordOfTheFords!!
69Mustang
Bileier

Gå til 45'minutter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest