Bjørnflatens Frysetransport AS konkurs

Her kan du lese om nyheter, prototyper og nyvinninger knyttet til lastebiler og transportrelatert utstyr. Tråden er knyttet opp til tungt.no sin nettside, og her er det mulig å poste og diskutere aktuelle nyheter i overnevnte kategori.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164, Administrator

Bjørnflatens Frysetransport AS konkurs

Innlegg onkelalkohole » Tir Jul 19, 2011 10:04

onkelalkohole
Lærling

Innlegg 69Mustang » Tir Jul 19, 2011 11:42

onkelalkohole,

Veldig trist :sad:
Ikke så rart med så mye utenlandsk konkurranse :sad:
Men bare vent til vinteren kjem, da er disse utlendingene helt håpløse på veiene!! :mrgreen:
LordOfTheFords!!
69Mustang
Bileier

Re: Bjørnflatens Frysetransport AS konkurs

Innlegg DeLutte » Tir Jul 19, 2011 17:49

Triste greier. Da har alle de 4 store som i sin tid startet NorDan (1987) etterhvert gått konkurs.

De Lutte
Quizen min er blitt lettere !
Nå med kun 3 alternativer til rett svar

http://www.berglitruckstop.no/viewtopic.php?t=7541
Brukerens avatar
DeLutte
- MODERATOR -

Innlegg olje » Tir Jul 19, 2011 19:11

Det er vel ikke bare utenlandsk konkurranse. De hadde vel også mye kjøring som utenlandske firma ikke var involvert i.
olje
Lærling

Innlegg mauer`n » Tir Jul 19, 2011 20:40

Trist! :sad:
Brukerens avatar
mauer`n
Bileier

Innlegg MB 4154 » Ons Jul 20, 2011 03:24

69Mustang skrev:onkelalkohole,

Veldig trist :sad:
Ikke så rart med så mye utenlandsk konkurranse :sad:
Men bare vent til vinteren kjem, da er disse utlendingene helt håpløse på veiene!! :mrgreen:
Bjørnflaten's konkurent var nok ikke utenlandsk,men Norsk og grønn. Har vært kniving om NKL kjøringa fra østlandet i mange år,Bjørnflaten leverte kvalitet samtidig som de prøvde og lønne sjåførene på en anstendig måte,men så lenge de store kommer med det ene skambudet etter det andre nyttet det ikke lenger....

Tror distribusjonskjøringa for coop var et forsøk på og bare la de store få herje på egenhånd på transporten inn til coop... Nå er jeg muligens på litt tynn is her,men ryktene sier at "noen" hadde "regnet seg bort" i det anbudet og at de kom utfor stupet fra dag 1 med den nye kjøringa....

Men uansett,det går nok ikke å skylde dette på utlendinger.

Men jeg synes de setter fingeren på noe viktig her,nemlig kjøre og hviletidsreglene... En sk. lovlig arbeidsdag for en distribusjonssjåfør i denne type kjøring blir altfor kort,og det blir fryktelig dyrt og lønne en sjåfør på en anstendig måte,for og ligge på ryggen halve døgnet :sad:
Scania + Bussbygg + Trailerbygg = Heilt Konge
MB 4154
Bileier

Innlegg Roadfeeder » Ons Jul 20, 2011 13:43

Jeg synes dette er trist, for jeg har sett mange Bjørneflaten biler etter veien og snakket med flere av sjåførene på veikroer og gjestegårder..... Men går det ikke så går det ikke.... Kjøre og hviletid er jo laget for at vi skal ha like konkurranseforhold på like ruter.....
Brukerens avatar
Roadfeeder
Lærling

Innlegg Rockeren » Ons Jul 20, 2011 13:55

Det står vel ikke at de er konkurs, men at de legger ned driften pga lite lønnsomhet.. Mulig det bare er en kamuflasje for konkurs... Hva vet vel jeg... Trist er det uansett!
Oppvokst i scaniahytta :)
Det er bedre å være ulærd og klok,enn lærd og dum! :D
H.M.Kristiansens Automobilbyrå AS sommeren -11
JVB Tur A/S 2012->September -14
Knut Enger Transport september-14 ->
Rockeren
Bileier

Innlegg Doffen » Ons Jul 20, 2011 22:06

Rockeren skrev:Det står vel ikke at de er konkurs, men at de legger ned driften pga lite lønnsomhet.. Mulig det bare er en kamuflasje for konkurs... Hva vet vel jeg... Trist er det uansett!

http://www.purehelp.no/company/announce ... /831245972
Doffen
Lærling

Innlegg mauer`n » Ons Jul 20, 2011 22:41

er vel den veien det går med flere fremover er jeg redd :sad:

østblokk og de STORE her hjemme som dreper mindre "trivelige" butikker som ikke har sjans til å drive sånt råtterace som det desverre har blitt i stykkgods/termo bransjen.

men skammen bør ligge hos KUNDENE til NORSKE transportører, ikke hos oss som krever lønn for jobben vi gjør!!!!!!!!!!!!!!

For pengene finnes i systemet! både til sjåfør;bileier og speditør! men VELDIG feil fordelt!!!!!!!!!!!!!!!!
Brukerens avatar
mauer`n
Bileier

Innlegg agrowheels » Ons Jul 20, 2011 23:35

mauer`n skrev:er vel den veien det går med flere fremover er jeg redd :sad:

østblokk og de STORE her hjemme som dreper mindre "trivelige" butikker som ikke har sjans til å drive sånt råtterace som det desverre har blitt i stykkgods/termo bransjen.

men skammen bør ligge hos KUNDENE til NORSKE transportører, ikke hos oss som krever lønn for jobben vi gjør!!!!!!!!!!!!!!

For pengene finnes i systemet! både til sjåfør;bileier og speditør! men VELDIG feil fordelt!!!!!!!!!!!!!!!!

Er vel ein meget bra oppsummering du har der ja..... Triste greier... :|
Buy land, they're not making it anymore...
agrowheels
Veteran

Innlegg Rockeren » Tor Jul 21, 2011 10:37

Doffen skrev:
Rockeren skrev:Det står vel ikke at de er konkurs, men at de legger ned driften pga lite lønnsomhet.. Mulig det bare er en kamuflasje for konkurs... Hva vet vel jeg... Trist er det uansett!

http://www.purehelp.no/company/announce ... /831245972

Akkurat..
Oppvokst i scaniahytta :)
Det er bedre å være ulærd og klok,enn lærd og dum! :D
H.M.Kristiansens Automobilbyrå AS sommeren -11
JVB Tur A/S 2012->September -14
Knut Enger Transport september-14 ->
Rockeren
Bileier

Innlegg onkellars » Tor Jul 21, 2011 11:07

Bjørnflaten regna på en kontrakt som lavprisselskapet Bring har styrt med i bra mange år, det er grunnen til at BFT nå er konkurs.
I tillegg var gods nordover blitt betraktelig mindre pluss at det er hard kamp om det lille som er og transportere nordover.
Kjøre fisk til oslo/europa er død prosjekt, 16-20.000 før et lass til padborg, og det har thermo transit/Dhl/Schenker monopol på.
Drive med lastebil nå for tiden er ikke butikk men reint taps prosjekt så fremst man ikke har en fast kontrakt der man tjener penger på.
Ønsk i eine handa og drit i den andre så der du ka du har mæst av :-P
onkellars
Hjelpemann

Innlegg Leif-J » Tor Jul 21, 2011 12:47

Kundene bør skjønne att kvalitet KOSTER, Noe jeg vet Bjørnflaten kan levere... Med de store aktørene blir det mye tull, med innleide biler fra alleslags hottentottland, seine leveringer, ødelagt gods osv... Bestiller man kvalitet, så koster det mye der og da, men i lengden vil det lønne seg... synd ikke flere ser det....
Mob.40605420
Brukerens avatar
Leif-J
Bileier

Innlegg Snusovic » Tor Sep 01, 2011 20:19

mauer`n skrev:For pengene finnes i systemet! både til sjåfør;bileier og speditør! men VELDIG feil fordelt!!!!!!!!!!!!!!!!

Gjør det virkelig det? Ifølge Tollpost Stykk for et år eller to siden lå vinstmarginen på 4%, det er store penger i kroner regnet men ikke i forhold til driftsomkostninger.
Yrke: Kriminell
Brukerens avatar
Snusovic
Distribusjonssjåfør

Neste

Gå til Nyheter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest