FH 16 750 er lansert

Her kan du lese om nyheter, prototyper og nyvinninger knyttet til lastebiler og transportrelatert utstyr. Tråden er knyttet opp til tungt.no sin nettside, og her er det mulig å poste og diskutere aktuelle nyheter i overnevnte kategori.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164, Administrator

Innlegg Desperado » Søn Sep 11, 2011 22:35

Erik skrev:Mellom fergene har mann tid til å rekke de som er oppsatt til å rekke om mann har 480 hk eller 750.... Kanskje en med 750 får 5 min extra å klø seg bak på fergekaiene ;)


Du sliter med å få fergene ved Mortavika til å vente i 5 minutter...
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier
 
Innlegg: 7823
Registrert: Ons Sep 06, 2006 00:13
Bosted: BERGEN !

Innlegg 660 Titan » Søn Sep 11, 2011 23:54

Leser fan meg mye rat her må jeg si.FH 16 660 -700 er en helt optimal bil det til den kjøring vi har disel forbruk er åggså bra.Tror det er mange som ikke vet hva di prater om her.52t og oppover da må man ha litt motor da helst FH16.Nei MISUNELSE er vel en med virkende ting.Arbeids dagen min er så mye bedre med den motoren jeg har.FH 16 med eks 800hk er hjertlig velkommen den.
Bilde
PIMP MY 660 TRUCK AND SKI-DOO RENEGADE 800 SNOWMOBIL
CB6319
Brukerens avatar
660 Titan
Bileier
 
Innlegg: 2266
Registrert: Søn Jan 13, 2008 17:14
Bosted: Oppland

Innlegg MB 4154 » Søn Sep 11, 2011 23:56

Vaskedrengen skrev:torsein, prisen er nok veldig høy her i starten. Men hvis man tenker på brandstof, så er den nok veldig bra, scania er ihvetfald

F'eks vi har en 2 R480 vi kan ikke få dem over 2.8 på literen like meget hvor mye vi gjør. Men derimod en r560 som vi har også går 3,8 på literen med 8 ton møbler,

men kansje MB kusken fra makussen vet hva en 730 går. selv om det ikke har noe å gjøre med volvo
På de siste 38000 km står snittforbruket på 4,78Ltr. pr.mil. på variert kjøring. Men er bestandig mellom 45 og 52 tonn på turen nordover. Ta med i betraktningen at det da er snakk om bil-henger kombinasjon med tandem og 3 akslet langboggi slephenger...
Scania + Bussbygg + Trailerbygg = Heilt Konge
MB 4154
Bileier
 
Innlegg: 2626
Registrert: Søn Jul 08, 2007 18:50
Bosted: Gjøvik.

Innlegg MB 4154 » Man Sep 12, 2011 00:01

660 Titan, :applaus: Takk ;)
Scania + Bussbygg + Trailerbygg = Heilt Konge
MB 4154
Bileier
 
Innlegg: 2626
Registrert: Søn Jul 08, 2007 18:50
Bosted: Gjøvik.

Innlegg Erik » Man Sep 12, 2011 00:23

Desperado skrev:
Erik skrev:Mellom fergene har mann tid til å rekke de som er oppsatt til å rekke om mann har 480 hk eller 750.... Kanskje en med 750 får 5 min extra å klø seg bak på fergekaiene ;)


Du sliter med å få fergene ved Mortavika til å vente i 5 minutter...


Var ikke det jeg mente... Mente at de med den største motoren kan sitte å kulan 5 min extra enn andre med middelsmotor =) Mellom fergene går det 1 time og 35 min om du er ok lastet.. Mann har alltid tid til stoppe på vei nedover for å fylle osv :) Rutene er jo satt opp til at du har 1 time og 45 min på deg imellom fergene..
Brukerens avatar
Erik
Bileier
 
Innlegg: 3323
Registrert: Man Jan 15, 2007 23:10
Bosted: Bergen


Innlegg royalflush » Man Sep 12, 2011 00:29

Er igrunn veldig enig med sinnastian og Stig-Arne. For meg så var det en helt annen verden å komme fra 380 til 460 mellom Oslo/Stavanger, Larvik/Bergen. Her sparte man faktisk 30 minutter først og fremst. Diesel forbruket gikk ned med 1 liter pr. mil (5,1l med 380 og 4,1/4,2l med 460), man slapp lavserien så fort 380 luktet motbakke. Etter det, har jeg ment at 460 holder massevis. Dvs. inntil jeg fikk I-shiften med en 440 som faktisk sparte høyreskuldra mi for masse belastning mtp. giringer. Så eneste grunnen jeg ser fordelen med en sterkere motor, er at man skaper mindre kø bak seg i de værste motbakkene så lenge man holder seg på normale veier enn de sinnastian holder seg på, for der har ytelse en helt annen betydning igjen.
Guttunger foretrekker V8 mens ekte mannfolk foretrekker 6!!!!
royalflush
Langtransportsjåfør
 
Innlegg: 851
Registrert: Tir Des 18, 2007 07:56

Innlegg torsein » Man Sep 12, 2011 07:12

MB 4154 skrev:
Vaskedrengen skrev:torsein, prisen er nok veldig høy her i starten. Men hvis man tenker på brandstof, så er den nok veldig bra, scania er ihvetfald

F'eks vi har en 2 R480 vi kan ikke få dem over 2.8 på literen like meget hvor mye vi gjør. Men derimod en r560 som vi har også går 3,8 på literen med 8 ton møbler,

men kansje MB kusken fra makussen vet hva en 730 går. selv om det ikke har noe å gjøre med volvo
På de siste 38000 km står snittforbruket på 4,78Ltr. pr.mil. på variert kjøring. Men er bestandig mellom 45 og 52 tonn på turen nordover. Ta med i betraktningen at det da er snakk om bil-henger kombinasjon med tandem og 3 akslet langboggi slephenger...


onkel har et snittforbruk på 4,78ltr han og, men da han hadde en dask venn som kjørte en uke eller noe slikt gikk snittforbruket ned 0,5, men hvordan ntm klarte å bruke 5,10ltr fa den var nye uten noen ting laste er litt merklig, da han danske vennen til onkel hadde lass da han kjørte, men dem har vel kjørt som gernige fra ntm ned til åbo.

men 730 går mye biligere en den 580 han hadde før den fikk han ikke under, 5,10
Brukerens avatar
torsein
Bileier
 
Innlegg: 3596
Registrert: Tir Nov 24, 2009 18:17
Bosted: harpefoss

Innlegg Desperado » Man Sep 12, 2011 08:49

Erik skrev:
Desperado skrev:
Erik skrev:Mellom fergene har mann tid til å rekke de som er oppsatt til å rekke om mann har 480 hk eller 750.... Kanskje en med 750 får 5 min extra å klø seg bak på fergekaiene ;)


Du sliter med å få fergene ved Mortavika til å vente i 5 minutter...


Var ikke det jeg mente... Mente at de med den største motoren kan sitte å kulan 5 min extra enn andre med middelsmotor =) Mellom fergene går det 1 time og 35 min om du er ok lastet.. Mann har alltid tid til stoppe på vei nedover for å fylle osv :) Rutene er jo satt opp til at du har 1 time og 45 min på deg imellom fergene..


Uansett, med stor motor har du større mulighet til å rekke en ferge tidligere enn han med liten motor. Kanskje han med liten motor ikke rekker å tanke diesel...?
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier
 
Innlegg: 7823
Registrert: Ons Sep 06, 2006 00:13
Bosted: BERGEN !

Innlegg Erik » Man Sep 12, 2011 16:55

Da skal mann ha liten motor :-P
Brukerens avatar
Erik
Bileier
 
Innlegg: 3323
Registrert: Man Jan 15, 2007 23:10
Bosted: Bergen

Innlegg halizz » Man Sep 12, 2011 16:59

Var inne i denne på messa, men må jo si det at ingen ting er gjort innvendig, her har di kunn konsentrert seg om å få til den sørste motoren

Bilde :flire:
"Gi ungdommen pils før idretten tar dei" !
Brukerens avatar
halizz
Veteran
 
Innlegg: 1839
Registrert: Tir Nov 02, 2010 22:55


Innlegg Erik » Man Sep 12, 2011 17:04

Er dette den "nye" volvoen da?? Er ikke dette bare en eldre7dagens type med større motor?
Brukerens avatar
Erik
Bileier
 
Innlegg: 3323
Registrert: Man Jan 15, 2007 23:10
Bosted: Bergen

Innlegg halizz » Man Sep 12, 2011 17:38

Det er den nye volvoen en med størst motor ! , den nye fh'en har ikke kommet med 750 ;)
"Gi ungdommen pils før idretten tar dei" !
Brukerens avatar
halizz
Veteran
 
Innlegg: 1839
Registrert: Tir Nov 02, 2010 22:55

Innlegg jaran » Man Sep 12, 2011 20:06

Kommer det ein ny hytte og eller? :)
.........Volvo eller ingenting :).......
live er før kort.. til å kjøyra scania!
Brukerens avatar
jaran
Langtransportsjåfør
 
Innlegg: 793
Registrert: Tir Jan 18, 2011 18:21

Innlegg Stig-Arne » Man Sep 12, 2011 20:53

Kommer vel ny hytte til neste år sies det
Brukerens avatar
Stig-Arne
- MODERATOR -
 
Innlegg: 1689
Registrert: Man Feb 12, 2007 16:34
Bosted: Harstad

Innlegg jaran » Tir Sep 13, 2011 07:12

ok :)
.........Volvo eller ingenting :).......
live er før kort.. til å kjøyra scania!
Brukerens avatar
jaran
Langtransportsjåfør
 
Innlegg: 793
Registrert: Tir Jan 18, 2011 18:21

ForrigeNeste

Gå til Nyheter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest