Statoil tar yrkessjåfører på alvor - truckstop på Minnesund

Her kan du lese om nyheter, prototyper og nyvinninger knyttet til lastebiler og transportrelatert utstyr. Tråden er knyttet opp til tungt.no sin nettside, og her er det mulig å poste og diskutere aktuelle nyheter i overnevnte kategori.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164, Administrator

Statoil tar yrkessjåfører på alvor - truckstop på Minnesund

Innlegg Rubber Duck » Lør Okt 05, 2013 10:41

Bilde

Dette vil bli et unikt tilbud i markedet. Vi ønsker å ta en ledende posisjon, og mener timingen er meget god for vår nye Trucker-stasjon. Behovet for et trygt sted å stoppe langs veien er økende. Dieseltyverier og andre kriminelle handlinger blir en stadig mer vanlig trussel for sjåfører som tar sine hvilepauser langs veien, sier Thomas Støkken, administrerende direktør for Statoil Fuel & Retail Norge AS.

Les mer om den kommende truckstopen på tungt.no

Kan dette være starten på en bedre tilrettelegging langs veien for yrkessjåfører? Eller vil det bare bli slike tilbud hvor aktørene i stor grad spekulerer på egen inntjening og økonomi fremfor å tilby gode hvilesteder for sjåførene?
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg nightrider » Lør Okt 05, 2013 11:31

Rubber Duck, jeg vil nå tro at de gjør dette med fler hensikter. De gjør nok dette for og tjene penger og gjer sjåførene hverdag enklere.

Blir spennende og se hva slags system de velger. Hva det vil koste også videre. Selv så tror jeg nok at jeg kommer til og velge slike plasser fremfor plasser med øst europeiske biler hvor jeg ikke føler meg helt trygg.

Men om dette blir en stor kostnad så vet jeg ikke .
Konterud Transport AS
nightrider
Langtransportsjåfør

Innlegg ice_man » Lør Okt 05, 2013 11:56

Kan jo også tenkes at arb.giver ønsker å betale det det eventuelt koster å stå på en sånn plass framfor en avsidesliggende høl i en skog der ingen ser eller hører noen ting av det som skjer.

Jeg ønsker nå i alle fall å tro at min arb.giver vil betalt for det(men så har ikke vi kjøring som krever overnatting i bilen).
Ice_man
The Line Below Is True!
The Line Above Is False!
ice_man
Lærling

Innlegg The Cowboy » Lør Okt 05, 2013 13:39

Ah, så det er det de driver å bygger der for tiden..
Så det var noe vanvittig med graving og slik sist jeg var innom der..

Om det skal bli slik betalt plass, som på berger, så håper jeg at statoil norge kan gi en generell tillatelse for alle stasjoner..
At har man betalt en kontigent på si 500 kr (fiktivt tall) for et år, så gjelder dette på alle statoil som har større parkering, samt gratis bruk av dusj og dass på de stasjoner som har det!!

Det hadde hvert godknall! ;)
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg nightrider » Lør Okt 05, 2013 16:27

Håper bare folk er flinke til og bruke dette tilbudet her. Da er jo mulighetene store for at vi kanskje får flere slike anlegg.
Konterud Transport AS
nightrider
Langtransportsjåfør

Gå til Nyheter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest