Volkswagen slår sammen Scania og MAN

Her kan du lese om nyheter, prototyper og nyvinninger knyttet til lastebiler og transportrelatert utstyr. Tråden er knyttet opp til tungt.no sin nettside, og her er det mulig å poste og diskutere aktuelle nyheter i overnevnte kategori.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164, Administrator

Tror du samarbeidet mellom MAN og Scania vil komme sjåføren til gode?

Ja, begge bilene har gode komponenter og egenskaper som kan benyttes
34
29%
Nei, jeg tror ikke dette vil gi en ny og bedre bil
51
43%
Det gjenstår å se, jeg trives godt med begge bilene uansett
9
8%
Jeg bryr meg ikke, fordi jeg er uansett en lykkelig DAF sjåfør!
25
21%
 
Antall stemmer : 119

Innlegg EK » Fre Des 25, 2009 21:12

Næh, liker scania som de er, forsåvidt man også. Det er greit de slår seg sammen, men trenger jo ikke slå sammen bilene ;)
Skjønner at de slår seg sammen med hverandre sånn som det er nå, er dyrt å drive for seg selv
- Even Kristoffersen-

Lærling hos Byrknes Auto Avd. Tollpost
Brukerens avatar
EK
Distribusjonssjåfør
 
Innlegg: 488
Registrert: Man Mai 25, 2009 21:40
Bosted: Brensholmen, Tromsø

Innlegg ChevyV8 » Fre Des 25, 2009 21:27

Synst den Scania+Man på forrige side var den flottaste "prototypen" eg har sett med tanke på førsteintrykket. Designmessig alt under frontruta på MAN flott design, men resten av hytta er ikkje mykje å skryte av, men denna var ikkje så verst. Men VW merket i grillen må fjernes!
ChevyV8
Langtransportsjåfør
 
Innlegg: 947
Registrert: Fre Aug 08, 2008 20:22

Innlegg Stoffi » Fre Des 25, 2009 23:07

Minner på VW Constellation den der :-P
For every complex problem, there is an answer that is short, simple and wrong...

Flensburg Express
Brukerens avatar
Stoffi
Langtransportsjåfør
 
Innlegg: 1143
Registrert: Lør Jun 21, 2008 22:55
Bosted: Magnor

Innlegg EK » Lør Des 26, 2009 00:57

Joda, alle har engene meninger ;) Å det er jo bra
- Even Kristoffersen-

Lærling hos Byrknes Auto Avd. Tollpost
Brukerens avatar
EK
Distribusjonssjåfør
 
Innlegg: 488
Registrert: Man Mai 25, 2009 21:40
Bosted: Brensholmen, Tromsø

Innlegg Stoffi » Lør Des 26, 2009 11:47

Jeg trur nok at selv om dem slår seg sammen, at det fortsatt vil være 2 "selvstendige" merker. Begge er såpass inne på markedet, at det bare hadde vært dumt å lage et merke av det. Et godt eksempel er jo Volvo og Renault.
For every complex problem, there is an answer that is short, simple and wrong...

Flensburg Express
Brukerens avatar
Stoffi
Langtransportsjåfør
 
Innlegg: 1143
Registrert: Lør Jun 21, 2008 22:55
Bosted: Magnor


Innlegg EK » Lør Des 26, 2009 14:55

Mhm, er enig der
- Even Kristoffersen-

Lærling hos Byrknes Auto Avd. Tollpost
Brukerens avatar
EK
Distribusjonssjåfør
 
Innlegg: 488
Registrert: Man Mai 25, 2009 21:40
Bosted: Brensholmen, Tromsø

VW Constellation

Innlegg Rune » Man Jan 04, 2010 10:13

Stoffi skrev:Minner på VW Constellation den der :-P


Jeg visste ikke at det fantes tunge Volkswagen lastebiler, så jeg måtte Google denne. Blir produsert i Brasil, og selges i Sør-Amerika og i Sør-Afrika. Har Cummins motor (hvorfor ikke MAN?). Volkswagen lager visst busser også, Volksbus.

Angående sammenslåing av Scania og MAN, så må jeg si at jeg liker det ikke. Er redd for at det blir mer og mer like biler, og at de mister sitt særpreg og "sin sjel" (eks Volvo FE og Renault Midlum).

Skjønner jo at produsentene kan tjene på betydelige synergieffekter ved å utveksle og samordne teknologi, deler, distribusjon, servicenett, etc. Likevel tror jeg at det er bedre at dem består som selvstendige konkurrenter. Det er så få lastebilprodusenter igjen i Europa, at vi må beholde alle for å opprettholde skjerpet konkurranse og godt mangfold.

Bilde
VW Constellation 19.320

Bilde
Volksbus
Brukerens avatar
Rune
Lærling
 
Innlegg: 111
Registrert: Søn Jul 22, 2007 03:44
Bosted: Mosterøy

Innlegg Stoffi » Tir Jan 05, 2010 17:34

Mange som ikke veit det. Er jo heller ikke akkurat den type bil som du møter langs veien her tell lands eller på kontinentet.
For every complex problem, there is an answer that is short, simple and wrong...

Flensburg Express
Brukerens avatar
Stoffi
Langtransportsjåfør
 
Innlegg: 1143
Registrert: Lør Jun 21, 2008 22:55
Bosted: Magnor

Innlegg Vaskedrengen » Søn Mai 22, 2011 00:24

Rockeren skrev:Håper ikke Scania får den (etter min mening) totalt ubrukelige og elendige automaten til MAN iallefall...

Sorry eg trekker den så langt frem. Vet ikke om du har kjørt med det. eller om du har hørt noe om det. Men jeg vet alle som har kjørt volvo med i-shift. som er kommet i MAN med automat siger det er virkelig top. Og det er der flere her inne som vet. Volvo har i dag den bedste automat kasse. MAN og VOLVO var i test for noe tid sia . De kunne ikke sige hvilke kasse som var bedst men de var lige gode. Men scania's nye opticruise er også blevet mye bedere end i de første R serie

Vaskedrengen
Bilde
Brukerens avatar
Vaskedrengen
Bileier
 
Innlegg: 2279
Registrert: Man Mai 04, 2009 18:40
Bosted: Kjellerup Danmark

Innlegg Vaskedrengen » Søn Mai 22, 2011 00:31

EK skrev:Næh, liker scania som de er, forsåvidt man også. Det er greit de slår seg sammen, men trenger jo ikke slå sammen bilene ;)
Skjønner at de slår seg sammen med hverandre sånn som det er nå, er dyrt å drive for seg selv


De har slået seg sammen ja, men de endre ikke på bilerne, Scania er scania og MAN er MAN og sån blir der lenge enda.
Bilde
Brukerens avatar
Vaskedrengen
Bileier
 
Innlegg: 2279
Registrert: Man Mai 04, 2009 18:40
Bosted: Kjellerup Danmark


Re: VW Constellation

Innlegg jaran » Tor Jun 02, 2011 21:16

Rune skrev:
Stoffi skrev:Minner på VW Constellation den der :-P


Jeg visste ikke at det fantes tunge Volkswagen lastebiler, så jeg måtte Google denne. Blir produsert i Brasil, og selges i Sør-Amerika og i Sør-Afrika. Har Cummins motor (hvorfor ikke MAN?). Volkswagen lager visst busser også, Volksbus.

Angående sammenslåing av Scania og MAN, så må jeg si at jeg liker det ikke. Er redd for at det blir mer og mer like biler, og at de mister sitt særpreg og "sin sjel" (eks Volvo FE og Renault Midlum).

Skjønner jo at produsentene kan tjene på betydelige synergieffekter ved å utveksle og samordne teknologi, deler, distribusjon, servicenett, etc. Likevel tror jeg at det er bedre at dem består som selvstendige konkurrenter. Det er så få lastebilprodusenter igjen i Europa, at vi må beholde alle for å opprettholde skjerpet konkurranse og godt mangfold.

Bilde
VW Constellation 19.320

[]http://www.vwcommercial.co.za/img/content/models/volksbus/pic-design.jpg[/img]
Volksbus


synest scania'en burde vere som den er.. eg er INGEN scania fan.. men synste ikje dei burde gjere noko med den, same med man
.........Volvo eller ingenting :).......
live er før kort.. til å kjøyra scania!
Brukerens avatar
jaran
Langtransportsjåfør
 
Innlegg: 793
Registrert: Tir Jan 18, 2011 18:21

Innlegg sinnastian » Søn Jul 17, 2011 17:25

Stig-Arne skrev:Synes ikke det der så så ille ut, MAN er en flott bil å se på og med highline toppen var det ikke så ille:p


enig me deg jeg.. syns det var stilig.. og den sammenslåinga, hvis du har
drit i høyre neven, og drit i venstre neven, slår det sammen får du gull da? nei du får dobbelt så mye drit. ser jo at scania kommer allerede orginalt me man baklykter så..
kjøræ tømmæ me bil og hengæ..

dagboka mi fra skauen..
Brukerens avatar
sinnastian
- Sinnatagg -
 
Innlegg: 2099
Registrert: Man Aug 06, 2007 19:32
Bosted: bak en lyngtust i skauen..

Innlegg jensemann » Lør Sep 17, 2011 14:42

hehe så neste genaerasjon blir scaniamann :-P :-P :-P :-P :-P
jensemann
Hjelpemann
 
Innlegg: 26
Registrert: Søn Aug 23, 2009 14:45
Bosted: bodø

Forrige

Gå til Nyheter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest