Scania - teknisk

Her er tråden hvor du kan stille tekniske spørsmål knyttet til lastebiler, alt fra motor og elektronikk, til ekstrautstyr og andre relevante problemstillinger. Tråden organiseres ut fra bilmerker og hovedområder, og vi utvidermed nye emner etterhvert som behovet melder seg.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Re: Scania - teknisk

Innlegg saxomann » Ons Mar 30, 2016 22:23

Har en Scania p270 2005 som etter 5 min stopp ikke ville starte. Kom klikkelyder og feilvarsler: Feil på vaxellåda, feil på motor, COO koordinatorfeilog luftfjøringfeil. Etter en tid kortsluttet jeg over starter og den startet. Kjørte til Scania for å lese av feilkoder og det var mange så de ble slettet og jeg testet igjen. Samme klikking. Byttet 4 stk sypply rele'er, men samme. Startet med skrujern( Scania hadde ikke mer tid til meg) kjørte hjem og stanset. Prøvde å starte, det kom kun feil motor klikket ogetter en stund startet den. Viste feil motor hele tiden. Stoppet og startet flerre ganger og den ble helt fin samt feil motor forsvant også.
Noen som har gode forslag? ( Allison girkasse, viser ikke feil i innebygget diagnose på den)
saxomann

Innlegg tomsa » Lør Aug 27, 2016 11:34

Hei

Jeg har en luftlekkasje i clutchservo luft hjelpeklutsj og lurer på om det skal være slik eller om jeg på pakke om. Ser ut til å være en internlekkasje men er litt usikker på funkjsonen
tomsa
Sykkelbud

Scania 2 serie problem med vindusviskere

Innlegg KapteinSnutebil » Ons Jan 03, 2018 01:12

Har en veteran scania, 1981 modell T82H, Utrolige kun 47 000 km.
Har en feil med selvparkering av vindusviskerene, På intervall går viskerene som normalt og stopper nede på ruta.
Men på vanlig drift stopper de straks jeg slår av bryteren.
Noen som har vært borti dette problemet før?
KapteinSnutebil

Innlegg Alltid Blid » Fre Jan 26, 2018 21:02

2 serien har et rele på sikringsplata som styrer pusserne, sitter omtrent midt på plata... svart og litt høyere enn de andre releene.
Brukerens avatar
Alltid Blid
Langtransportsjåfør

Forrige

Gå til Tekniske spørsmål omkring lastebiler

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest