Informasjon om "Teknisk tråd"

Her er tråden hvor du kan stille tekniske spørsmål knyttet til lastebiler, alt fra motor og elektronikk, til ekstrautstyr og andre relevante problemstillinger. Tråden organiseres ut fra bilmerker og hovedområder, og vi utvidermed nye emner etterhvert som behovet melder seg.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Informasjon om "Teknisk tråd"

Innlegg Rubber Duck » Lør Sep 19, 2009 22:44

I denne tråden er det mulig å stille spørsmål om alle typer problemer eller løsninger som er knyttet til lastebilen, slep osv. Tråden deles opp i bilmerker, samt hovedområder som elektronikk, drivverk osv. Vi utvider tråden etterhvert som det er behov for nye tema.
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Sheriff » Tir Sep 22, 2009 16:09

Hva med å opprette en "how too do" tråd?
Det er sikkert et millenium med erfaring her inne. Å for min egen del som er thermokusk så hadde det vært super å hatt et oppslagsverk jeg kunne tittet i før jeg for eks. skulle temme ei maskintralle en tur. Eller stroppet et materiallass. Eller vasket tankene på en tankbil. Get the picture?

Alle her inne er jævla gode på en eller noen flere ting, men ingen er utlært i alt. Å skulle man komme borti noe man ikke kan hadde det vært mulig å kikke inn her for noen tips å tricks!

Min tanke er at de som vil poster en bildeserie fra noe de gjør ofte som de legger ut her eller på et annet moderatorgodkjent sted på forumet sammen med en tekst hvor det forklares hva som gjøres og når.

Noe for Bergli , rubberduck?
Assumption is the mother of all fuck-ups!
Brukerens avatar
Sheriff
Veteran

Innlegg Charlzhen » Tir Sep 22, 2009 16:43

Sheriff, Bra tanke. :tommel:
Mørkets Fyrste
If you can't pedal 55mph, get the fuck off the road!
Charlzhen
Bileier

Innlegg Rubber Duck » Tir Sep 22, 2009 19:55

Sheriff skrev:Hva med å opprette en "how too do" tråd?
Noe for Bergli , rubberduck?

Så absolutt noe for Bergli, og hovedtråden er opprettet under "Veikroa".
Jeg opprettet en egen hovedtråd med egne underkategorier slik som i den tekniske tråden, slik at det blir lettere å ha oversikt og finne igjen de ulike områdene.

Takk for en veldig godt tips Sheriff!
Premien er en uttalelse fra Bergli Truckstop sendt din arbeidsgiver med ønske om at du belønnes med en ny XF105 fremfor en Volvo FM :mrgreen:
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg jyppe » Tir Sep 22, 2009 19:58

Rubber Duck, :flire: :flire: :flire: :flire: :flire: :flire: :flire: vi får krysse fingrene å håpe på DAF til gutten
Don´t follow my tracks, you might get killed

Tlf. jobb 908 56 899, priv 924 82 080
Brukerens avatar
jyppe
Bileier

Innlegg nils2 » Tir Sep 22, 2009 20:21

jyppe skrev:Rubber Duck, :flire: :flire: :flire: :flire: :flire: :flire: :flire: vi får krysse fingrene å håpe på DAF til gutten

ja ... æ trudd itj Sherriffan vart sætt i fængsel sånn uten videre....
Bilde
Brukerens avatar
nils2
Bileier

Innlegg Sheriff » Tir Sep 22, 2009 21:23

Haha..! Vi får sjå om det ikke bli orntlig bil neste gang:P Nå er jeg bare gla at kjøringa berget å at det er bisniss as usual!
Assumption is the mother of all fuck-ups!
Brukerens avatar
Sheriff
Veteran

Innlegg oppegar » Man Jan 11, 2010 18:41

hei er det noen her som kan bidra med litt info angående Walking floor traller
Hva er brukbart ,type,med eller uten egen motor for tømming,takløsninger osv
Brukerens avatar
oppegar
Lærling

Innlegg Stoffi » Man Jan 11, 2010 23:05

Vi har en Knappen Walking floor tralle, den har blitt ett år nå, men vi er ikke fornøyd med denne i det hele tatt. Nå har vi bare en walking floor tralle, så spørsmålet er jo om Knappen trallen er dårlig eller om vi bare var uheldig.
Noen dager etter garantien hadde gått ut mistet sjåføren bakerste akslingen på tralla. Sideåpningen går ikke riktig igjen lenger, eller en må slite fært for å få det tell og låsene tell dørene er også et litt merklig patent. Så vi kan i alle fall ikke anbefale Knappen. Men som sagt, mulig at vi bare var uheldig.
For every complex problem, there is an answer that is short, simple and wrong...

Flensburg Express
Brukerens avatar
Stoffi
Langtransportsjåfør

Innlegg oppegar » Tir Jan 12, 2010 12:55

Stoffi, Hei takk for tilbakemelding på mine spørsmål
da får vi ta infoen med oss angående Knapen når vi eventuelt går til anskaffelse av slik utstyr
Brukerens avatar
oppegar
Lærling

Re: Informasjon om "Teknisk tråd"

Innlegg Bakkelid » Tor Jul 22, 2010 07:49

Rubber Duck skrev:I denne tråden er det mulig å stille spørsmål om alle typer problemer eller løsninger som er knyttet til lastebilen, slep osv. Tråden deles opp i bilmerker, samt hovedområder som elektronikk, drivverk osv. Vi utvider tråden etterhvert som det er behov for nye tema.

Et spørsmål til moderator; er det mulig å starte en tråd for uavhengige verksteder der en får hjelp uansett hvilke påbygg eller bilmerke en kjører? Har selv fått hjelp på mange øde plasser, uavhengig av service-avtaler og slikt, av folk som har vært veldig dyktige. Finnes det en slik tråd allerede, er jeg ikke godt nok kjent her på Bergli... Altså, da mener jeg en tråd der folk kan komme med anbefalinger til slike verksteder/der en kan få hjelp...
Borat forever!
Brukerens avatar
Bakkelid
- Per von Sjøholt -

Re: Informasjon om "Teknisk tråd"

Innlegg Rubber Duck » Tor Jul 22, 2010 09:36

Bakkelid skrev:
Rubber Duck skrev:I denne tråden er det mulig å stille spørsmål om alle typer problemer eller løsninger som er knyttet til lastebilen, slep osv. Tråden deles opp i bilmerker, samt hovedområder som elektronikk, drivverk osv. Vi utvider tråden etterhvert som det er behov for nye tema.

Et spørsmål til moderator; er det mulig å starte en tråd for uavhengige verksteder der en får hjelp uansett hvilke påbygg eller bilmerke en kjører? Har selv fått hjelp på mange øde plasser, uavhengig av service-avtaler og slikt, av folk som har vært veldig dyktige. Finnes det en slik tråd allerede, er jeg ikke godt nok kjent her på Bergli... Altså, da mener jeg en tråd der folk kan komme med anbefalinger til slike verksteder/der en kan få hjelp...

Meget god idé, jeg skal opprette en slik i løpet av kvelden :tommel:

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Gå til Tekniske spørsmål omkring lastebiler

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest