DAF - teknisk

Her er tråden hvor du kan stille tekniske spørsmål knyttet til lastebiler, alt fra motor og elektronikk, til ekstrautstyr og andre relevante problemstillinger. Tråden organiseres ut fra bilmerker og hovedområder, og vi utvidermed nye emner etterhvert som behovet melder seg.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg Ludvig » Ons Mai 01, 2013 18:46

Usikker på CF, men vi har en ide om hvordan dette må gjøres på XF, skal til med en slik test nå snart, så om det går bra skal jeg prøve å komme med info.
Rattstammen er lik på begge modellene mener jeg.
Brukerens avatar
Ludvig
Bileier

Innlegg Marko » Ons Mai 01, 2013 18:58

Ludvig skrev:Usikker på CF, men vi har en ide om hvordan dette må gjøres på XF, skal til med en slik test nå snart, så om det går bra skal jeg prøve å komme med info.
Rattstammen er lik på begge modellene mener jeg.
Legg gjerne med bilder hvis du finner en løsning på det, kunne tenkt meg å gjøre det samme selv. 8-)
Det blir til hva man gjør det til selv....
Ha en fin dag :-)

Marko Pedersen
Brukerens avatar
Marko
Hjelpemann

Innlegg Bukken » Man Mai 06, 2013 20:13

Var ikke mye hjelp å få fra DAF ihvertfall, så om dere får det til, blir jeg takknemlig :)
Bukken
Lærling

Innlegg Ludvig » Lør Mai 18, 2013 09:05

Spørs hvilket DAF-verksted man spør, vi har flere løsninger som de sentrale ikke vil/kan utføre;)
Boggiløft/avlastning som tillater deg å selv bestemme hvor mye trykk du vil overføre til drivaksel er bla. en av våre løsninger som ikke lar seg løse fra fabrikk..

Hmmm, bilder.. Bedriftshemmeligheter vet du ;)
Skal se hva det blir til, vi tenkte å prøve på en nybil vi holder på å bygge opp, hvor kunden hadde ett ønske om at vi forsøkte. Vi får se om det går, det blir en løsning ala Volvo FH om dere kjenner til hvordan det gjøres. Veldig enkelt og veldig effektivt.
Brukerens avatar
Ludvig
Bileier

Innlegg Kenneth Kvåle » Lør Mai 18, 2013 11:26

Slow skrev:Finnes det 12 volt oppe i hyllene på daf lf? Såg på pærene til lyset, men de var 24 volt.. Er eneste mulighet å dra en ledning opp der fra 12 volt uttaket??

Biltema har omformer fra 24-12V :) den fungerer faktisk utmerket bra ;)
-Kenneth Kvåle-
Brukerens avatar
Kenneth Kvåle
Lærling

Innlegg Bukken » Søn Aug 18, 2013 23:35

Ikke for å mase, men ble det noen fornuftig løsning på rattstamme "problematikken"?
Bukken
Lærling

Re: DAF - teknisk

Innlegg terje » Lør Feb 28, 2015 14:52

Det med rattstammen lurer jeg å på,kunne tenkt meg å vinkle litt mer i mot meg. Dumt man ikke får avlastning på boggi ala volvo på Daf.
Brukerens avatar
terje
Bileier

Re: DAF - teknisk

Innlegg Ludvig » Fre Apr 17, 2015 14:14

Det med rattstammen er det ingen løsning på, det lar seg ikke gjøre å endre noe der dessverre.
Avlastning på boggi har du på DAF, 13 eller 15 tonn drivakseltrykk alt etter hva bilen er satt opp med. Altså samme som Volvo.
Brukerens avatar
Ludvig
Bileier

Forrige

Gå til Tekniske spørsmål omkring lastebiler

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest