MAN - teknisk

Her er tråden hvor du kan stille tekniske spørsmål knyttet til lastebiler, alt fra motor og elektronikk, til ekstrautstyr og andre relevante problemstillinger. Tråden organiseres ut fra bilmerker og hovedområder, og vi utvidermed nye emner etterhvert som behovet melder seg.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg Ravenous » Tir Feb 19, 2013 16:12

det er ikke mer enn di to skruene inni vribryterne. om det er 12 eller 24V skal jeg ikke være bombastisk på, men mener det er 24V.

som vanlig så har man ekstern forsterker, og delefilter til sub og dørhøytalere. så disse vil ikke virke om dere bare bytter om spiller. aner ikke hvilke kabler det er snakk om for flytting så dette virker. MAN skal installere spillern for meg. forsterkerne, subbene og ekstra høyttalere ligger klar i garasjen for montering så snart spillern er montert :twisted:

TGX har jo ikke det dårligste anlegget orginalt, så ventetiden ble ikke ulidelig i denne som det var med orginalanlegget i TGA`en.
MAN har retta opp for førsteintrykket dem ga meg med TGA`en (virkelig HATA den bilen)
Men TGX`en har virkelig imponert :D
Ravenous
Hjelpemann

Innlegg Ravenous » Tir Feb 19, 2013 16:15

trucker'n skrev:
Patrol 3,3 skrev:Var inne på MAN sida her på bergli og der snakka dem om møkka som kryper oppover og inn i døra.
Er det noen som har noen lure ideèr om hvordan man ordner opp med dette?
Møkka uttanpå kommer vel kanskje oppover pga. luftstrømninger og hvordan hjørnet er bygd opp men møkka inni døra er ett større problem.
Noen ideèr hvordan det løses?

egil emdal har funnet løsningen på dette...montert en skvettlapp på innsiden av stigtrinnet...skal prøve å få tatt eit bilde å legge ut her...da er det tett på innsiden i stigtrinnet;)

har du fått fatt i bilde av dette enda? ;)
MAN har retta opp for førsteintrykket dem ga meg med TGA`en (virkelig HATA den bilen)
Men TGX`en har virkelig imponert :D
Ravenous
Hjelpemann

Innlegg Kenneth Kvåle » Tor Feb 21, 2013 18:49

Hvordan fester man siktepinner på TGX uten at de subber døra?? så den ene *LRN* bilen hadde det...
-Kenneth Kvåle-
Brukerens avatar
Kenneth Kvåle
Lærling

Innlegg Kenneth Kvåle » Fre Mar 08, 2013 20:50

ingen som veit no?
-Kenneth Kvåle-
Brukerens avatar
Kenneth Kvåle
Lærling

Innlegg Kenneth Kvåle » Lør Mar 23, 2013 13:43

med rett vinkling osv, så fikk jeg det til uten at de subba i dørene :))
-Kenneth Kvåle-
Brukerens avatar
Kenneth Kvåle
Lærling

Innlegg Kenneth Kvåle » Lør Mar 23, 2013 13:43

med rett vinkling osv, så fikk jeg det til uten at de subba i dørene :))
-Kenneth Kvåle-
Brukerens avatar
Kenneth Kvåle
Lærling

Innlegg Kenneth Kvåle » Fre Apr 12, 2013 18:43

På nyere TGX, kan man ta av MAN merket lett, og sette det på igjen hvis jeg skrur av hele grillen?? lyst te å lakkere merket og bokstavene :)
-Kenneth Kvåle-
Brukerens avatar
Kenneth Kvåle
Lærling

Innlegg Tim87 » Tir Sep 10, 2013 13:27

Noen som har funnet ut av dette med AUX på spillerne med skjerm og NAVI. Om det finnes en kabel for å få USB/AUX/MiniJack???
Tim87
Sykkelbud

Innlegg ice_man » Tir Sep 10, 2013 19:32

Tim87 skrev:Noen som har funnet ut av dette med AUX på spillerne med skjerm og NAVI. Om det finnes en kabel for å få USB/AUX/MiniJack???

aner ikke hva du snakker om, men en sånn kabel finnes, vi har i TGS'n og TGX'n vår på jobb..

Og vi har spiller med skjerm å NAVI.
Ice_man
The Line Below Is True!
The Line Above Is False!
ice_man
Lærling

uoversiktlig forum -Uten mulighet til å starte nytt emne

Innlegg nielsa » Tir Nov 19, 2013 06:25

Poengterer først at dette ikke er surmaget kritikk men et ønske om at info blir gjort litt mer tilgjengelig for oss brukere.

Bruker burde hatt mulighet til å starte nye tråder på dette nivået i forumet. SLik det er nå vil all info som er om MAN ligge i en tråd og det er vanskelig å finne den frem da tråden er lang og ingen oversikt finnes over hva som ligger i denne.

Jeg ville gjerne hatt mulighet til åstarte en ny tråd om det emnet jeg vil ha diskusjon om . f. Girkasse 19.272 og dette ville da vært overskrift i denne tråden.

Håper noen biter på dette......

nielsa :flire:
nielsa
Sykkelbud

Innlegg Administrator » Ons Nov 27, 2013 20:35

Overhode ingen surmaget kritikk - og vi biter på :tommel:

Jeg skal se om jeg får laget et overordnet nivå på denne hovedtråden hvor vi samler hvert bilmerke for seg og undertråder som kan inneholde nettopp en slik overskrift du etterlyser nielsa.

Tar litt tid og arbeid da jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg får flyttet tråder innad i en tråd, men skal sjekke ut dette.
Administrator
Administrator

Re: MAN - teknisk

Innlegg PerJen09 » Tor Jan 16, 2014 16:37

Kjører en 2006 MAN TGL, hvor radioen ikke virker. Kommer ikke liv i displayet overhodet. Sjekket sikringer, som er ok. Noen som har tips? Begynner å savne radioen :p
PerJen09
Lærling

Re: MAN - teknisk

Innlegg Mads Kristian » Søn Sep 21, 2014 22:58

Hei.

Mitt første innlegg på dette forumet, da med et par spørsmål jeg har prøvd å søkt på uten stort hell.

Kjører daglig en MAN TGM 15.290 som jeg har lyst til å oppdatere litt på stereofronten. Tanken er annen CD-spiller og en aktiv sub.

1: Er det noen mulighet for å beholde funskjonene på rattet på en ny CD-spiller? Veit det finnes adaptere til ulike bilmerker, men når det kommer til elektrisk og lastebil er jeg temmelig grønn. Er denne CD-spilleren jeg vurderer å kjøpe: http://www.autohifi.no/Produkter/Bilund ... 0000010095

2: Må jeg bruke omformer for å få 12v strøm på spilleren, eller er det noen annen lettvinn måte jeg kan hente ut 12v på uten å riskere svidd spiller og det som verre er?

3: Så å si samme spørsmål, bare dette gjelder strøm på aktiv sub. Mulighet for å bare koble seg på ett batteri her?

Jeg er ikke grønn på skruing og den slags, men når det kommer til lastebil og strøm generelt, skorter det litt på den tekniske kompetansen.
Mads Kristian

Forrige

Gå til Tekniske spørsmål omkring lastebiler

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest