Scania - teknisk

Her er tråden hvor du kan stille tekniske spørsmål knyttet til lastebiler, alt fra motor og elektronikk, til ekstrautstyr og andre relevante problemstillinger. Tråden organiseres ut fra bilmerker og hovedområder, og vi utvidermed nye emner etterhvert som behovet melder seg.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg lastebildude » Lør Nov 02, 2013 15:35

Forslag til en enkel måte å feste skvettlapper framme i frontfangeren på?

Lik dette;
http://i41.photobucket.com/albums/e260/ ... Medium.jpg
Brukerens avatar
lastebildude
Langtransportsjåfør

Innlegg Vaskedrengen » Lør Nov 02, 2013 15:50

lastebildude,

bruk vinkeljern. å bøk det,
Bilde
Bilde
Brukerens avatar
Vaskedrengen
Bileier

Innlegg mhelstad » Tor Nov 07, 2013 18:54

Jeg har 2 nye horn til bilen min, hvor er det best å ta ut luft til de? En plass med bra trykk!

Trekkvogn det er snakk om.
Semi er tingen, skulle hatt det i springen!
Veglo Miljøservice
+47 982 87 442

Den magiske ---sjåførdagboka!---
mhelstad
Sykkelbud

Innlegg Morten N » Man Nov 18, 2013 17:41

Må det programeres for å få fjernlysa i støtfangeren til å lyse sammen med de i solskjermen på ny r-serie, eller finnes det andre løsninger???
"Running Late"
Morten N
Lærling

Innlegg CoopRidder » Man Nov 18, 2013 23:13

Du kan ta ut dekselet der ved bryterene og flytte ledningen til de nede opp på den for de oppe.. Dette gjorde jeg på den bilen jeg hadde.. Eneste er att du ikke da har muligheten til å slå av par vis.

Og Scania tror jeg ikke er villig til og programmere om hvis du ikke kjenner en mekaniker.

Du har også muligheten til å flytte ledninger nede på selve lykten i fangeren. Da kobler du deg opp på de originale langlysene i hovedlampen... Da kan du også eventuelt koble to ekstra nede inn på den ledningen som går inn til bryteren i bilen. Slik att du alltid har lys i de i støtfangeren og har mulighet til å koble inn de i solskjermen og eventuelt to ekstra i en bøyle eller ku fanger :D
Haugsdal Transport..
Brukerens avatar
CoopRidder
Lærling

Innlegg Morten N » Tir Nov 19, 2013 09:31

CoopRidder skrev:Du kan ta ut dekselet der ved bryterene og flytte ledningen til de nede opp på den for de oppe.. Dette gjorde jeg på den bilen jeg hadde.. Eneste er att du ikke da har muligheten til å slå av par vis.

Og Scania tror jeg ikke er villig til og programmere om hvis du ikke kjenner en mekaniker.

Du har også muligheten til å flytte ledninger nede på selve lykten i fangeren. Da kobler du deg opp på de originale langlysene i hovedlampen... Da kan du også eventuelt koble to ekstra nede inn på den ledningen som går inn til bryteren i bilen. Slik att du alltid har lys i de i støtfangeren og har mulighet til å koble inn de i solskjermen og eventuelt to ekstra i en bøyle eller ku fanger :D

Aha!:) Takker for info! Litt lettere å jukse med lysa enn på volvo'n skjønner jeg;)
"Running Late"
Morten N
Lærling

Innlegg R-620 » Tir Nov 19, 2013 21:58

Gjelder dette 4 serien og? Når det eventuelt blir gjort, trenger man større relee eller sikring da? Eller kan det samme releet og sikringen brukes?

Gode lys er kjekt å ha, selv syntes jeg det er greit å kunne slå av de i solskjermen når det regner skikkelig eller snør godt. Men mangen mørke og smale Vestlandsveier kunne det av og til hvert kjekt med begge :-)
Brukerens avatar
R-620
Bileier

Koble opp TV og dekoder i Scania R1 HASTER!!!

Innlegg simamotorsport » Ons Des 04, 2013 22:22

Noen som vet hvordan man enklest kobler opp 12V til Tv og dekoder i en Scania R1
simamotorsport
Sykkelbud

Re: Scania - teknisk

Innlegg Morten N » Tor Jan 16, 2014 11:46

Noen som vet om ekstralysa solskjermen er å få med xenon på nye streamline??
Morten N
Lærling

Innlegg halizz » Fre Feb 07, 2014 22:45

Er i utvikling, faktisk snakk om led der også ... ;)
Brukerens avatar
halizz
Veteran

Innlegg Espen Furfjord » Fre Feb 07, 2014 23:13

Scania Fleet managment.
Ukeoversikt/rapport over kjøretøyet viser data som utrulling, drivstoforbruk, tomgangskjøring osv.
Et punkt heter "Scania Førarstød" Noen som vet hva det er? En prosentsats som indikerere hva?
Espen Furfjord

Innlegg Espen Furfjord » Fre Feb 07, 2014 23:36

Fant det vel ut med litt søk på google. Det er en prosentvisning av hvor optimal kjøring man har
Espen Furfjord

Innlegg roymagne » Søn Feb 09, 2014 22:08

ANG lys oppe og nede.
Du har jo knappene på v.s av rattet som du velger om du skal ha lys oppe eller ned, samt tåkelys osv.

Om du holder inne begge knappene så har du jo lys i alt, så jeg tok rett og slett på min 2008 mod r.480 topline, og satt en tanpirker inn ved begge knappene og vips var det lys i alt, og ved eu kontroll eller svv kontroll er det bare og rykke dem ut, og vips er bilen helt etter boka.
roymagne
Lærling

Innlegg Morten N » Man Mar 17, 2014 15:14

Noen som vet om det finnes lampefester til den originale svarte scania takbøyla, som sitter på de med lav sovehytte? Passer evt. trux, hypro e.l?
Morten N
Lærling

Innlegg Idar82 » Fre Apr 11, 2014 21:23

Hei. Har en scania r560 2012 modell,trekkvogn. Har kjøpt med led markerings lys men de sier på scania at de ikke kan kobles inn lyktene pga. Canbus osv. Er det noen som vet noe? Forslag til hva jeg kan gjøre? Og vist jeg skal sette lys på hver side av super merket i grillen,kan jeg da koble meg inn på vindusviskerene for å få strømm? Send gjerne tips på mail eller sms da jeg sjelden er innom her.
Mail: idar@sparmax.no
Mob. 93201403
Brukerens avatar
Idar82
Sykkelbud

ForrigeNeste

Gå til Tekniske spørsmål omkring lastebiler

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest