Motor og drivverk

Her er tråden hvor du kan stille tekniske spørsmål knyttet til lastebiler, alt fra motor og elektronikk, til ekstrautstyr og andre relevante problemstillinger. Tråden organiseres ut fra bilmerker og hovedområder, og vi utvidermed nye emner etterhvert som behovet melder seg.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Re: Motor og drivverk

Innlegg Stormyrbakken » Tir Mar 03, 2015 20:25

Noen med erfaringer ang MB lastebiler som går dårlig. Har en 2014 mod Arocs krokløft med 510hk. Tridem med tandem drift. Er rett å slett ikke brukanes til annet en å se på den...

Hørt noe rykter om at BOS setter ned effekten på de i garantiperioden.. Noen som har hørt det samme?

Har hatt den på effektmåling på BOS Lørenskog. De påstår at alt er i orden. Men jeg fortsetter å klage, å de bytter da turbo.. Hvorfor det spør jeg. Dere sa jo at den hadde den effekten den skulle ha.. Da ror de seg bare bort. Jeg har ennå ikke sett papiret av effektmålingen.. Etter prøvekjøring sammen med verksmester er vi enige om at ting ikke er som det skal. Bilen virker annpusten å treg. Men de finner ikke ut av ting. Jeg tenker at så lenge de ikke vil vise meg papiret fra effektmålingen og har håpløse bortforklaringer hele tiden, og at de bestiller ny turbo fra tyskland , selv om de sa alt var som det skulle. Da er det kanskje noe i ryktene om at MB har nedjustert effekten i garantiperioden.. Fantastisk dårlig kundeservice på BOS
Bortsett fra at den ikke orker noe, så er det en fantastisk bra bil på alle andre måter. Men skal jo liksom kjøre den å da..

Noen som har lignende erfaringer eller har hørt noen rykter?
Stormyrbakken

Forrige

Gå til Tekniske spørsmål omkring lastebiler

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest