Containertransport

Denne tråden er forbeholdt tips og gode råd som omhandler ulike typer transporter, tips om lasting, lastsikring, vedlikehold og andre daglige og funksjonelle råd. Hensikten er at de som er godt kjent med en type transport, f.eks maskintransport eller tanktransport, kan gi beskrivelser om hvordan en f.eks vanligvis laster, sikrer, losser, rengjør osv på de ulike områdene. Bruk gjerne bilder og beskrivelser til bildene slik at de som har behov for tips og informasjon får mest mulig ut av ditt tips og råd.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg Patrol 3,3 » Tor Des 03, 2009 08:58

Hva med å ha på kobberpasta når det er nytt eller en gang i blandt?
Da er det viktig at det gjengene sitter sammen. Altså er skrudd sammen for ellers så fester det seg mye dritt på gjengene.
Brukerens avatar
Patrol 3,3
Lærling
 
Innlegg: 190
Registrert: Tor Nov 09, 2006 23:42
Bosted: Moelv

Innlegg espen » Lør Jan 30, 2010 17:23

espen skrev:50 " containere? Jøss.., aldri sett eller hørt om. Må alltid bli utstikk på tralla da? Eller kan du trekke de ut så langt...


Men nå har jeg både sett og hørt om større en 45" container. I San Juan, på Puerto Rico var 90% av containerene 53":
Bilde

Mulig noen av chassiene vi har her oppe på berget, også er "klargjort" for å takle disse lengdene!?!
Bilde

CB 6221
Brukerens avatar
espen
Langtransportsjåfør
 
Innlegg: 884
Registrert: Ons Jun 06, 2007 20:54

Innlegg Sheriff » Ons Mar 31, 2010 21:42

espen skrev:
espen skrev:50 " containere? Jøss.., aldri sett eller hørt om. Må alltid bli utstikk på tralla da? Eller kan du trekke de ut så langt...


Men nå har jeg både sett og hørt om større en 45" container. I San Juan, på Puerto Rico var 90% av containerene 53":
[img]http://i238.photobucket.com/albums/ff29/espen143/Bilde526.jpg[img]

Mulig noen av chassiene vi har her oppe på berget, også er "klargjort" for å takle disse lengdene!?!


Hehe.. der snakker vi! Det kan godt hende. Er jo ikke mange hengere som er bygd i Norge, fabrikker bygger jo helst mest mulig like deler for å spare penger.
Assumption is the mother of all fuck-ups!
Brukerens avatar
Sheriff
Veteran
 
Innlegg: 1745
Registrert: Tir Nov 20, 2007 13:18
Bosted: Trondhjæm:-)

Innlegg smebytassen » Lør Aug 14, 2010 11:06

jeg kjører med faste boxer.. skrulås på henger og luftlås på bil... jeg løser opp og smører opp ca hver 5 vask .. og de går så godt at det er ikke noe problem... bare pass på og ikke kjør inn for mye grease i de luftstyrte låsa,, da tetter de seg og blir et helvete o få opp...

heller ikke bruk hammer..

på skrulås kan du legge ei tynn gummimatte mellom låsplata og container.. da slipper du at låsa setter seg fast + at du pår skrudd til skikkelig
Hææ-lge! de smarte ungår scania
volvo FH13 460 2010.. Elvrum Transport
Brukerens avatar
smebytassen
Lærling
 
Innlegg: 205
Registrert: Fre Aug 13, 2010 20:14
Bosted: oppdal

Innlegg Atle-Skarnes » Tor Feb 03, 2011 15:43

Da jeg kjörte container sleit vo også med låser som satt fast, men så lenge det er ett lås foran og bak som virker så går det jo bra enda
Den siste idioten er ikke født enda,
men kjerringa er 5 måneder på vei
Brukerens avatar
Atle-Skarnes
Sykkelbud
 
Innlegg: 7
Registrert: Fre Jan 28, 2011 23:43
Bosted: Oslo


Innlegg Onnaien » Tor Feb 03, 2011 19:49

Atle-Skarnes, Blir du stoppa i kontroll med 2 låser,da blir det dyrt...hehe...

Hos nettlast hadde vi ei kjempe blanding som vi smurte med,der festa det seg lite å ingenting dritt i gjengene,å de glei som smurt...Hadde 2 sett med låser,å da de fleste boksene jeg kjørte på var 24",så blei det bakrte settet lite brukt...Men blei de smurt inn,å skrudd til mellom hver gang,så gikk det kjempebra...:D
Bilde
91181198

The chicken...:D
Brukerens avatar
Onnaien
Sjefstøffel
 
Innlegg: 13950
Registrert: Tor Mai 11, 2006 14:57
Bosted: Undheim / Time

Innlegg Vossingen » Tor Feb 03, 2011 22:28

Kan sei so mykje at eg smurde aldri låsane min på bilen min... Såg ikje ein dråpe frå den va ny... Og eg hadde aldri problem med dei... Gjekk fint kvar gong... Va berre vist eg snørte for hardt til at dei hang litt... Men da har jo ikje noko med smøring og gjera... Byrjar ein fyrst og smøra litt so må ein gjera da heile tida... ;)
Brukerens avatar
Vossingen
Veteran
 
Innlegg: 1985
Registrert: Søn Jul 08, 2007 18:13
Bosted: Voss

Innlegg Onnaien » Fre Feb 04, 2011 01:19

Problemet var for min del at det var to sett med låser,å dei bakre blei sjelden brukt...Da hadde dei meget lett for å sette seg...Var og stor forskjell på låsene,noen var det ingen hensikt å smøre,mens andre var umulige...Men de skal ha for det,blei dei jevnlig smurt,så var det bare å gi fart på dei ei gang,så satt de der de skulle...
Bilde
91181198

The chicken...:D
Brukerens avatar
Onnaien
Sjefstøffel
 
Innlegg: 13950
Registrert: Tor Mai 11, 2006 14:57
Bosted: Undheim / Time

Forrige

Gå til "How-to-do" - praktiske tips

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest