Volvo F1225 1983m,

Her er tråden for restaureringsprosjekter av gamle lastebiler og transportutstyr. Opprett én tråd for hvert kjøretøy/prosjekt, og fyll gjerne på med bilder og beskrivelser av prosjektene det jobbes med.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg Bilberger » Søn Okt 07, 2012 20:45

Bilde

"NY" Trønder i bygda, på jakt etter ei brukbar hytte.
Brukerens avatar
Bilberger
Lærling

Innlegg Alltid Blid » Søn Mai 12, 2013 13:48

F12'an er i stadig restaurering, det går ikke fort i forbindelse med at en viss campingbuss stjeler tid....... ;)
Kroken er nå på plass og i drift, brukes nå og da til diverse oppdrag på tomta. Blir vel fortgang i prosjektet når bare bussen er ferdig. :D

Bilde
Brukerens avatar
Alltid Blid
Langtransportsjåfør

Re:

Innlegg Alltid Blid » Tir Jan 28, 2014 18:35

Bilberger skrev:Bilde

"NY" Trønder i bygda, på jakt etter ei brukbar hytte.

Denne bilen er nå solgt til Ralf Ekdahl's Åkeri i Sverige, den er nå under full restaurering. :D :D
Brukerens avatar
Alltid Blid
Langtransportsjåfør

Re: Volvo F1225 1983m,

Innlegg Brutus » Lør Apr 05, 2014 21:41

Bussen den ble ferdig til ferien 2013 og tur ble det. Først til Brønnøysund og vidre til Mora og ei helg på hunderfossen.
Men sommeren 2013 kjøpte jeg meg en annen F12.Som var utstyrt med snø plog/kommunal skjer.Skulle bare ha F12n men da jeg skul hente biln så var no skjeret på montert.Og noen tusen lapper mer så ble jeg eier av en brøytebil :D Køpt uten at min kjære Sigrun vet at jeg har en lastebil til i sammlinga.For hu sa til meg at hvis du kjøper deg en lastebil til så flytter jeg. Noe som gjorde at jeg måtte parkere den på jobb :rødme: .Den var jo reg som motorredskap no som gjør at om jeg skal reg den på meg så blir den til Lastebil.Så den får stå på lisingselskapet.noe som gjøra at Sigrun vet at det er min :rødme: .Den er jo av 1990 mod så må vel vent til den er 30 år.
Men i Høst tok Transportsentralen i Trondheim kontakt med min sjef om han hadde brøytebil.Nei det e Brutus sin det.Så tok de kontakt med meg.Æ har it nå papir på å driv med noe.Men æ kan Lei ut F12n til Elvrum Transport. Så Da ble det Fart i ting. Æ måtte gjøre en del ting for å få den opprativ til Brøyting. så ble det en del over tid på egen bil betalt av Elvrum transport.Noe som gjør det enklere å for økonomien :D Det var jo ikke meningen at jeg skulle starte på denne.Får jo dekket innkjøpet av f12n og mere bare ved å ta i mot penger for at den står i beredskap.Men jeg har jo ingen erfaring med å kjør brøytebil.Men har jo brøytet mange år med traktor/hjullaster.Men etter å se alle episoder på Nrk BRØYT I VEI så skulle jeg vel klare jobben :D . (Brøyte ruta vi har er i Trondheim sentrum-Kongens gt og Sand gt til ila) Det ble ikke noe kolonekjøring men noen turer ble det. Kun 4 turer vi har jo ikke hatt snø denne vinteren.
Men no har jeg startet så smått med krok biln.skal bruk den på 1 mai turen i år slik den er på bilde over hær.skal prøv å lære meg å leg ut bilder snart :-?
Mvh Brutus
Brutus
Lærling

Innlegg Alltid Blid » Søn Apr 06, 2014 08:30

Bra Brutus....
Vi får ta en ettermiddag å lære deg å legge ut bilder da, da må vi ha kaffen klar. :D
Krokbilen kommer til å funke helt topp, husk bare å trekke til dyserørene skikkelig..... ;)
Brukerens avatar
Alltid Blid
Langtransportsjåfør

Innlegg Rubber Duck » Søn Apr 06, 2014 19:31

Så det er din F12-er som har gått med plog ja, sett den et par ganger i Ila området, veldig fin å se til etter hva jeg fikk med meg. Bra at du fikk en slik mulighet og at det ga økonomisk avkastning til deg - og forhåpentligvis et positivt bidrag inn i husfreden :tommel:
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Leifer'n » Fre Apr 11, 2014 18:53

sleng opp bilder av bilen :-)
Leifer'n
Sykkelbud

Forrige

Gå til Restaureringsprosjekter

Hvem er i forumet