Scania 141 - "BL 56107"

Her er tråden for restaureringsprosjekter av gamle lastebiler og transportutstyr. Opprett én tråd for hvert kjøretøy/prosjekt, og fyll gjerne på med bilder og beskrivelser av prosjektene det jobbes med.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg Strande Jr. » Man Okt 14, 2013 05:26

Ja OleMorten denne er i veldig dårlig stand, og de rest-hyttene som stod i tippkassa ved kjøp er ikke no bedre for å si det slik :shock:
Det er nok godt mulig å redde hytta, men jeg ser på sveising og plate arbeid som et fag, hvis skole jeg desverre ikke har gått, så for min del blir det hytte bytte.

Bilen skal ha skap påbygg så må opp på AA 4.20, dette overlater jeg også til noen "voksne" da det skal knekkes til ny inner-ramme og til sist godkjennes av han staten for ferdsel på vei. Like greit, men ikke gratis... (men det er det jo sjeldent noe er :-? )

Takker for det, følger spent med på Volvo prosjektet ditt også, dette går veien, smått om sen!
...The old Rat Race ain't never been won...😶
Strande Jr.
Sykkelbud

Innlegg OleMorten » Lør Okt 19, 2013 00:51

Åja, kjedelig det med hyttene :(

Er da en god mulighet til og få lært seg litt sveising og plate arbeid vis du har utstyr og en som kan hjelpe til med og reparere hytta du alt har? :)

Okay, blir bra dette her da. Ja koster desverre litt penger når en skal gjør det etter boka og ikke ha mulighet til å gjøre det sjøl :/

Alt til sin tid :P
Volvo F1225 79modell
OleMorten
Hjelpemann

Innlegg Alltid Blid » Tir Okt 29, 2013 20:50

Skal du få tak i ei hytte som er rustfri så må du nok enten kjøpe ei fra Holland som er ferdig sveiset eller importere ei fra Hellas. Begge deler koster endel penger. Jeg vurderte å kjøpe hytte fra Holland da jeg begynte å restaurere min 141, men prisene lå fra 70.000 til 85.000 kr......... :shock:
De hyttene som er å få tak i her i Skandinavia er stort sett rustet ferdig på de samme plassene.
Det lønner seg nok for deg å enten få hjelp av noen som kan å sveise eller å forsøke selv.
Brukerens avatar
Alltid Blid
Langtransportsjåfør

Forrige

Gå til Restaureringsprosjekter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest