VOLVO N 86 -70 mod

Her er tråden for restaureringsprosjekter av gamle lastebiler og transportutstyr. Opprett én tråd for hvert kjøretøy/prosjekt, og fyll gjerne på med bilder og beskrivelser av prosjektene det jobbes med.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Re: Volvo N 86

Innlegg Alpha300 » Fre Apr 16, 2010 22:02

Vågsfjell skrev:Noen bilder fra i dag. Endelig har vinteren sluppet taket, og man begynner virkelig å få tiltakslysten tilbake igjen.
Nå skal det bli kjempemorsomt å mekke bil utover våren.

[/img]Bilde
Høy Volvofaktor

Nei nei nei!!!

Du må jo vente med å si det til ALLE Volvo'ene på gårdsplassen står samlet! Der manglet det jo de to fineste.... :banger: :hva:
[/i]
Alpha300
Sykkelbud

Innlegg Vågsfjell » Søn Okt 23, 2011 21:02

Har omsider fått litt tid til lastebilen. Har nå omsider fått sandblåst ramme og øvrig understell, grunnet og sprøytemalt. Jeg sier sprøytemalt siden jeg bruker to-komponent Jotun skipsmaling. Hard top. Fås også i fargehandelen som Top Gloss i små bokser.

Det ble litt dårlig med tid til å ta bilder da jeg var ferdigsprøytet, fordi dagslyset begynte å dabbe av, men fikk i farten kona til å knipse litt mens jeg ryddet opp. Skal legge ut bedre bilder hvis været blir bra til helgen igjen.

Nå blir det vel å få rasket på nytt treverk i karmene, så ser det vel ikke så galt ut. Har også funnet et slarkete fjærfeste foran som må tas før vi kan prøve oss på en liten kontrollrunde hos TTS bil og Dekksenter i Brønnøysund.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Volvo N 86 lastebil veteran 1970
Volvo Arna B58 buss/camping 1977
Brukerens avatar
Vågsfjell
Hjelpemann

Innlegg Alltid Blid » Man Okt 24, 2011 20:40

Ser da veldig bra ut dette, litt snekkerarbeid nå så blir det stor forskjell. :D
Brukerens avatar
Alltid Blid
Langtransportsjåfør

Re: VOLVO N86

Innlegg Rudi » Søn Feb 26, 2012 15:46

Vågsfjell skrev:Har en liten jobb å gjøre med bladfjærpakkene bak, den ene siden er mindre spenst i enn den andre.

Bilde

Bilde

Hva gjør man med bladfjærene når de er "ulike"?. Driver med et lignende prosjekt hvor bilen ligger mot venstre. Er ca 3 cm hødeforskjell på samme aksel. Men ingen er brukket.

:roll:
Rudi
Sykkelbud

Innlegg Vågsfjell » Man Aug 26, 2013 21:33

Det er vel på høy tid med en oppdatering, det er så lenge siden jeg la inn noe her, at jeg ble kjempeplaget med å få lagt inn bildet. Men det ble ordning til sist.

Jeg har fått gjort ting på bilen så smått innimellom andre ting. Bilen har også fått kjørt seg i forbindelse med masseutskifting for garasje-redskapshus-verksted på ca 100 kvm.

Så nå ser jeg lyst på hobbyVolvoen min, og de tingene som gjenstår, for etterhvert skal det jo gå an å holde på i vinterhalvåret også.

Når det gjelder PKK, så gjenstår vindusspylepumpe og en ny foring i fremre fjærfeste foran. Tidsriktige skilter er allerede innkjøpt og montert.

Skal ta mere bilder og legge ut her når det forbaskede regnet gir seg. Jeg tar sikte på å få bilen i grei bruksstand, med et noenlunde presentabelt utseende. Utstillingsfinish er nok ikke min greie, er jeg redd.

Bilde
Volvo N 86 lastebil veteran 1970
Volvo Arna B58 buss/camping 1977
Brukerens avatar
Vågsfjell
Hjelpemann

Forrige

Gå til Restaureringsprosjekter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest