Ja nå har jeg gått løs på dørken i hytta.
Jeg må få på plass noen platebiter under bremse og gasspedalen da disse er på tur ned gjennom dørken i ren Il Tempo Gigante stil. Mesteparten av dørken på disse bilene er lagd av platebiter som er skrudd på plass for at man skal kunne komme til gearkassen.
Så det er ikke så mye som skal sveises. Jeg må stelle beina på førersetet også, og sandblåse og moe opp hengerfestet tenker jeg.
Har så smått prøvd sandblåser`n med kjempegodt resultat, er ikke noen annen måte som duger for å få has på slik rust, vel og merke hvis det blir overflatebehandlet med skikkelige saker.
Det ser ikke noe særlig ut på bildet, men det er nå bare en prøve og jeg lot bilen stå i regnet etterpå, så vi skal stelle det skikkelig etterpå.
Jeg tenkte jeg skulle bruke en tokomponent epoksyprimer som heter Anti Pest. Den er i slike hendige porsjonspakninger, som er ment for å brukes på plastbåter, men pytt.
Det som prioriteres i første omgang er å få unna det som trengs for å få godkjent og registrert bilen.
Den blir tatt i bruk med en gang den er godkjent til forskjellige småjobber, blant annet har gamlingen allerede fått prøvd seg med et par 8 tonnslass med rundballer på min søsters gård, mest for å få skviset løs fjærbladene som ikke har vært i bevegelse på en stund.
Jeg hadde dårlig kontakt på en av klemmene på batteriet med det tilfølge at batteripolen smeltet bort da jeg skulle starte.
Jeg måtte til å smelte bly som ble helt oppi batteriklemma for å få det i orden igjen.
Det var attpåtil nybatteriene til bussen som ble kjøpt på Biltema i Karlstad i fjor, ergelig, men nå er det greit.
Når det gjelder finish på bilen, så får vi nå se.
Jeg har ikke akkurat så mye erfaring som lakkerer, men vi får nå bare prøve oss frem, det blir alltids en råd med det, men ikke før til sommeren.
Men grunnarbeid kan nå vel gjøres unna stykkevis og delt igjennom vinteren tenker jeg.
Når det gjelder å få tak i slike Volvomerker i metall, så er det vel bare å begi seg ut i skogene for å lete opp gamle bilvrak og høre med eierne av disse. Jeg vet ikke annen råd om det, jeg.
Faren er vel kanskje den at det kan hende det blir hengende et lastebilvrak fast i merket hvis man skal ha det.