Dagis' "Prosjekt 88"

Her er tråden for restaureringsprosjekter av gamle lastebiler og transportutstyr. Opprett én tråd for hvert kjøretøy/prosjekt, og fyll gjerne på med bilder og beskrivelser av prosjektene det jobbes med.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg quicke » Søn Feb 12, 2012 19:39

Heisann, denne bilen har far min hatt da han kjørte for Ola Bjørtomt. Han har kanskje flere opplysninger :) Jeg vet att Ola bjørtomt hadde kjøringa for Hanssen og whist på stange med tømmerhus for tyskland og jeg har selv hatt denne kjøringa da Kaare Maagard hadde den... Jeg vet att gammern har mange bilder og slikt fra denne tida :)

Bilde

De Lutte[/quote]
Tidligere nok her på forumet:) nå telbars på landevegen:)
quicke
Sykkelbud

Innlegg Dagis » Lør Feb 18, 2012 10:50

quicke skrev:Heisann, denne bilen har far min hatt da han kjørte for Ola Bjørtomt. Han har kanskje flere opplysninger :) Jeg vet att Ola bjørtomt hadde kjøringa for Hanssen og whist på stange med tømmerhus for tyskland og jeg har selv hatt denne kjøringa da Kaare Maagard hadde den... Jeg vet att gammern har mange bilder og slikt fra denne tida :)

[img]http://i228.photobucket.com/albums/ee246/Steiden/Siste/FinnaprilFS36310.jpg[/ig]

De Lutte
[/quote]

Dæven, "Quicke".....!! Du må svært gjerne spørre far din om han finner noen bilder av bilen ja....!! Det hadde vært supert....!!!
:flire: :flire:
Bilde
Brukerens avatar
Dagis
- Rødstrømpe -

Innlegg quicke » Søn Feb 19, 2012 20:08

Dagis skrev:
quicke skrev:Heisann, denne bilen har far min hatt da han kjørte for Ola Bjørtomt. Han har kanskje flere opplysninger :) Jeg vet att Ola bjørtomt hadde kjøringa for Hanssen og whist på stange med tømmerhus for tyskland og jeg har selv hatt denne kjøringa da Kaare Maagard hadde den... Jeg vet att gammern har mange bilder og slikt fra denne tida :)

[img]http://i228.photobucket.com/albums/ee246/Steiden/Siste/FinnaprilFS36310.jpg[/ig]

De Lutte

Dæven, "Quicke".....!! Du må svært gjerne spørre far din om han finner noen bilder av bilen ja....!! Det hadde vært supert....!!!
:flire: :flire:[/quote]
Hei ja, jeg fikk meling på PM fra han som eier den og har gitt nummeret videre til far min ang. det...Han kan ihvertfall si litt om den bilen, om ikke anna kan han gi pinnen videre til Ola Bjørtomt selv :))))
Tidligere nok her på forumet:) nå telbars på landevegen:)
quicke
Sykkelbud

Innlegg Dagis » Fre Feb 24, 2012 20:57

Her er et bilde som Kåre fikk tilsendt Klaus Kirkeby... Han kjørte bilen fra desember 1979 og til den ble byttet i 1981.. Bildet tatt i Grenoble i 1980... Kjørte Norske tømmerhytter nedover kontinentet...

Bilde
Sist endret av Dagis den Tor Mar 29, 2012 21:05, endret 2 ganger.
Bilde
Brukerens avatar
Dagis
- Rødstrømpe -

Innlegg Fiborg » Fre Feb 24, 2012 23:20

Dagis, Den var jo lakkert som Volvos demobiler, flott!. Fått tak i solskjerm til 88´ern, btw?
De e bart under isen
Brukerens avatar
Fiborg
Bileier

Innlegg Dagis » Lør Feb 25, 2012 08:56

Fiborg skrev:Dagis, Den var jo lakkert som Volvos demobiler, flott!. Fått tak i solskjerm til 88´ern, btw?

Jeg har jo den som sto på min (den er akkurat likedan som den på 89'n på bilde fra Grenoble over her) men er på søken etter en med de tre "kulene" oppå... Lik den på bildet under her...

Bilde
Bilde
Brukerens avatar
Dagis
- Rødstrømpe -

Innlegg Fiborg » Lør Feb 25, 2012 08:57

Dagis, Du får et PM i löpet av helga.
De e bart under isen
Brukerens avatar
Fiborg
Bileier

Innlegg Cat 966 » Tir Apr 10, 2012 14:21

Hallo Dagis!!!
Her er de itte oppdatering på denna sia sea 25.Feb. Å skjer a!!! Har påsken vøre før hard.hell! :D :D :D
Mvh Geir
Cat 966
Lærling

Innlegg Asfalttaxi » Tir Apr 10, 2012 20:42

Dagis, Du så va på radio Norge idag? :D
When god gave out brains I thought he said trains so i asked for a slow one.
Brukerens avatar
Asfalttaxi
Bileier

Innlegg IRUN » Tor Apr 12, 2012 21:39

Asfalttaxi skrev:Dagis, Du så va på radio Norge idag? :D

An vakje lettlurte iallefall :D .
Brukerens avatar
IRUN
Lærling

Innlegg ChevyV8 » Søn Des 09, 2012 16:59

Nokon framgang på prosjektet ditt, Dagis?
ChevyV8
Langtransportsjåfør

Innlegg Dagis » Tir Jan 01, 2013 16:57

ChevyV8 skrev:Nokon framgang på prosjektet ditt, Dagis?

Må nok skuffe litt der. 2012 gikk med til oppussing av var hytte på Tingvoll og div jobbing med å komme inn i nybygd hus i Buvika. Både håper og tror 2013 vil gi bedre resultat på oppussingsfronten... ;-) Har fått inn en kompis i samme garasje med enda en F88 så da blir det nok noen dugnadshelger fremover... ;-) Skal holde dere oppdatert straks det skjer noe... Og Godt Nyttår forresten....!! ;-)
Bilde
Brukerens avatar
Dagis
- Rødstrømpe -

Innlegg Desperado » Tir Jan 01, 2013 19:11

Godt nyttår! :D
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier

Innlegg Dagis » Tir Jan 08, 2013 00:23

Takk likedan Rune... Et år jeg håper å få pussa litt bil... ;-) Håper på litt oppdatering her inne også.
Bilde
Brukerens avatar
Dagis
- Rødstrømpe -

Innlegg Dagis » Man Mai 27, 2013 12:05

Når det går så lenge mellom oppdateringene her inne at man glemmer hvordan man bruker Photobucket, da skjønner man at bilen min ikke blir ferdig på noen måneder.... Men mitt "Prosjekt 88" er et tilnærmet "nullkostnads-prosjekt" og da tar gjerne ting tid... Men dekk/felger drar nok en del ivei med dollar uansett... 20,000,- for elleve nye dekk, sandblåsersand til ca 2000,- grunning og lakk til ca 5000,- ++++ Så når ramma nå blir lakkert og hjula kommer på tror jeg 30,000 har røket bare på det... Men håper det bli bra... Hadde en finværsdag nå sist lørdag da jeg dro frem blåseren og tok ei økt... Noen husker kanskje jeg fant meg "delebil" som jeg ikke hadde hjerte til å hugge og heller "ga videre" til en kompis av meg (Nils Magne Bjerknes)....? Han hjalp til med blåsinga/grunninga her i helga og da gikk det greit når vi var tre mann totalt... (junior var med også)

Her er vi klar til å starte...

Bilde

Tok øverkøya, støtfanger og felger i helga...

Bilde

Etterhvert som jeg blåste så kom Junior med truck og hentet ferdigblåste deler og kjørte det frem til Nils Magne som grunnet med en gang....

Bilde

Bilde

Bilde

Junior i full gang med renblåsing før grunning...

Bilde

Du ser ut som dykkeren i Olsenbanden sa Kristian... ;-)

Bilde

Felgene skal etterhvert få Volvo rammefarge 1717 "Thunder Grey" Her blir de grunnet...

Bilde

Bileieren ser ganske fornøyd ut...

Bilde

Skikkelig kompressor må til for å fore blåsern....

Bilde

Kristian var også kledd for anledningen.... ;-)

Bilde

Mye gromt rundt meg her.... Denne er bare rå....!

Bilde

Jeg er bare så infernalsk misunnelig på verkstedet her... Jeg har en kjempeplass selv men her er det varme og fullt isolert...

Bilde

Bilde
Bilde
Brukerens avatar
Dagis
- Rødstrømpe -

ForrigeNeste

Gå til Restaureringsprosjekter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest