Scania LB 141 og Scania LBS 141

Her er tråden for restaureringsprosjekter av gamle lastebiler og transportutstyr. Opprett én tråd for hvert kjøretøy/prosjekt, og fyll gjerne på med bilder og beskrivelser av prosjektene det jobbes med.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg dalzn » Tor Apr 15, 2010 19:46

Vet ikke nøyaktig når bildene ble tatt,men det kan sjekkes.
Sjåføren fikk etter denne en volvo fl12,og det var vistnok ikke noe heldig bytte.
Snakket med han i dag, og han var veldig godt fornøyd med bilen og var glad at noen tok vare på den. :D
dalzn
Lærling

Innlegg Alltid Blid » Tor Apr 15, 2010 20:00

Takk og takk, dette er morro. Virkelig flotte bilder. 8-) 8-)
Brukerens avatar
Alltid Blid
Langtransportsjåfør

Innlegg dalzn » Fre Apr 16, 2010 18:22

Siste oppdrag utført :sad:

Bilde
dalzn
Lærling

Innlegg Alltid Blid » Fre Apr 16, 2010 21:42

Hehe, artig bilde. Jeg må vel få tatt et bilde når jeg skrur skiltene på igjen jeg da. :flire:
Bestilte skilt fra Lator i går, ordentlige alu-skilt- monterer ikke noen plastlefser på en veteran. 8-)

Bilder kommer.
Brukerens avatar
Alltid Blid
Langtransportsjåfør

Innlegg Alltid Blid » Søn Apr 18, 2010 00:21

Bilde

Stakar SC39914, den har måttet stå ute i vinter og nå tror jeg den sukker lettet over at snøen er så godt som borte. :flire:

Bilde

Da jeg satte den fra meg i høst så sto begge hjulene på linje, ser nesten ut som om noen har heist Granning-boggien i løpet av vinteren. Grunnen på tomta gir etter hele tida, oppfylt med dårlige masser. :roll:
Brukerens avatar
Alltid Blid
Langtransportsjåfør

Innlegg The King of Plaza » Søn Apr 18, 2010 09:54

:D ser ut som at du har nok å henge fingrene i fremmover :D Står respekt i dere som har både finanser og sted og tid til å gjøre dette :D
Har lyst til og gjøre likens jeg også... men døgnet har ikke timer nok... Men jeg kjøpte jo meg en Gammel Veihøvvel for noen år siden... men prosjektet går meget langsomt forrover... :flire:
tlf priv 95156332..

"knights of thunder"

My God has a hammer, your God was nailed to a cross, Any questions...?
Brukerens avatar
The King of Plaza
Veteran

Innlegg Alltid Blid » Søn Apr 18, 2010 12:16

Hehe :flire: , finanser ja. Det var et sårt tema, det behøver ikke å koste allverden når du bare gjør mesteparten selv. Jeg er egentlig utdannet bilelektriker, men har drevet med gammelbiler fra jeg var 5-6 år. Bodde på gård og da blir det til at du må lære deg å både mekke, sveise og skru. Man lærte fort å se etter løsninger. :roll:
Har lakkert noen biler, motorsykler og traktorer gjennom tidene, så det blir vel til at jeg lakker begge bilene selv. Problemet er å finne en plass hvor jeg ikke blir innvadert av fluer og støv. Støv kan dempes med varmt vann, starter man tidlig om morgenen så er det heller ikke så mye fluer.
Alt har en løsning, man må bare ta seg tid tl å finne den. 8-) 8-)
Jeg har heldigvis klart å slutte med langtransporten, kjører bare en tur i ny og ne. Dette gjør at jeg har noe tid på kveldene, problemet er bare at godstolen er vanskelig å komme seg ut av når man har jobbet 8 timer med vrange Volvo'er. (firmaet jeg jobber for har mest Volvo).
Men......................, nå skal jeg ut i teltet mitt å SVEISE.

Vabis
Brukerens avatar
Alltid Blid
Langtransportsjåfør

Innlegg roars » Ons Apr 21, 2010 08:51

Alltid Blid skrev:Bilde

Her det første bildet jeg tok av den andre bilen, denne har gått mesteparten av tiden på Møre. Har ikke gransket så mye om historien enda, men det kommer. Skal ta den til PKK om ca. 14 dager og få på den skilter, håpet er å bli med på 1. Mai turen til Storlien som Transport-Historisk Forening arangerer.

Har nå tatt av takgrinda på SC 39914 for å reprodusere en til denne bilen, da kommer det bilder og mål til deg "Roars". 8-)

Denne bilen så jo riktig bra ut :):)
roars
Lærling

Innlegg Alltid Blid » Ons Apr 21, 2010 14:39

Joda "roars" bilen er usedvanlig bra den. Skal inn til PKK i morgen, da får jeg nok dommen.
Kjempeartig at folk fra Møre har skrevet inn og funnet bilder av bilen da den var i trafikk, gamle bilder er "som kamferdrops på gamlehjemmet" for meg. :flire:
Håper at skiltene kommer snart, bilen skal få jomfru-turen sin til Storlien 1. mai når Transport-Historisk Forening har sin faste tur.
Har snakket med gutta på jobben, de skal bare måle ut hvor mye rør de trenger for å lage ei takgrind. Da blir det grind av rustfrie rør. Prisen får du på PM når jeg får den av gutta. 8-)

Vabis
Brukerens avatar
Alltid Blid
Langtransportsjåfør

Innlegg roars » Ons Apr 21, 2010 19:47

Alltid Blid skrev:Joda "roars" bilen er usedvanlig bra den. Skal inn til PKK i morgen, da får jeg nok dommen.
Kjempeartig at folk fra Møre har skrevet inn og funnet bilder av bilen da den var i trafikk, gamle bilder er "som kamferdrops på gamlehjemmet" for meg. :flire:
Håper at skiltene kommer snart, bilen skal få jomfru-turen sin til Storlien 1. mai når Transport-Historisk Forening har sin faste tur.
Har snakket med gutta på jobben, de skal bare måle ut hvor mye rør de trenger for å lage ei takgrind. Da blir det grind av rustfrie rør. Prisen får du på PM når jeg får den av gutta. 8-)

Vabis

DET blir supert ja!!!!
roars
Lærling

Innlegg Skripis » Ons Apr 21, 2010 22:11

Den 143en på bildet der oppe, er det en på jobben din? Gammel Midtstøl-bil...
Brukerens avatar
Skripis
Langtransportsjåfør

Innlegg Alltid Blid » Ons Apr 21, 2010 22:19

Den Arendal/Midtstøl 143'n er det han som jeg kjøpte 141'n av som eier.
Brukerens avatar
Alltid Blid
Langtransportsjåfør

Innlegg Alltid Blid » Søn Apr 25, 2010 11:29

Bilde

Da har jeg fått tak i fire kinnegriper og fått på karmene igjen.
Her levnes det ingen tvil om at dette er bilen som Malo hadde. :flire: :flire:

Bilde

PKK..................????????? :shock: :roll: :shock: :roll: :D :D

Bilde

80 talls interiør. Knappstoppet skai.
Brukerens avatar
Alltid Blid
Langtransportsjåfør

Innlegg Alltid Blid » Søn Apr 25, 2010 11:30

Bilde

PKK gikk utrolig bra, noen dekk var under minstemål, noen pærer var avgått med døden og et par bolter var løse i under-ramma. 8-)

Bilde

Da går det mot natt for mine to kjæledegger. 8-) 8-)
Brukerens avatar
Alltid Blid
Langtransportsjåfør

Innlegg Alltid Blid » Søn Apr 25, 2010 11:45

Bilde

SC39914 har også fått endel oppmerksomhet, de nye profilene som jeg kjøpte fra Holland er på plass og nå sees det lys i tunellen for å bli ferdig med hytta før sommerferien.

Bilde

Mye arbeid. Men, det er litt morro også synes jeg.
Brukerens avatar
Alltid Blid
Langtransportsjåfør

ForrigeNeste

Gå til Restaureringsprosjekter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest