Prosjekt kranvogna Volvo N86

Her er tråden for restaureringsprosjekter av gamle lastebiler og transportutstyr. Opprett én tråd for hvert kjøretøy/prosjekt, og fyll gjerne på med bilder og beskrivelser av prosjektene det jobbes med.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg Skripis » Ons Mar 23, 2011 17:08

Hvorfor er det draband rundt bremsetrommelen foran?
Brukerens avatar
Skripis
Langtransportsjåfør
 
Innlegg: 1080
Registrert: Søn Feb 18, 2007 22:44
Bosted: Arendal

Innlegg over the top » Ons Mar 23, 2011 17:25

Skripis skrev:Hvorfor er det draband rundt bremsetrommelen foran?

Det er fordi at trommelen utvider seg når den blir varm under bremsing .
Brukerens avatar
over the top
Hjelpemann
 
Innlegg: 68
Registrert: Fre Des 10, 2010 22:26

Innlegg over the top » Ons Mar 23, 2011 17:27

Onnaien skrev:Justere maksmengden på dieselen,da øker både turbotrykk og dieselmengde...;-)...

Okei , hvor justerer man det , og hvor mye skal en skru ?
Og hvilken vei ?
Brukerens avatar
over the top
Hjelpemann
 
Innlegg: 68
Registrert: Fre Des 10, 2010 22:26

Innlegg Onnaien » Ons Mar 23, 2011 23:39

over the top, Nå vet ikke jeg om den har samme dieselpumpe som en Scania da...hehe...Men der var det et deksel med 4 skruer helt fremme på pumpa,der hvor kaldstarten står...Inni der er det en pendelarm,og den stoppa i en bolt fremme...Får den lengre vandring,får bilen mere dieseltrykk...Hver runde på stopperen mener jeg og huske skulle gi ca 10%...
91181198

The chicken...:D
Brukerens avatar
Onnaien
Sjefstøffel
 
Innlegg: 13918
Registrert: Tor Mai 11, 2006 14:57
Bosted: Undheim / Time

Innlegg over the top » Tor Mar 24, 2011 21:41

Onnaien skrev:over the top, Nå vet ikke jeg om den har samme dieselpumpe som en Scania da...hehe...Men der var det et deksel med 4 skruer helt fremme på pumpa,der hvor kaldstarten står...Inni der er det en pendelarm,og den stoppa i en bolt fremme...Får den lengre vandring,får bilen mere dieseltrykk...Hver runde på stopperen mener jeg og huske skulle gi ca 10%...


Takk for infoen , sitter et deksel på pumpa med 4 skruer ved kaldstarten,
så da er det nok likt . Så dette må vi teste ut :)
Brukerens avatar
over the top
Hjelpemann
 
Innlegg: 68
Registrert: Fre Des 10, 2010 22:26


Innlegg Onnaien » Tor Mar 24, 2011 23:23

over the top, Da er det nok likt ja...:D...1,5 runde funker meget bra...Hehe...2 går og,regner ikke med den skal brukes til mye tung kjøring likevel...;)
91181198

The chicken...:D
Brukerens avatar
Onnaien
Sjefstøffel
 
Innlegg: 13918
Registrert: Tor Mai 11, 2006 14:57
Bosted: Undheim / Time

Innlegg nils2 » Lør Mar 26, 2011 09:29

Virkelig flott arbeid som er gjort her, Det er treff på Lyngstad i slutten av Juli........
Bilde
Brukerens avatar
nils2
Bileier
 
Innlegg: 2513
Registrert: Man Aug 25, 2008 20:57
Bosted: Hemne

Innlegg over the top » Lør Mar 26, 2011 23:47

Vi får se hvor på året vi er når skiltene er på... :)
Brukerens avatar
over the top
Hjelpemann
 
Innlegg: 68
Registrert: Fre Des 10, 2010 22:26

Innlegg aetrans1991 » Søn Mar 27, 2011 00:33

over the top, er innom hver dag å ser, liker denne tråden din, har den på favoritter ;)
pain is temporary pride is forever!

Tlf 95 03 23 19

Bilde
Brukerens avatar
aetrans1991
Bileier
 
Innlegg: 2762
Registrert: Ons Des 10, 2008 12:58
Bosted: Lindås, Alverflaten Nor

Innlegg Dickie » Tir Mar 29, 2011 21:10

aetrans1991 skrev:over the top, er innom hver dag å ser, liker denne tråden din, har den på favoritter ;)

Den er jeg også med på,denne restaureringen står det respekt av og jeg vet hva jeg snakker om har restaurert noen biler gjennom årenes løp.Denne bilen blir jo finere enn da den kom fra fabrikken.Er det noen deler dere mangler,så har jeg mye Volvodeler på lager,er bare og ta kontakt. :D
Volvo NB88 :)
Brukerens avatar
Dickie
Veteran
 
Innlegg: 1844
Registrert: Fre Jan 01, 2010 18:45


Innlegg over the top » Man Apr 25, 2011 21:20

Dickie skrev:
aetrans1991 skrev:over the top, er innom hver dag å ser, liker denne tråden din, har den på favoritter ;)

Den er jeg også med på,denne restaureringen står det respekt av og jeg vet hva jeg snakker om har restaurert noen biler gjennom årenes løp.Denne bilen blir jo finere enn da den kom fra fabrikken.Er det noen deler dere mangler,så har jeg mye Volvodeler på lager,er bare og ta kontakt. :D

Dette ble vel mer jobb enn vi hadde tenkt oss i utgangs punktet ,
men synes selv at dette blir fint :) Tror vi har det meste vi trenger
men er godt å høre at noen sitter på deler :)
Brukerens avatar
over the top
Hjelpemann
 
Innlegg: 68
Registrert: Fre Des 10, 2010 22:26

Innlegg over the top » Man Apr 25, 2011 21:35

Vi har drevet med en del ting i det siste som tar tid men som ikke er så mye å ta bilder av..
Men vi har laget nye bak skjermer .

Bilde

Støtfangeren var også mindre pen så gikk med litt stålplast på den,
her er den ferdig sprøyte sparklet .

Bilde

Har også kjøpt inn 2 stk lufthorn som skal plasseres på taket .


Bilde
Brukerens avatar
over the top
Hjelpemann
 
Innlegg: 68
Registrert: Fre Des 10, 2010 22:26

Innlegg juniorn » Man Apr 25, 2011 21:46

ser fram til mere :D bra jobbing her ja :D :D :D
volvo for life <3
Canon EOS 7D :D
juniorn
Langtransportsjåfør
 
Innlegg: 1107
Registrert: Søn Jan 17, 2010 20:44
Bosted: overhalla

Innlegg DemonDave » Man Apr 25, 2011 23:42

Nu ska jag inte kritisera här, för ett sådant projekt som det här är intet annat än imponerande, rakt igenom!

Men när alla andra detaljer blir så rätt, passar dom hornen då? Hade inte Volvo en modell på den tiden med liggande membrankammare eller vad man ska kalla det, som skulle följa stilen helt i trå med resten av det ni gjort? Bara ett litet inspel i all välmening :)
DemonDave
Langtransportsjåfør
 
Innlegg: 1051
Registrert: Søn Mar 30, 2008 10:27

Innlegg over the top » Tir Apr 26, 2011 16:28

DemonDave skrev:Nu ska jag inte kritisera här, för ett sådant projekt som det här är intet annat än imponerande, rakt igenom!

Men när alla andra detaljer blir så rätt, passar dom hornen då? Hade inte Volvo en modell på den tiden med liggande membrankammare eller vad man ska kalla det, som skulle följa stilen helt i trå med resten av det ni gjort? Bara ett litet inspel i all välmening :)


Vi vet også at de hornene ikke er helt tidsriktig på bilen, og vet godt hvilke horn du tenker på . Men blir litt som det står i koke boken.. man tager vad man haver.. :) Men om du vet om 2 slike horn så motas det med stor takk . :)
Brukerens avatar
over the top
Hjelpemann
 
Innlegg: 68
Registrert: Fre Des 10, 2010 22:26

ForrigeNeste

Gå til Restaureringsprosjekter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest