Yrkessjåførar tør ikkje fortelja kva dei arbeider med.......

Dette er tråden til våre Sjåførombud, og vil inneholde egne tråder og informasjon knyttet til sjåførenes liv og virke på veien. Mer info kommer.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Yrkessjåførar tør ikkje fortelja kva dei arbeider med.......

Innlegg Stuttjukken » Lør Feb 09, 2008 11:01

Ein kar og yrkessjåfør på Austlandet ringte meg i går kveld. Han sa rett ut at han ikkje lenger veit om han tør å sei til folk at han er yrkessjåfør. Så langt har det gått, mykje takka vera mediehetsen dei seinare åra. Å sei at ein er yrkessjåfør nærmar seg det å sei at ein er drapsmann og kriminell og det som verre er.

Skal yrkessjåførar ha det slik?

NEI!!!!

Diskutér dette, gode sjåførar.
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg HillBillyGirl » Ons Feb 27, 2008 20:37

tørr heller ikkje å sei til alle ka eg jobbe med. familien min liker ikke at eg kjører. men har gitt de såppas grei beskjed at det er det eg liker og drive med og det kommer eg til å drive med fram til eg ikkje klarer/får lov mer. men til ukjente folk som eg treffer på byen venner av vennene mine sier eg ikkje at eg e yrkessjåfør. prøver bare å prate det bort. blir sett ned på hvis eg sier det. "du kjører en sånn "drapsmaskin" du ja! hmm!!" så går de sin vei..

hva er galt?
hvorfor blir yrkessjåfører allti satt i et dårlig lys?

ei venninne av meg hater trailere. spurte henne en dag hva hun ville gjort uten trailere!?
å det hadde vært fint! ingen store farlige biler på veien! kan kjøre til butikken uten å være redd!

hallo? hvem er det som bringer varene til butikken din da?
nei det var små lastebiler. de var greie. de var jo ikke så farlige.

ånei. du får gå hjem å tenke litt på hva du har i huset ditt som ALDRI har vært på en trailer før.

hun ringte meg to dager etterpå..
ja da var det sofaen hun hadde i stua. den hadde ALDRI vært på en trailer....

sånne svar får enn til å undre litt over tanke gangen til folk.

uten trailere stopper alt. og uten busser så er det mangen som sliter med daglige gjøremål. komme seg til og fra skole, jobb, for å nevne noe....
Leon Engel <3
Brukerens avatar
HillBillyGirl
Langtransportsjåfør

Innlegg king_of » Ons Feb 27, 2008 20:59

Eg tør eg er SJEFS SUGAR HEHE
Flytt dåke byfisa.
Suger både stort å smått og ordner da meste med kjempe sprut..
Bakka Ingolf bryggjo kjem fort...
Brukerens avatar
king_of
Langtransportsjåfør

Innlegg JANO » Ons Feb 27, 2008 21:02

HillBillyGirl skrev:tørr heller ikkje å sei til alle ka eg jobbe med. familien min liker ikke at eg kjører. men har gitt de såppas grei beskjed at det er det eg liker og drive med og det kommer eg til å drive med fram til eg ikkje klarer/får lov mer. men til ukjente folk som eg treffer på byen venner av vennene mine sier eg ikkje at eg e yrkessjåfør. prøver bare å prate det bort. blir sett ned på hvis eg sier det. "du kjører en sånn "drapsmaskin" du ja! hmm!!" så går de sin vei..

hva er galt?
hvorfor blir yrkessjåfører allti satt i et dårlig lys?

ei venninne av meg hater trailere. spurte henne en dag hva hun ville gjort uten trailere!?
å det hadde vært fint! ingen store farlige biler på veien! kan kjøre til butikken uten å være redd!

hallo? hvem er det som bringer varene til butikken din da?
nei det var små lastebiler. de var greie. de var jo ikke så farlige.

ånei. du får gå hjem å tenke litt på hva du har i huset ditt som ALDRI har vært på en trailer før.

hun ringte meg to dager etterpå..
ja da var det sofaen hun hadde i stua. den hadde ALDRI vært på en trailer....

sånne svar får enn til å undre litt over tanke gangen til folk.

uten trailere stopper alt. og uten busser så er det mangen som sliter med daglige gjøremål. komme seg til og fra skole, jobb, for å nevne noe....

:arrow: DU MÅ BE MED DEG VENNINDEN DIN PÅ EN TUR DA SÅ HUN FÅR SE HVA DU DRIVER MED , JEG TIPPER AT HUN SYNEST DET VAR MORRO MED EN TUR :flire:
JANO

Innlegg bigswede » Tor Feb 28, 2008 23:10

Er selv stolt over det eg driver med. Men har nær familie som er "liv redd" det skal komme stein "inn gjennom golvet"

- Svarer stort sett i mitt forsvarr at "eg kjører ikkje lastebil for å drepe" når folk bringer samtalen inn på det tema.

- Har selv tatt testen ovenfor Mor, rundt middagsbordet. - Ka er på bordet, som ikkje har vert på ein lastebil.. Joda, det va potetene sjølsagt.. Elle, nei.. :) Så me kom framm te att uten lastebilen så hadde hu ikkje hatt trusa ei gong, hehe :D - Sjøl er hu sjukepleiar, så hu vett koss det er å bli rakka ned på, men det viser seg å ver vanskilg å øveføre sympatien, for det kan jo komme strømmkabel å grille meg, selv på Ålgård..

Nei, vi må vær så ærlige å si ka vi driver på med, viss ikkje så undergraver vi faktisk oss selv!! "t-t-tog du ann"
~2006 Norge, Sverige, Finland, Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia, Frankrike, Spania, USA 2013~
Brukerens avatar
bigswede
Bileier

Innlegg crazy1 » Tor Feb 28, 2008 23:28

bigswede skrev: for det kan jo komme strømmkabel å grille meg, selv på Ålgård..

Nei, vi må vær så ærlige å si ka vi driver på med, viss ikkje så undergraver vi faktisk oss selv!! "t-t-tog du ann"

Heilt sant, vær stolt av det en gjer. Ålgård e forøvrig ikkje d d engåg va, tenke seg til høgblokker og å ødelegga hammeren der det va så mye så foregjek i min ungdom på Ålgård. Men meieritrappa består ennå

t-t-tog du ann?? ;) ;)
crazy1
Distribusjonssjåfør

Innlegg terje » Tor Feb 28, 2008 23:55

Viss noen spør så sier jeg at jeg kjører lastebil. Dette er en drøm jeg har hatt siden tenåra å jeg er stolt av yrket mitt.
Terje AKA Trønder'n
Cobra 104
I`d rather push my Chevrolet than drive a Ford.
Tlf: (+47) 41216891
Brukerens avatar
terje
Bileier

Innlegg Donna Diesel » Tor Feb 28, 2008 23:58

terje skrev:Viss noen spør så sier jeg at jeg kjører lastebil. Dette er en drøm jeg har hatt siden tenåra å jeg er stolt av yrket mitt.

Æ å!! Ikke redd for å si hva jeg jobber med, heller motsatt!!
KORSVOLL MASKIN
DONNA DIESEL
Brukerens avatar
Donna Diesel
Distribusjonssjåfør

Innlegg OlavEmil » Fre Feb 29, 2008 13:34

Hehe. Eg har same "problemet". Nesten så eg går og håpar at nye folk skal spørje kva eg jobbar med, og om dei ikkje gjer det, får dei vel alltids vite det likevel :flire:.
OlavEmil
Bileier

Innlegg vabis8 » Fre Feb 29, 2008 17:49

STOLT AV HVA JEG GJØR jeg...

Men har opplevd den " ååh. du kjører sånn stor trailer du ja,? åjah"

Veldig lite gøy når den blir slengt i fleisen, men utrolig hva man venner seg til,.-

Men vennneflokken er det begeistring over det.. Er aldri jeg som sier hva jeg gjør. alltid noen kamerater som sier det når vi treffer folk.. så vet hvertfall dem synes det er stas... ;)

Jeg gir vel faen i hva prippende jenter eller gutter synes om jobben min..

Men for å oppsumere..
Jeg prøver å la være å bry meg, men folk kan det å provosere å da.

Og ja, skjønenr hvorfor folk ikke vil fortelle hva de tjener penger på.

Neste gang får dere bare si at "jeg er Hore"
ELLER leiemorder....
Can I Play With Madness
Brukerens avatar
vabis8
- Fløtepusen -

Innlegg Silvercrow » Fre Feb 29, 2008 19:10

Hvis jeg forteller ei jente jeg treffer på byen at jeg er bussjåfør så slipper jeg å få med meg jenta hjem ihvertfall. Det er ganske sikkert.

Men jeg gir faen jeg, - forteller gjerne hva jeg gjør om folk spør, - og jeg er stolt av det!

Men det er jo ikke sånn vi vil ha det. Ser jo helst at alle sjåfører kan nyte den respekten vi fortjener.

En gang var det jo status det å være yrkessjåfør.

----------------------------------------------------------------------------

Jeg er også leiemorder, - men har ikke drept noen enda :flire:
Brukerens avatar
Silvercrow
Lærling

Innlegg vabis8 » Fre Feb 29, 2008 20:07

Trikset er å få dem med i Bilen.. ;)
har funka for meg ;) 1.5 ganger hvertfall ;)
Can I Play With Madness
Brukerens avatar
vabis8
- Fløtepusen -

Gå til Yrkessjåførombudet, medmennesker på vegen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester