Velure Kro

Uten mat og drikke, duger sjåføren ikke!
Her kan vi reklamere for og gi omtaler på gode stoppesteder langs landeveien, både innlands og utenlands. Har du noen favoritter?

Moderatorer: DeLutte, MOOY, topline164, Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem

Velure Kro

Innlegg Pedalpumper » Fre Okt 06, 2006 17:48

Vei: RV550
Sted: ca 5min fra Utne fergekai, Hardanger
Parkering:
Lokaler:
Sjåførrom:
Dusj: Ja
Åpningstid:
Serverer: Store posjoner, god mat
Tankemuligheter:

Den beste kroa jeg har prøvd er uten tvil Veluren kro Ca 5-10 min kjøring fra Utne ferjekai i Hardanger. Det er billig "hjemmelaget" midager. Og porsjonene er såpass at du får problemer med å få plass til dessert. Anbefales på det varmeste. :D
Link til Stranda Truckstop:
http://strandatrucksto.diskusjonsforum.no/

Forumet for deg som liker tunge kjøretøy.
Brukerens avatar
Pedalpumper
Distribusjonssjåfør

Innlegg Stuttjukken » Fre Okt 06, 2006 19:06

Eg veit ikkje om det er slik no, men det var iallfall slik at betjeningen visste kva tid sjåførane kom, og hadde maten klar før dei var der. Dei som ikkje hadde tid til å stoppa ringde til kroa, og dei kom ut med maten idet sjåførane passerte Velurde. Ingen tvil om at dette var fantastisk service. Vonar det er slik framleis.
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg Pedalpumper » Fre Okt 06, 2006 19:25

Hos Marie på Veluren kro kan du ringe hvis du har dårlig tid og da står maten på bordet når hun veit hvilken ferje du kommer med. I tilegg er hun så oppdatert på det som foregår innen transportnæringen at det er en sann fryd å slå av en prat med hun. :D
Link til Stranda Truckstop:
http://strandatrucksto.diskusjonsforum.no/

Forumet for deg som liker tunge kjøretøy.
Brukerens avatar
Pedalpumper
Distribusjonssjåfør

Innlegg brukar » Fre Okt 06, 2006 21:06

Jøsses, - dette hørtes ut som en kopi av dama som dreiv kafeteriaen inne i Fættenfjorden, - og som jeg ikke husker navnet på. Stedet ligger nord om Stjørdal og like nord for ......var det Paradisbukta den het tru?? Her må jeg ha litt ass.
I alle fall kom vertinna ut og banket på bildøra med kaffekoppen i handa, - om du kom inn for frokost eller ikke.
Var innom der selv er par - tre ganger som turist. De hadde bildet på veggen av slagskipet Tirpitz som lå i dekning inne i denne lille fjordarmen under 2. verdenskrig.
Kaferteriaen er desverre stengt. Kun huset står til forfall, - desverre. Mulig det ble dets endelikt da veivesnet gjorde noen forandringer. Lurer på om det ble forbudt å svinge til venstre nå du kom sørfra, eller om det var andre forandringer som var grunnen.
Sørgelig at slike steder forsvinner, - særlig når så driftige og serviseorienterte drivere holder det gående.
Flemming
Motto: Le, det smitter!

Vennlig hilsen
Flemming
brukar
Lensmann

Innlegg Rubber Duck » Fre Okt 06, 2006 21:23

Paradisbukta er vel det riktige navnet ja, synd at den bare forfaller nå. :-?
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Landre jr. » Fre Okt 06, 2006 23:18

Har sett oppankrings "klossene som de førtøyde båten på, og har også sett huset som bare står der og forfaller i dag ja.
The show must go on..
Brukerens avatar
Landre jr.
Lensmann

Innlegg Tor Erik » Ons Jul 23, 2008 23:50

Veluren Kro kan det bare ikke sies nok godt om.
Bedre service skal en leite lenge etter.
Marie, kroa`s eier og driver er ei fantastisk dame.

Kroa har godt utvalg av retter, og du skal lete lenge før du finner deiligere middager
(hvis det finnes da).
Og rimelig er det også. Vel verdt en stopp, hvis du liker mat som smaker godt.

Gleder meg til jeg skal over til Bergen igjen, da må jeg innom Marie å spise igjen.
(jeg har ikke vært der på lenge nå, har hatt ferie)
Blir et stort tap for oss den dagen Marie gir seg.

Også mulighet for å låne dusj her for den som spør.
Brukerens avatar
Tor Erik
Hjelpemann

Innlegg pingwinlive » Tor Jan 15, 2009 22:07

Marija gjør den beste maten-norsk smak med nederlansk kunst,tested!!!
livet in nor-away its hard like stone in nor-away
pingwinlive
Sykkelbud

Innlegg Onnaien » Man Mar 23, 2009 10:24

Da har jeg og testa Velure kro,å den skal en ikke klage på nei...Litt i dyreste skiktet kanskje,men servicen var på topp,å masse stilige gamle bilder å hvile øynene på...:D...Mye gamle Hydrogas biler...Så neste Hardangertur er det nok godt mulig at jeg avlegger et nytt besøk ja...:D
Bilde
91181198

The chicken...:D
Brukerens avatar
Onnaien
Sjefstøffel

Innlegg Tor Erik » Lør Mai 30, 2009 12:24

Onnaien skrev:Da har jeg og testa Velure kro,å den skal en ikke klage på nei...Litt i dyreste skiktet kanskje,men servicen var på topp,å masse stilige gamle bilder å hvile øynene på...:D...Mye gamle Hydrogas biler...Så neste Hardangertur er det nok godt mulig at jeg avlegger et nytt besøk ja...:D

Dyr mat her nei. Fortell meg om andre steder du får en stor middag for under 120/130.-? Og hvor maten er så god.
Jeg stopper her hver gang jeg har hvert i Bergen, noen ganger begge veier.

Stoppa på en populær truckstopp ved E6 i Gudbransdalen en gang. Ble anbefalt plassen av en del andre sjåfører. Jeg snudde i døra når jeg så prisene på middagene der, ikke en middag under 180.- spenn. det synes jeg er alt for dyrt. Hjelper ikke da at det er mange pene jenter som jobber der da altså.
Og der står det minimum 10 lastebiler på parkeringa til en hver tid.
Brukerens avatar
Tor Erik
Hjelpemann

Innlegg Homer Simpson » Søn Jun 16, 2013 13:18

Kjenner eg angrer på at eg aldri stoppa ut på velure nå ja, og nå kjører eg ikkje Bergen meir...
Homer Simpson
Lærling

Re: Velure Kro

Innlegg Diesel Lassaron » Ons Feb 26, 2014 20:53

Kom over Utne i høst.
Var ikke kjent, men fikk se skiltet med Kro.
Parkerte, gikk inn og bestilte meg en Hamburger med tilbehør.
Men jeg satt og venta med en kopp kaffe. kom den hyggelige damen med en stor talerken med glovarm kylling suppe.
Du får spise denne imens, det tar litt tid å tine Hamurberen, hadde ikke flere som var opptint.
Snakk om service.
Hun nekta plent å ta betalt for suppen.
Maken til service tror jeg ikke det finnes mange andre plesser.
Får nok ta turen innom der igen når det passer seg slik.
Diesel Lassaron
Sykkelbud

Re: Velure Kro

Innlegg loffsand » Fre Sep 11, 2015 19:02

Hei. Jeg var innom å spiste kjøttkaker hos Maria i går. Samme blide og servicopptatte dama som for 20 år siden, sist jeg var der. Maten var hjemmelaga og mere enn stor nok for meg og dama som nå er blitt 70 år yter fortsatt full innsats. Gratulerer med 50 års bryllupsdag, Maria og lykke til videre. Hilsen Leif Erik
Brukerens avatar
loffsand
Sykkelbud

Gå til Veikroer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester