Utfordringer på forumet

Ris eller ros? Har du forslag til eller ønsker om endringer, forbedringer eller er det noe du lurer på angående forumet, eller bruk av forumet? Da er dette tråden til det!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Utfordringer på forumet

Innlegg Rubber Duck » Man Jan 12, 2009 21:44

De fleste av medlemmene her inne har vel fått med seg at det er en del uro og lite hensiktsmessige innlegg, diskusjoner og utspill i enkelte tråder, noe som ikke bare fører til dårlig stemning, men også drar forumet i en negativ retning som ikke er ønsket.

Bergli Truckstop har til hensikt å være et diskusjonsforum knyttet til lastebiler og transport, hvor det i tillegg også har vært litt slingringsmonn innenfor rimelighetens grenser. Nå ser jeg og mange andre medlemmer at dette slingringsmonnet har tatt overhånd, og Bergli Truckstop handler snart mer om alt annet enn lastebiler og transport. Slik skal det ikke være, enkelt og greit!

Som administrator er det mitt ansvar å holde orden i rekkene og stramme inn når det går utover de grensene og rammene som vi har og ønsker, men det er en utfordring å ha orden på over 4500 medlemmer og rundt 200 innlegg i døgnet. Og jeg har nå sett at jeg ikke evner å rekke over alle innleggene og moderere der og når det er behov for det, så noe må gjøres annerledes her.

Moderatorene skal i utgangspunktet bistå i denne sammenhengen, så jeg får samle de aktuelle moderatorene til en gjennomgang, eventuelt sette inn nye hvis det er moderatorer som ikke ønsker å ha denne oppgaven.

I tillegg ber jeg dere alle og enhver instendig om å tenke på hva dere skriver og poster på forumet, tenk på om et er relevant for forumets opprinnelige hensikt. Slik det er nå er vi i ferd med å gjøre Bergli Truckstop til et forum hvor personer/medlemmer med interesse for lastebiler og transport ikke gidder å være, nettopp fordi det inneholder alt annet enn akkurat dette.

Jeg skal ikke si at noen er værre eller bedre enn andre, her får det bli opp til den enkelte å tenke gjennom sin egen rolle og innlegg, så får vi sammen rette opp skuta og sette rett kurs igjen slik at vi fortsatt kan ha og bruke dette treffstedet til det formål det var ment til; diskusjoner og felles glede og nytte rundt lastebiler og transport!

Fredrik/RD
admin

Edit: Trådtittel endret
Sist endret av Rubber Duck den Søn Feb 01, 2009 19:18, endret 2 ganger.
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Erik » Man Jan 12, 2009 23:10

Er det ikke på tide å stenge ute noen av disse klovnene da????
Brukerens avatar
Erik
Bileier

Innlegg Leif-J » Tir Jan 13, 2009 00:35

Erik skrev:Er det ikke på tide å stenge ute noen av disse klovnene da????
helt enig med deg... steng ute de som ødelegger og sårer andre
Mob.40605420
Brukerens avatar
Leif-J
Bileier

Innlegg Nokia » Tir Jan 13, 2009 01:30

:idea:
Sist endret av Nokia den Ons Jan 14, 2009 03:33, endret 1 gang
Nokia
Lærling

Innlegg The Cowboy » Tir Jan 13, 2009 07:57

jeg er enig med deg RD! bare synd det måtte gå så langt som det gjorde..
men, gjort er gjort.. får håpe forumet nå kan bli en bedre plass igjen..

syns å huske et par signaturer der brukere som har hvert her fra starten savnet det gamle bergli.. hehe! er litt spent på hvordan det var jeg.. :)

lykke til til deg RD og til alle andre moderatorer her inne!
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg Stig-Arne » Tir Jan 13, 2009 15:24

Helt enig. Har bitt meg merke i mange episoder hvor tråder sklir helt ut. Men mine muligheter har egentlig vært begrenset i form av moderering.
Håper vi som er moderatorer kan snakkes ilag om hvordan ting skal gjøres, så kanskje man får ryddet opp i saker.

Men om brukere her inne finner tråder og poster som de mener er uegnet, bruk raporteringsknappen, den røde ! oppe til høyre i hvert innlegg. Så blir poster rapportert til en moderator som så kan gjøre noe med saken.
Brukerens avatar
Stig-Arne
- MODERATOR -

Innlegg adri » Tir Jan 13, 2009 15:54

Det beste hadde vært å samle moderatorene til et møte en eller anna plass til et møte, selv om jeg skjønner det er praktisk vanskelig.
Counting all the assholes in the room. Well I'm definitely not alone.

www.mooypictures.com
Brukerens avatar
adri
Co-administrator

Innlegg The Cowboy » Tir Jan 13, 2009 16:12

adri skrev:Det beste hadde vært å samle moderatorene til et møte en eller anna plass til et møte, selv om jeg skjønner det er praktisk vanskelig.

kan jo sikkert kjøre video møte via msn eller skype :) da får man snakket sammen og slikt selv uten å sitter 5 cm fra hverandre! hehe!

men moderatorer, hvor stor "makt" har de her inne egentlig?? kunne jo hvert en ide og på en måte øke den inflensen de har her inne, slik at de kan gjøre mer enn bare flytte litt og bytte litt eller hva de nn gjør nå!
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg Tomas1 » Tir Jan 13, 2009 16:54

Nokia skrev:
Leif-J skrev:
Erik skrev:Er det ikke på tide å stenge ute noen av disse klovnene da????
helt enig med deg... steng ute de som ødelegger og sårer andre

Jeg støtter denne !!

OG jeg støtter admin sin konklusjon om at mange som ønsker å bruke dette forumet til det det er ment til, diskutere lastebiler/transport, forlater det grunnet innhold som ikke hører hjemme i forumet.

Helt enig her åltså :) .....Jeg visste ikke at "voksne folk" kunne oppføre seg på slik utrolig dum måte... Det er som "Hotell cæsar tilstander" av og til..

Retningslinjene for hva som er akseptabelt på forumet, godkjente alle og en hver på når de godtok betingnelsene for medlemskap..

Det kan ikke kalles for diskusjon lengre, Når flere av debattene begynner med personhets av andre debatanter..etc....Det er krangling det, lærte jeg i Norsk timene på skolen...

Uansett, så er det en god tak høyde her på forumet... 8-)
Bilde

MAN, What else?
Tomas1
Veteran

Innlegg nils2 » Tir Jan 13, 2009 17:02

Synes dette høres vanskelig ut , med å sile ut innlegg eller medlemmer . Så hvordan skal regulere det ? er en mulighet å måtte registrere seg med bilnr. ? Vi slipper ikke unna skittkasting da heller, men terskelen for å melde seg inn / skrive her inne blir høyere.
...kanskje... bare noen tanker jeg har gjort meg.
Bilde
Brukerens avatar
nils2
Bileier

Innlegg Stig-Arne » Tir Jan 13, 2009 17:53

Om moderatorene kunne diksutert seg i mellom på MSN eller noe lignende så haddde jo det vært en fordel. .For skal det modereres, så må det være likt fra alle moderatorene.

Og det som er en moderators oppgave er å holde orden og fjerne upassende innlegg.
Og ikke minst fjerne brukere som gang på gang ikke klarer å holde en passende tone her inne.
Brukerens avatar
Stig-Arne
- MODERATOR -

Innlegg Sølvreven » Tir Jan 13, 2009 18:52

Stig-Arne, Å hvem skal du fjerne da??? Noen her har vel svarene på det...
Sølvreven
Bileier

Innlegg Æljen » Tir Jan 13, 2009 20:13

The Cowboy skrev:
adri skrev:Det beste hadde vært å samle moderatorene til et møte en eller anna plass til et møte, selv om jeg skjønner det er praktisk vanskelig.

kan jo sikkert kjøre video møte via msn eller skype :) da får man snakket sammen og slikt selv uten å sitter 5 cm fra hverandre! hehe!

men moderatorer, hvor stor "makt" har de her inne egentlig?? kunne jo hvert en ide og på en måte øke den inflensen de har her inne, slik at de kan gjøre mer enn bare flytte litt og bytte litt eller hva de nn gjør nå!

jeg kan vel igrunn svare litt der tror jeg..

jeg er moderator på tegnetråden og der kan jeg slette innlegg, endre innleggene til andre, stenge tråder, endre til prioritert eller annonsering,
sånne småting. også slette tråder.

enkleste måten å samle alle moderatorene på måtte nok vært Msn vil jeg tro, men da må det avtales til en bestemt tid.
Æljen

Innlegg Æljen » Tir Jan 13, 2009 20:14

Stig-Arne skrev:Om moderatorene kunne diksutert seg i mellom på MSN eller noe lignende så haddde jo det vært en fordel. .For skal det modereres, så må det være likt fra alle moderatorene.

Og det som er en moderators oppgave er å holde orden og fjerne upassende innlegg.
Og ikke minst fjerne brukere som gang på gang ikke klarer å holde en passende tone her inne.

moderatorene får ikke fjernet brukere, men tror vi kan rapportere på et litt høyere nivå ?..

Adri får svare mer spesifikt på akkurat det
Æljen

Innlegg adri » Tir Jan 13, 2009 20:18

Får jo alltids rapportert. Fins jo både ting som heter PM, mail, MSN osv ;)
Counting all the assholes in the room. Well I'm definitely not alone.

www.mooypictures.com
Brukerens avatar
adri
Co-administrator

Neste

Gå til Om forumet på Bergli Truckstop

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest