Jeg er 17 år gammel, og har de siste årene fått litt interesse for lastebilkjøring.
Har egentlig aldri hatt noen veldig stor interesse for biler osv, men det har kommet de siste årene.
Har tenkt litt gjennom det å bli lastebilsjåfør. Onkelen min har kjørt lokaltransport i alle år, og har ødelagt kroppen sin på det pga mye lossing og bæring og sleping.
Så lokalkjøring som han kjørte er jeg ikke interessert i.
Men litt lengre kjøring, med så lite lossing som mulig kunne virket ganske interessant.
Er klar over at man sannsynligvis komer til å leve et forholdsvis mer usunt liv, mye fastfood og dårlig hygiene, dersom man velger å bli yrkessjåfør.
Pluss at sosiallivet ens blir litt avstumpet vil jeg tro, mye tid borte osv.
Men likevel klarer jeg ikke helt gi opp drømmen jeg har om å kjøre langtransport.
Har gått VG1_Elektro, i følgende øyeblikk går jeg VG2_IKT-service, og neste år har jeg søkt meg inn på VG2_Kjøretøy.
Tviler på at det kommer til å skje, men hvis jeg skulle velge å få utdannet meg som yrkessjåfør, hva ville vært den beste veien å gjøre dette på?
Får ikke søkt meg inn på VG2_Logistikk, for da må man ha gått VG1_TIP eller VG1_Service&Samferdsel.
Så hva er beste vei for å komme seg inn mot sjåførutdanning? Går det an å ta et kurs e.l som erstatter VG2_Logistikk ?
Takker på forhånd