Vokste opp i LBS 76, 110, 140 og 141 og har mange gode minner fra turer på kontinentet med disse gamle traver'ne.
Etter mange års leting fant jeg omsider en bil som jeg hadde råd til å kjøpe, den sto annonsert på Autodb.no i lang tid. Selgeren forlangte en drøy pris så jeg la inn et bud, la meg bakpå og tok livet som det kom.
Fem måneder gikk og plutselig ringte selgeren, "vil du ha bilen så må du bare komme og hente den".
Jeg tok med meg noen batterier, 25 liter motorolje, 10 liter hypoid og friskt mot, da vi kom fram viste det seg at han hadde "glemt" å opplyse om at hytta var "pill råtten" selv om det i annonsen sto at rusta var tatt. Hadde med en kompis som har et vannvittig temprament, så jeg hadde mitt fulle hyre med å stoppe han fra å gjøre seg til fengselsfugl. Satte i batterier, krysset fingrer og trykket inn startknappen. Motor og drivverk funket som nytt når vi fikk ordnet ledningen til høy og lav knappen. Da viste det seg at servoen virket kun til venstre, med litt fart på bilen funket den sånn passe. Nå hadde jeg fått prutet bilen ned så mye at det ble handel, selv om jeg syntest han var en uærlig figur.
Kjørte hjem til Trondheim uten problemer.
Har fått tak i historien på bilen:
Vest- Transport, Haugesund: 20.09.77- 24.05.84
Inntek Finans Leasing, Oslo: 24.05.84- 16.12.86
Ole Finstuen, Nord-Torpa: 16.12.86- avskiltet i 1996
Slik var den på bildet som jeg fikk av selger.

Sliten, men............................

Legg merke til T-skjorta som speiler seg i vinduet.