Volvo - teknisk

Her er tråden hvor du kan stille tekniske spørsmål knyttet til lastebiler, alt fra motor og elektronikk, til ekstrautstyr og andre relevante problemstillinger. Tråden organiseres ut fra bilmerker og hovedområder, og vi utvidermed nye emner etterhvert som behovet melder seg.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Re: Volvo - teknisk

Innlegg glennandrehettycarlsen » Tir Jun 17, 2014 17:19

Er det noen som har et koblingskjema til en Volvo Fh12 2006 modell sånn i forhold til reklameskiltet på hytta?
Alt taes imot med takk!

Sendes gjerne til glennandrehettycarlsen@gmail.com. Settes umåtelig stor pris på hjelp!

mvh
Glenn
glennandrehettycarlsen
Sykkelbud

Innlegg Ronh » Lør Aug 16, 2014 16:25

Noen som synes FH serien med parabelfjæring foran slår mye? Eventuelt noe å gjøre med det?
Ronh

Innlegg Dag A » Søn Okt 18, 2015 13:12

Har en Fh 540, 10 modell der forsterkeren/bassen under køya har sluttet å virke. Det lyser i power lampen men 0 lyd. Noen som har erfaringer her? Sikkring er ok. Er ikke fryktelig imponert over pop anlegget ellers i vogna heller for den saks skyld. Er det noen som har byttet ut original spilleren på sånn bil og evt finnes det overganger så det er plug an play?
Brukerens avatar
Dag A
Lærling

Innlegg Torgrim » Søn Apr 24, 2016 20:04

Hjelp, jeg trenger målene til motorfestene på volvo F88/F89 Jeg skal til å lage en jigg til meg, men jeg trenger litt nøyere tegninger på festene, jeg var så heldig å få ramme tegninger fra Volvo Norge, men de manglet innfesting detaljer for motoren.
Håper på hurtig hjelp fra likesinnede her på forumet.

mvh. Torgrim Diseth 8-)
Torgrim
Sykkelbud

Innlegg Maskin » Søn Jul 17, 2016 13:28

En kompis har en FM 12, rundt 99 modell, 420 som hopper ut av 3. gir avogtil.
Er et kassa som er sliten eller kan det være foringer i spaken etc som gjør det? Synkroniseringa er også sliten på samme giret, merkes ved kald kasse og rask giring.
Brukerens avatar
Maskin
Hjelpemann

Forrige

Gå til Tekniske spørsmål omkring lastebiler

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester