Etterutdanningen

Det er stadige endringer og oppdateringer i lovverket som omhandler og regulerer arbeidshverdagen til yrkessjåførene. I denne tråden vil vi prøve å holde hverandre oppdaterte på nye regler.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164, Tom

Etterutdanningen

Innlegg Jorg1980 » Fre Jun 13, 2014 09:50

Heisan:) jeg kjører slamsuger, hovedsaklig rørspyling/ og oljeutskillerjobber. Kjører kun med eget utstyr og spyllevann. Firmaet fakturerer for timer utført jobb på opdragene og kjøper avfallet av oppdragskunde for videre handtering/sortering/lagring. Ergo vi tar ikke betalt for transport av avfallet:) ysk min gikk ut i desember 2013 og har ikke stresset noe særlig med dette da jeg hadde tenkt å ta det til høsten på flere helger, så at de i firmaet som kjører gods fikk første prioritering på kursene som har vært:). Jeg ble stoppet på krifas i april i år på utekontroll. Kontroløren tok mef seg førerkort og dokumentasjon åå bilen og sjekket at alt var greit:) han kom tilbake og sa at alt så bra ut, men at ysk min har gått ut, og sa at jeg måtte ta kurset hvis jeg skulle kjøre noe annet gods eller biler i firmaet:) og ønsket meg god tur hjem...:) så ble jeg stoppet igjen på malvik i slutten av mai og og da fikk jeg kjøreforbud pga av manglende ysk. Ble også anmelt, prøvde å forklare at jeg ikke var underlagt ysk med denne bilen, og viste dem kontrolrapporten fra april. Men var ingen vits å si noe. Fikk meg heldigvis plass på kurs forige uke og nå har jeg kurset. Men måtte gå hjem i over en uke uten jobb, uka under kurset:) er det noen som har vært borti noe av det samme? Og er det noe jeg kan jobbe videre med da det gikk ut over inntekt og at jeg mener at regelverket er uklart i gråsoner, og at utekontrolørene må følge samme meninger og regler:) Står i arbeidskontrakten min at jeg er opperatør for slamsuger og ikke at jeg er sjåfør:). Mvh jørgen
Jorg1980
Sykkelbud

Re: Etterutdanningen

Innlegg Konsulent K/H Tid » Tir Mar 22, 2016 12:41

Konsulent K/H Tid
Sykkelbud

Gå til Regelverk, arbeidsmiljø og helse

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest