firmalån

Dette er tråden for de av dere som er lærlinger i transportfag, og som skal bli yrkessjåfører. Her kan det stilles spørsmål knyttet til det å være lærlig og transportfag.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

firmalån

Innlegg tophat » Ons Okt 19, 2016 14:04

Kanskje ikke helt rette tråden, men jeg spørr likevel her..
Er lærlig hos et transportfrima på noenlunde størrelse. De er veldig ålreite og jeg er glad for å være der, så det er ikke noe med det. Har tidligere drevet med litt av hvert av ungdommelige idiotier og fikk meg noe gjeld på halsen som jeg driver å nedbetaler. Gjennom firmaet har jeg da mulighet for å ta lån med ganske bra vilkår, men jeg lurer litt på hvordan det fungerer. Har bare lest om det i fordeler for ansatte og sånt, og da var det mest huslån eller billån, det var snakk om. Hadde vært ålreit å kunne legge om til lån med laver rente enn det jeg har nå, men har ikke så innmari lyst på å involvere sjefen i helt hvor tullete jeg har vært før... Er det noen som vet åssen sånt pleier å fungere?
tophat
Sykkelbud

Re: firmalån

Innlegg tophat » Man Nov 21, 2016 11:26

tophat skrev:Kanskje ikke helt rette tråden, men jeg spørr likevel her..
Er lærlig hos et transportfrima på noenlunde størrelse. De er veldig ålreite og jeg er glad for å være der, så det er ikke noe med det. Har tidligere drevet med litt av hvert av ungdommelige idiotier og fikk meg noe gjeld på halsen som jeg driver å nedbetaler. Gjennom firmaet har jeg da mulighet for å ta lån med ganske bra vilkår, men jeg lurer litt på hvordan det fungerer. Har bare lest om det i fordeler for ansatte og sånt, og da var det mest huslån eller billån, det var snakk om. Hadde vært ålreit å kunne legge om til lån med laver rente enn det jeg har nå, men har ikke så innmari lyst på å involvere sjefen i helt hvor tullete jeg har vært før... Er det noen som vet åssen sånt pleier å fungere?
tophat
Sykkelbud

Innlegg ArneKristiansen » Tir Des 13, 2016 10:35

Ser du ennå ikke har fått svar her, så tenker jeg kan prøve. Har selv vært igjennom samme regla med lån fra http://www.pengi.no. Jeg hadde flere lån, så jeg fikk muligheten til å få ned utgiftene på lånene med refinansiering. Vet ikke om det kunne være en idè for deg? Siden jeg hadde en grei inntekt fikk jeg også ned renta. Hvis du ikke har noen eiendeler (hus/bil) som banken kan ta sikkerhet i, tror jeg det er vanskelig å få noen lavere renter der.

Firmalån, som du prater om, trodde jeg bare gjaldt lån til å starte opp egen bedrift, men nå ble jeg plutselig usikker.

Lykke til! Skjønner at du ikke vil dele det med sjefen, så håper det løser seg.
ArneKristiansen
Sykkelbud

Innlegg The Cowboy » Lør Des 17, 2016 14:43

tophat skrev:Hadde vært ålreit å kunne legge om til lån med laver rente enn det jeg har nå, men har ikke så innmari lyst på å involvere sjefen i helt hvor tullete jeg har vært før...

Slik jeg har skjønt det, trenger ikke sjefen å vite HVORFOR du skal ha lånet.. Dog er jeg usikker på om de gir ut forbrukslån!
Det du kan gjøre er å spørre sjefen, uten å fortelle hvorfor!
Litt skeptisk til om de gir ut lån til lærlinger da, vil vel tro du ikke rekker å betale ned gjelden på 1,5 år men..

Er jo en grei måte å sikre at du blir videre etter lærlingtiden da.. hehe!

Og til Arne: Firmalån (altså ett lån fra firma man jobber i) er ikke ment for å starte eget.. Tror ikke mange firmaer er villig til å låne ut penger til en som vil starte opp og konkurrere med dem.. hehe :lol:
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Gå til Lærlinger- og utdanningstråden

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester