Vekttegn
Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164
Bredes1 e jo ik snakk om lovli eller ikj. kluet e jo det og få beskjed om kontrollen. etter mine erfaringer med gulvestane, so treng ein ikj nødvendigvis køyra so felt ulovlig!! det held ofte at ein køyre lastebil. tru alle kan vera einig om at det er kjekt å få eit lite tegn på det. berre synd at færre og færre gidder signalisera det.
Scan Tank Gass A/S
-
V8vossing - Langtransportsjåfør
Jeg står for det å kjøre lovlig men om jeg ser kontroll og møter dere alle andre kollegaer etter å passert vil dere nok finne ut at det er kontroll i nærheten.
Da blinkes det iherdig med fulltlys og varselblink.
Medlem av TIA Norge CB 6449
Førerkort på lastebil siden 1985.
----
Førerkort på lastebil siden 1985.
----
- Bredes1
- Bileier
Bredes1 skrev:kjør lovlig så er vel denne tråden overflødig.............
Nå er det jo greit å vite uansett da.. lovlig eller ei.. og hvis ett blink med lysa og løfte hånda for å gi V tegn er for mye jobb... ja da er man relativt lat.. og j...... ukollegial......
on the road again,just cant wait to get on the road again....
-
Telegrafisten - Distribusjonssjåfør
Bredes1 skrev:Les over her .
så det før jeg skreiv

on the road again,just cant wait to get on the road again....
-
Telegrafisten - Distribusjonssjåfør
Bredes1 skrev:Jeg står for det å kjøre lovlig men om jeg ser kontroll og møter dere alle andre kollegaer etter å passert vil dere nok finne ut at det er kontroll i nærheten.
Jeg også mener at det skal lastes lovlig. Men det er ikke alltid jeg er flink nok. Dersom man laster flere tunge kolli med ulik vekt hender det rett som det er at jeg er usikker. Eller et langt kolli som man ikke vet tyngdepunktet på... Men dersom rett skal være rett, så bør jeg vel stoppes, slik at mobilkran må bestilles for å flytte godset noen cm...
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
-
Desperado - Bileier
Synd det er blit slik etter veien,først meg selv og alle andre ettepå.Er vel for mye forlangt at kolegar etter veien skal gi tegn for vekt,laser og etc.Alt var så mye bedre for da var det sammhold etter veien da.Men nå er det ikke noe sammhold lengre.Må vere my skinnhellige sjåfører etter veien nå for tiden.Hvorfor går det ikke å ha sammhøld etter veien lengre tro.Jeg savner det sammholdet vi hadde før.

PIMP MY 660 TRUCK AND SKI-DOO RENEGADE 800 SNOWMOBIL
CB6319
-
660 Titan - Bileier
Da er vi to om det ja....
Hegland&Hansen Transport a/s
CB 6124
Tlf 91342585
morten.hegland@online.no
http://www.hht-as.no
https://www.facebook.com/pages/Hegland- ... 9409521151
CB 6124
Tlf 91342585
morten.hegland@online.no
http://www.hht-as.no
https://www.facebook.com/pages/Hegland- ... 9409521151
-
r1morten - Bileier
660 Titan skrev:Synd det er blit slik etter veien,først meg selv og alle andre ettepå.Er vel for mye forlangt at kolegar etter veien skal gi tegn for vekt,laser og etc.Alt var så mye bedre for da var det sammhold etter veien da.Men nå er det ikke noe sammhold lengre.Må vere my skinnhellige sjåfører etter veien nå for tiden.Hvorfor går det ikke å ha sammhøld etter veien lengre tro.Jeg savner det sammholdet vi hadde før.
Hva med den som fyller "feil" diesel da ?? Skal jeg ringe politiet ?,nei Er vedkommende lojal ovenfor andre på vegen ? Nei
Jeg har observert ett stk vogntog,norsk som sto og fyllte rød-diesel og fører såg da veldig norsk ut.Dette skjedde på Jessheim.
Mvh
NikonMan
Assumption is the mother of all fuckups
NikonMan
Assumption is the mother of all fuckups
-
NikonMan - Lærling
Gå til Uskrevne regler på veien
Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester